-
Msn?Himmelbit skrev 2008-05-15 21:01:41 följande:Jag kan inte fatta att de kan vara så nonchalanta!! Är det verkligen mening att små barn ska behöva lida så - och då talar vi inte ens om deras föräldrar. Min syster har fått ha nga duster med Ryhov iom att Calle får vara där mellan cellgifterna. Gbg behandlar ju honom fortfarande men över telefon till Ryhov, när han är där. Man blir mörkrädd över vissa saker....
-
hihi, sitter här och eftersvettas lite tillsammans med några Pringles.*skäms* Behövde lite salt...Himmelbit skrev 2008-05-15 21:03:46 följande:*klapp, klapp, klapp - stående ovationer*!!!! Bra jobbat!!Själv fick jag ställa in dagens träning för sambon fick rycka ut på jour och blir borta inatt. Känns inte som ett alternativ med barnvakt när M är dålig. Men jag pumpade i måndags så lite duktig är jag också... *förtränger chokladbiten jag just tryckt i mig*.....
-
Oj, hur lång tid har jag på mig?malins79 skrev 2008-05-15 21:05:18 följande:Grattis Lynn!Nu blir jag väldigt OT, hoppas det är Ok?!Jag sitter och funderar på vad jag ska göra med mitt liv efter föräldrarledigheten. Jag jobbar på makens företag men det kan bli lite för mycket "familj" ibland med svägerska+man, svärmor och svärfar och ibland skulle jag vilja ha ett annat jobb.Jag skulle bla kunna söka en kurs Pedagogik på Högskolan på Hemmaplan om jag skulle vilja jobba som lärare, man kan nämligen läsa till lärare på Hph vilket är bra med tanke på att man ha barn.Det är ju en del här som är lärare, ge era positiva resp negativa sidor med jobbet.
-
Malins79
Okej here I go:
Positivt: Inget stillasittande, ingen dag är den andra lik, att arbeta målfokuserat, loven, arbetstiderna
Negativt: Tight ekonomi ger snålt med resurser, man får klara sig själv, många blir utbrända. Stor arbetsbörda, ont om planeringstid och mycket möten, svårt att känna sig tillräcklig, tuffare attityder bland barnen, ingen naturlig respekt - den får man jobba på.
Kan fortsätta länge... -
Satsa inte på vård och pedagogik. Det är de områden som alltid dras ner på. Tyvärr om man kan säga så så är det ju två annars roliga yrkeskategorier. Jag känner precis som du. Vet inte heller vad jag vill bli. Kan nog inte tänka mig att vara lärare till pensionen!malins79 skrev 2008-05-15 21:22:49 följande:Ok, verkar inte vara något att satsa på om man läser dina negativa sidor.Jag är 29år och vet inte vad jag vill bli när jag blir stor Känner att det skulle vara kul med ett yrke alt någon egen verksamhet.
-
Undrar om jag ska vara vaken hela natten. Blir man piggare på jobbet då? Eller är det bättre att få minutiöst sönderhackad sömn?
-
Dolly - Härligt att se dig igen! Saknar dina skåpstips! Fast i och för sig behöver jag inget skåp...
-
Tjock kulan skrev 2008-05-15 21:50:37 följande:
Mimmamum: Vilka godisbitar du visar, så söta, muggarna är ju så fina.Lynn: Grattis till bebben Numberone: FIIIN skylt, har själv laddat ner det typsnittet men då vi inte har skrivare hemma så mejlade jag det jag ville ha utskrivet till min mans jobb, men när det kom ut ur skrivaren så var det ett helt annat typsnitt , varför blir det så?, grrrr.13 år emellan: Hoppas din j*kla nackspärr släpper snart det gör ju så ont, grattis till jobbet, jag har oxå varit på intervju idag får se om jag har samma tur som dig och får den tjänsten jag sökt Ang Ellos stolarna, så var jag in om Jysk en snabb sväng idag och där sålde de samma typ av stol för 350 kr det var väl billigt. Hittade även söta små burkar typ de som Panduro säljer, men det blev inget köp då jag inte vet vad jag ska ha i dom , vad har ni i era fina burkar?. Blev däremot lite kär i ett zinkkar med trähandtag det blir nog en sådan framöver till altanen .VAr de också vitmålade? -
Det ljuva livet skrev 2008-05-15 21:59:25 följande:
Himmelbiten: Jag gav mig ut på blocket jag med.. Vänta ska du få se!kajsa: Hur mår lillan? Jag har tänkt på er!Men DU får väl inte plats med fler skåp?
Jadu, vet inte om jag ska gnälla mer här i tråden...Men hon mår kass. Behöver operation NU, men får ingen pga strejken. -
Det ljuva livet skrev 2008-05-15 22:04:30 följande:
Finns det ingen möjlighet att utnyttja vårdgarantin? Eller är den urfunktion pga strejken?Stackar lillan och er!Nej den är ur funktion...
Himmelbit - Ja godnatt då!