• Meli

Vita tråden del 8

miniGrynet

Finns det någon hemsida till det så man kan kolla och eventuellt beställa, vet inte vad de säljer sådana annars....

Malwa

Ja, där kan man ju med kolla

Tack alla för hjälpen!

• Meli

Bea

8 år, wow, grattis!. Vi har varit gifta i 1,5 år, fast 10 år som par.

Nublu

Stackars, vad jobbigt utan tvättmaskin. Har ni ingen ni känner ni kan gå och tvätta hos?

• Meli

Nublu

Renoverar ni, eller varför är du utan.

vi ska renovera grovköket inom några veckor och då blir vi ju med utan tvättmaskin. Och varmvatten....jobbigt. Men jag kom precis på, om man kopplar ur varmvattenberedaren så har man väl kallvatten, eller stängs vattnet av helt då?

• Meli

Jo, en fråga till om blogspot. tack för hjälpen förresten med att lägga till etiketterna i sidan, men jag glömde vem som hjälpte mig, så jag hoppas du får se mitt tack

I varje fall undrar jag en sak till, vad är det manlägger till för att få dit antal besökare? Jag har ju hittat platsen med "lägg till ett sidoelement" men jag är väl trög, men jag fattar inte vad man sen ska lägga till för att få dit det....

• Meli

minigrynet

Det var väldigt fina saker, men som du misstänkte så är jag ju väldit vit.......så jag tänkte något mer diskret, så det lutar väl åt IKEAS poäng.

• Meli

Jag är helt slut idag, min lilla tjej är såååå vild. Hon är på allt hela tiden, klättrar och klättrar på allt. I kväll lärde hon sig att klättra ur sin spjälsäng med. Vad gör man??
    FInns det spjälsängar som är djupare, eller är det samma vilken man än köper. HOn är 20 månader och som hon är så behöver hon en spjälsäng så hon inte skadar sig om hon springer runt och vi inte skulle vakna....

• Meli

malins79

Jo, det är ju likabra att byta ut spjälsängen. Problemet är ju att hon är sååå busig. Ibland är jag orolig att det är något annat, eftersom hon är så himla vild. Hoppas inte det

• Meli
    FruPuffen

Tack för tipset, det ska jag testa

LInaoMatilda

När Anton fyllde fyra så hade vi bakat ut en pizzadeg, och sen hade vi ingredienserna vid sidan om, och så fick varje barn, ett i taget komma och lägga på vad de ville på sitt område på pizzan. Det var väldigt populärt.

JohannaJ
    En sån stor liten kille ska ju inte behöva äta på natten alls. Hade jag varit dig hade jag provat med lite välling, det är ju lite mer mättande, eller ammar du helt.
    Amanda fick en hel portion gröt pårecis innan hon skulle lägga sig, för att sova hela natten. Oftast när småbarn inte sover på natten så är det att de är huingriga, bara min erfarenhet. Hoppas det löser sig i alla fall, det är så jobbigt när maninte får sova på nätterna.
    ÄR så tacksam mot min tvåmånaders som bara äter en gång vid 4 och sen sover resten av natten. Har man andra att ta hand om måste man ju få sova.

Beställde Elsa Beskow böcker från Adlibris igår. Längtar, de är så fina. Det blev Hattstugan, TOmtebobarnen och sen 2 ex av Puttes äventyr i blåbärsskogen. Det ena exet ska jag ta bilder ur och göra tavlor till barnens sovrum. Fick idéen från någons blogg, har tyvärr glömt vilken
Svar på tråden Vita tråden del 8