Inlägg från: Kajsa 77 |Visa alla inlägg
  • Kajsa 77

Vita tråden del 8

Sylt skrev 2008-05-20 21:52:16 följande:
    Ville får cortison, han är 10 månader.... Har fått en kanonläkare. Ville sov i 20-minuters intervall (=vaknade var tjugonde minut) fr 4månader o fram tills han fick medicin. Först får han en luftrörsvidgande o sen cortison, följer ett spec program.
    Men va konstigt! Förvånad Varför säger de så olika? Tycker i och för sig att denna läkaren var jättebra, men hur kan de tänka så olika ang cortison?
  • Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-05-20 21:57:32 följande:
    Tjock kulan, jag vill med se bilder!!!Kajsa, håller kakelfärgen? Jag funderar på om det skulle vara ett projekt till hösten.
    Oh ja! Sitter som berget! Inte en skavank!
  • Kajsa 77
    Sylt skrev 2008-05-21 18:15:27 följande:
    Han förklarade som att för tjugo år sedan var de jätterädda för cortison, nu ser man mer fördelarna. Sen är det en jättefördel att bara behandla lokalt (inhalera) ist för att ta tabletter o få cortison i hela kroppen. Kan säga att det hjälp oss oerhört. Han får det bara när han är riktigt dålig o då blir han bra på ett par dagar.
    Okej. Bra att veta! Ska se vad hon säger nästa gång vi hör av oss.
  • Kajsa 77
    Memoria skrev 2008-05-20 22:30:41 följande:
    Kajsa77: Hemsk väntan och en jobbig sommar, hoppas att det går fort till augusti för er skull! *kram*Truffles: Wow, nu är det på gång!Kulan: Applåderar! Vilken energi du har kvinna! Härligt med en gran mindre i trädgården.Peak: Håller med kommentarerna om Kajsa B. Kunde vara släkt. Fin frisyr iallfall och såg inte alls opiffad ut.
    Ja fast jag hoppas ändå på en lång och skön sommar! Men utan en massa lidande för dottern då såklart.
    Truffles skrev 2008-05-20 22:06:51 följande:
    Hej alla! Ska skumma igenom eftermiddagens inlägg men vill bara visa vad som händer här just nu... Känns liksom lite overkligt att det står där efter att vi väntat såå länge!medvitaknutarpalandet.blogspot.com/2008/05/st...
    Så spännande!!!
  • Kajsa 77
    13 år emellan skrev 2008-05-21 09:19:13 följande:
    God morgon!Ja, i natt har både jag och Björn sovit. Förkylningen är NÄSTAN borta och nackspärren likaså! (så nu är det dags att jobba på en ny)Juliah: Jag blir så avis när jag ser din tvättstuga. Min som är i källaren funkar - men sedan tar det slut. Jag ser fram emot att kakla den så småningom, men det ingår tyvärr inte i denna sommarens renovering...FruP: Härligt badkar! Vilket fynd!Kajsa: Jag känner med er...Vet inte vad annars man ska säga. Det är tragiskt att en strejk får lov att gå ut över ett barn! Och att läkarna verkar ha olika inställning beroende på var man bor (cortisonets varande eller icke varande). STOR KRAM TILL DIG OCH DIN FAMILJ!Jag hade fler kommentarer men de flög nog in i framtiden
    Tack söta du! Kram tillbaka!
  • Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-05-21 19:17:52 följande:
    Jag har fått svar på stolarna som jag visade igår om någon kommer ihåg?Dom har rätt mått och skulle passa bra till vårt matsalsbord.Hur ska jag lägga fram till maken att vi "behöver" nya stolar istället för de vi har?Eller tror ni man får plats men sex stolar i en Volvo XC70 om man fäller hela baksätet?För behöver jag släp måste maken bli involverad! Jag måste nog ut och träna och backa på vår fabriksgård
    Jag missade "dina" stolar. Vad var det för ngt? Har inte en aning om de går in  bilen. Kan du inte testa med ett par av de du har och se hur stor plats de tar?
    malins79 skrev 2008-05-21 19:18:50 följande:
    Vad bra!Var färgen dyrare än vanlig färg?
    Nej det tror jag inte. Gav nog ca 300 för att måla över mitt kakel.
  • Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-05-21 20:18:09 följande:
    Kajsa, finns det något fint ställe i JKPG som man kan ha picnick med sig, kanske med en lekplats i närheten?
    Stadsparken, med alla djurhagar och den jättestora lekplatsen har ni kanske besökt? Annars är ju den given!
  • Kajsa 77
    malins79 skrev 2008-05-21 21:30:59 följande:
    Den har jag faktiskt missat  Vi åker ju mest till Jkpg för att handla på A6 eller Ikea.
    Oj! Men då MÅSTE du ta med familjen dit! Det ligger uppe på höjden vinför bäckalyckan/dalvik. Helt underbar miljö. Fåren och dvärggetterna har får ungar. Det finns ponnys och lama, jättegrisar osv.
  • Kajsa 77

Anton - Jag kan också trösta dig med att jag tjatar som en galning på båda mina barn  och min man varje dag. Omöjliga att fostra alla tre!!! Men som väl är har de bra egenskaper också!

Svar på tråden Vita tråden del 8