Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-05-16 16:26:26 följande:
    Kajsa, fina bilder du visar i bloggen och på dina nya olivträd.Vanilj, jättefin vattenkanna!
    Tack!
    Vaniljdröm skrev 2008-05-16 16:30:44 följande:
    Tack Malin och LoMCamilla,Jag tror att Kajsa gjutit dem själv. Du får höra efter receptet!
    Nej inte de runda. Jag har gjutit en rektangulär. Men det borde vara ännu enklare med de rundade eftersom du då kan använda hinkar som form. REceptet står på betongpaketet. Man ska köpa finbetong.
    LCroft skrev 2008-05-16 16:39:06 följande:
    Hej på er När man har som minst tid, ska och träffa gamla barndomsvänner, då sätter jag mig ner och knåpar ihop ett nytt blogginlägg??? Nåt jag annars inte vill få gjort? *skratt*Välkomna in iallfall www.nillashem.blogspot.com
    Kul att se dig! Hoppas allt är bra! Fint i bloggen! ÄLskar lavendel!
  • Kajsa 77
    Kajsa 77 skrev 2008-05-16 20:24:16 följande:
    Vet ni något om bäst-före-datum på bilbarnstolar? Tänkte sälja vår, men vill först veta att den inte är för gammal. Någon sa att det är 10 år som gäller.
    Har hittat svar på ntf.se.
  • Kajsa 77
    PD77 skrev 2008-05-16 20:37:32 följande:
    Kajsa 77 skrev 2008-05-16 20:24:16 följande: Om du tar bort tyget så kan det stå ett bäst-före-datum någonstans. Annars är väl 5 år rekommenderat, men med vissa 8-10. Har precis köpt ett babyskydd, så jag har storkollat på alla undersökningar etc. Vet dock inte om samma gäller bilbarnstol.
    Nej det verkar vara kortare tid på babyskydden än på stolarna. 5 år på babyskydd och 10 år på stolen. Så det ska inte vara ngn fara med våran stol som är 5 år. Den borde ha 5 år kvar.
  • Kajsa 77
    FruPuffen skrev 2008-05-16 20:52:27 följande:
    Tack söta du! Maken kom just och sa att han pratat med sina föräldrar, de ville ta barnen i morgon!! Ska bli sååå skönt att få en egen dag, känner så att jag behöver det. Undrar nu vad jag ska hitta på... Så synd att jag har dåligt med pengar, måste vara något gratis...
    Åh så lyxigt! Hoppas du kan hitta på ngt mysigt. Det kan ju räcka med en härlig skogspromenad för att hämta nya krafter eller en lång fikapaus i trådgården! Hoppas på bra väder!
  • Kajsa 77
    lillafruluva skrev 2008-05-16 22:27:39 följande:
    FruPuffen- hoppas ni får en mysig dag!Kajsa-kul med många besökare!!Mycket jobb den här veckan, inte en endaste ledig dag- det resulterade i att trötta jag ställde väckarklockan fel och hade imorse 20 minuter på mig att väcka alla barn och få dem klädda och redo att gå, men vi hann Jag är en sån som aldrig kommer för sent och jag hade panik där på morgonen när jag insåg vad jag hade gjort, sen hade jag huvudvärk hela förmiddagen."Nytt" hos mig i  bloggen!
    Usch ingen bra start på morgonen. Har själv dessvärre ofta såna. Kanske inte 20 minuter, men väl en halvtimme. Men då är det oftast för att jag är för trött för att orka ta mig u sängen.
    Hoppas du får ta det lugnt i helgen!
Svar på tråden Vita tråden del 8