• Meli

Vita tråden del 8

Bea

Oj, visste inte att man ens kunde det. Vet du hur det har gått till?

Anton

Vad tradigt.....kanske du får vänta lite till då, innan bebisen tittar fram..... Närjag väntade på Gabriel så såg jag till att ha fullt upp att göra hela tiden. Mest måla och fixa här hemma, så då gick tiden fortare, och ibland kunde man tom hoppas att han skulle dröja lite till, så man hann göra det ena och det andra. (Sen är jag ju den som är LIVRÄDD för förlossningar, så det var ju en annan sak som gjorde att jag inte såg fram emot det jättemycket...är glad att det är över och att jag är helt klar med barnafödande )
  • Meli
    Bea

Oj, visste inte att man ens kunde det. Vet du hur det har gått till?

Anton

Vad tradigt.....kanske du får vänta lite till då, innan bebisen tittar fram..... Närjag väntade på Gabriel så såg jag till att ha fullt upp att göra hela tiden. Mest måla och fixa här hemma, så då gick tiden fortare, och ibland kunde man tom hoppas att han skulle dröja lite till, så man hann göra det ena och det andra. (Sen är jag ju den som är LIVRÄDD för förlossningar, så det var ju en annan sak som gjorde att jag inte såg fram emot det jättemycket...är glad att det är över och att jag är helt klar med barnafödande )
  • Meli
    LCroft

VIlken fin kista!

Håller med om att leksaker svämmar över....vi har ett helt rum fullt, som ska plockas undan varje dag, tre barn och massor av släktingar....

Malins79

SÅ där gör vår tvättmaskin ibland också ny. VI tömde silen och upptäckte attd en sugit in en hel strumpa i silen.... sen har det hänt några gånger till. Och det är inte bebisstrumpor utan vanliga vuxenstrumpor och trosor. Det är en Wirlpool.... KOlla silen i varje fall, kan ju vara bara det....

MiaMariah

Fin tavla.

OK, då får jag spraya ute, tar det första dagen det är vindstilla.
  • Meli
    Kajsa 77

Är precis likadan, det ska vara perfekt hemma när man reser bort, även om det bara är weekendsemester.... men det är mycket trevligare att komma hem då, och sen har man ju tvätt och uppackning när man kommer hem   Och min man är som din....varför storstäda när man ändå inte ska vara hemma

Bea

MInette tycker jag, gillade att den var "rektagulär" och att man inbte skurit av hörnorna.

Juliah

Känner som dul, vilken lycka över att få vara hemma med barnen..... vi snålar och snålar på dagarna, så vi har det mesta kvar av Amandas dagar och har inte börjat pilla på Gabriels än
  • Meli
    Sylt

Praktiskt att samla alla födelsedagar Anton och Amanda fyller år med två dagars mellanrum, 25 och 27 oktober, så vi brukar slå ihop deras släktkalas. Förra året var deras kusin med, som fyller år precis emellandem, 26 oktober, så det var 1, 3, och 5årskalas.

VI skojade om det kommer jag ihåg, att Amande skulle födas den 27de, så att det skiljer 2 år och en dag mellan Anton och kusinen, och sen 2 år och 1 dag igen, mellan kusinen och Amanda. VÄlplanerat eller
  • Meli

JohannaJ

Jag hade nog tokslipat till trappstegen, eftersom de slits väldigt mycket. LIkaså hade jag använt äcklig oljebaserad färg, eftersom den är lite tåligare.
    När vi målade trappan gjorde vi det på kvällen, så att den fick torka under natten. VI har dock inte vitmålat stegen, men det är något som står på önskelistan.

• Meli

Jag behöver råd.....

VI har såna där BILLYdörrar från IKEA som man klär med tapet eller tyg. Vad tror ni blir snyggast, tyg eller tapet? OCh vet någon om det finns någon sida på nätet där man kan kolla tygeller tapeter. (Det är så jobbigt at ge sig iväg nu med alla barnen...)

