• Videli

Vita tråden del 8

JohannaJ skrev 2008-07-05 19:37:43 följande:
    Jag var ju inte helt säker ju, ville inte framstå som en mupp om jag hade fel. Plus att min egna cirkus typ rev stället. A ville provöppna dörrparen och Hilding försökte greppa allt vi passerade. Håller fö med dig, hittade inte ett smack. Turisterna som passerar köper väl som galningar...
    hihihi mupp
    Jag märket nog inte av några cirkusbarn där inne Näää vi var inte där länge, usch så trist när det är så urplockat. Men egentligen ska man inte åka dit på sommaren, priserna höjs med 100% då.
    Vi får åka på auktioner istället
    LinaoMatilda skrev 2008-07-05 19:39:01 följande:
    Oj, det låter ju som en hel del
    Äsch låter nog bara mer än vad det är. Bara lite färg här och där

Joo vi ska byta ut kaklet i köket oxå. Sen har jag ev. planer på att ta bort bröstpanelen i matsalen, har inte riktigt bestämmt mig än
  • Videli
    LinaoMatilda skrev 2008-07-05 19:40:47 följande:
    Videli: Har ni kollat upp att ni hinner måla golven på den tiden? Färgen behöver väl några dygn för att härda, och så ska man väl måla två gånger?
    Jooo jag tror vi ska hinna.
    Vi målar första gången vid 12 tiden på fredagen, sen kan vi måla andra gången efter 6 timmar. Sen får det härda från sen fredag natt till söndag eftermiddag, så jag hoppas att det ska funka
  • Videli

mimma,

Vi kommer ha ädelkök ifrån IKEA.
    Idag är halva köket ädel och andra halvan något gammalt IKEA kök.
    Vi ska bara byta ut dom luckorna så det blir samma i hela köket. Så till det tänkte vi ha en ekskiva, en tjock ekskiva.
    Har tittat på dom på Kvik, jag har den på jobbet. IKEA sålde oxå en lite tjockare ekskiva tidigare, vet inte om dom gör det nu.

Men dom har byggt köket som en halv köks ö med bardel, nått som jag egentligen INTE gillar. Men genom att vi förhoppningsvis inom 2 år kommer byta till mitt drömkök så behåller vi "bar" delen.
    Jag har ju mitt drömkök i huvudet, så jag får leva på det till den drömmen slår in. Nu har vi ju hittat drömgården

Har du bild på ert hus?

• Videli

Hihihi ikväll hittade jag jättefina utemöbler på blocket, till kanonpris!

Lycka igen....

Vad skulle jag göra utan blocket?

• Videli
    Beatrize74 skrev 2008-07-05 22:21:08 följande:
    *morrar* Det är INGET fel på "bardiskar" Fru Madam! Bea...som har stooora planer för sin bardiskdel
    Hihihihi, ja alla är vi olika tur är väl det Kyss
  • Videli
    mammaninna skrev 2008-07-05 22:29:05 följande:
    videli: läste på din sida att du är egenföretagare. vad gör du?
    Jag är hudterapeut och driver en egen hudvårdsklinik...
  • Videli

Godmorgon,

mimma,
    Jag tycker oxå du ska behålla den som den är.

Våra planer med huset är oxå en del förutom de vi nu ska göra från början.
    Men näsa sommar ska vi bygga ut altan.
    Inom närmaste året mura upp en öppen spis i vardagsrummet + instalera en kamin i allrummet på över plan.
    Och så inom 2 år bygga om köket... och där är planerna stoora
    Sen göra ordning och göra loft i gästhuset...

• Videli
    Jezzika, Johanna

Jag kommer ha nästa 13 mil till mitt jobb känns sådär! Men jag kommer bara jobba 2-3 dagar i veckan.. och få sikt kommer jag flytta mitt företag.

Jag kan oxå känna att det är jätteläskigt att flytta till landet. Men det känns ändå skönt att veta att min man jobbar nära hemmet där barnen finns om det skulle hända nått.
Svar på tråden Vita tråden del 8