• Meli

Nica83

Superfint skrivbord. Önskar jag hade plats för ett sådant. (Min mamma SLÄNGDE ett sådant nu när hon flyttade. Det var i kraftigt renoveringsbehov, men det är det ju ingen här som är rädd för, och hade jag vetat att hon skulle slänga det så hade jag ju gjort plats för det, grrrr.)

• Meli
    Johanna

Klart vi håller tummar och tår, men oroa dig inte, nu är hon ju på rätt plats. Kanske livmoderinflamnmation om hon nyligen fått barn. Det fick jag och då får man jättehög feber och mår riktigt dålig,t men det är ofarligt då man får antibiotika.

Kram

Kaktus76

Det är likalätt att ändra, eftersom det bara är att man skruvar av baksidan och tar ut tyget/tapeten, så man behöver inte klistra fast något sas. Tack för länkarna, ska kolla båda ikväll, näör barnen lagt sig
  • Meli

Videli

VIlket fynd du gjort, kommer verkligen bli superfint. Med vitt på då

Kaktus

Det är snyggt med pärlspont, men det är mer praktiskt med kakel, det håller sig snyggt längre tror jag.

MIldaMaränger.
    Du känner ju om barnet är kallt, eller för varmt, så det är säkert bra det du har på.
    Det är ju också olika från barn till barn, min lille brukar ha en kortärmad body, strumpor och tunna byxor, och han känns lagom med det på. Det känns på ryggen och i nacken om de är för varma/kalla

Bea

Det gör sååå mycket när man slipper bruna fönster och lister. Men jag håller med, såååå tradigt att man måste måla så många varv. Det var sånt som hamnade på min lott när vi renoverade vårt hus
    Önskar det fanns en riktigt täckande färg där man verkigen bara behövde stryka en gång. Första gången är ju faktiskt ofta rolig, då man ser det bruna försvinna. 2ra - 5te är ju så där liksom.... :-/

• Meli
    Busan

Visst är det jobbigt när männen inte är med på vad man vill direkt. Så vad är din planB? Jag behvöer nämligen också en plan B vad gäller att vitmåla väggarna i vardagsrummet. Hela huset (utom lekrummet) har vitmålade väggar, medan vardagsrumköket är beiget. Det säger väl sig självt att det borde få en runda med vi färg, förstår inte varför inte min man ser det? SÅ tips på en plan B hade suttit fint här
  • Meli
    Videli

JÄttefins skåp OM du har lite is i magen så kanske de sänker priset själva. Jag tyckerofta det blir så när det är lite dyrare på blocket.

Annars påminner det lite om Markörs lilla bitrinskåp från IKEA,

Ock vilka fler fina möbler du hittat! Önskar jag hade större hus, så man kunde handla mer. Det får inte plats så mycket mer här hemma, ska hitta en byrå till hallen bara.... sen får man vänta tills barnen ska ha eget rum och vi ta över lekrummet DU kunde ju skicka hit ett rum eller två

MImmi

Jag gillar IKEAS överkast, Kastanj, har det i bloggen

http://hemivitt.blogspot.com
  • Meli

Idag hände det som inte får hända

När jag inte hade riktig koll på Amanda satte hon på spisen, och sen brände hon alla fingrarna på plattan. Hörde bara att hon gallskrek.

Packade ihop alla barnen (Anton hade inte ens fått frukost och Amanda bara välling) och sprang bort till vårdcentralen där vi fick vara några timmar och hon fick bada handen i koksaltlösning, och fick handen omlagd, så nu är hela handen bara ett stort bandage. Amanda gallskrek hela tiden för hon hade ju ont och var rädd. Imorgon har vi tid till handkirurgen, och de ska kolla om någon hud behöver tas bort eller ej, eftersom hon är bränd även över vissa leder.
    Är så ledsen och känner mig så skyldig att man inte hade koll ordentligt

Svar på tråden Vita tråden del 8