Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita tråden del 8

PD77 skrev 2008-05-12 06:18:01 följande:
    Godmorgon ni som är vakna. Anton, har du testat att sova med amningskudde? En rundad, inte de boumerangliknande. Jag sover med den mellan benen och upp runt magen och bak runt stjärten upp mot ryggen. Den ger så himla skönt stöd för magen. Mycket lättare att ligga på sidan och luta sig lite fram. Normalt, sover jag helst på magen, så det här är det närmaste jag kommer. Nu vet jag inte hur stor din mage är eller om amningskudden hjälper dig. Men man kan ju alltid tipsa. Jag är bara i vecka 27, så din mage kanske är mycket större än min, men min mage är lite större än normalt. Hoppas du inte blir för trött idag.
    Enji skrev 2008-05-12 06:25:13 följande:
    Gomorron morgongänget Anton -> Min 2a kom 5 dagar innan BF. Så jag håller tummarna för dig att din också gör något liknande. Så skönt att slippa vänta mer än vad man redan gör.Solen visar sig idag också om än lite disigt idag. Det skulle väl gå ner i gradtal imorgon..Igår var mannen och handla skor till sonen. Spiderman skor.. gissa om sonen var glad Mamma inte lika glad
    juliah skrev 2008-05-12 06:27:58 följande:
    Godmorgon!Anton, min Elle kom två dagar före bf. Håller tummarna för att du slipper vänta allt för länge!Vad ska alla hitta på idag?Här blir det lite klädfotning och sedan allmänt fixande och donande. Ska se om jag hinner knäppa bilder från en vår/sommarpiffad tvättstuga.
    God morgon på er alla!

Tack för tipsen. Ska kanske skaffa ännu fler kuddar till sängen....sen är det väl bara att vänta och vänta :)
  • Anton2005

Hej i tråden!

Snart ska jag sätta igång och baka till gästerna som kommer i em, blir nog nå´t gott från Leilas bok.

Någon som vet om det finns själskydd till vaggor eller använder man samma som till spjälsängar?

• Anton2005
    Kajsa M skrev 2008-05-13 09:01:33 följande:
    Godmorgon!Tack igen för ert stöd! Om en halvtimme ska min man (igeln) ringa igen.Jag har faktiskt en fråga vad gäller (nästan) inredning. Eller utredning. Vi ska köpa en stor terassmarkis. Vi har ett vitt trähus. Funderar på en grå markis med rak kant. Vi har inget i färg att ta hänsyn till så vi kan välja vad vi vill egentligen. VAd skulle ni ha valt?
    Våra bekanta satte just upp såna markiser på sitt hus. Det blev jätte snyggt. Tror det blir jätte fint med grått om ni har ett vitt hus
  • Anton2005
    Memoria skrev 2008-05-13 09:26:04 följande:
    tjock kulan: Ja, det blev en härlig Lisebergstur. Mycket folk och MYCKET vackra blommor. Trots det köpte jag bara med mig två trädgårdsböcker hem. Bla en för det underbara kampanjpriset av 10 kr!I söndags gjorde även jag små loppisfynd, ett vitt emaljfat med blå kant(de som liknar sodabehållarna) för 5kr och två nysilver ljustakar för 2kr st!! Köpte även en ny springform med prislappen kvar för 5 kr.  Riktigt roligt med loppisar när man känner sig så nöjd när man hittar något bra!Musli: Åh vilken rolig blogg att följa. Huset såg ju verkligen läskigt ut nu, fast man anar ändå att det har stooor potensial! Fick ni med alla möbler mm i rummen?! Nice!Lasseliten: Krya på dig!Kajsa: Jag hade valt grå eller någon fin blåfärg på markisen. Helt beroende på om ni har vita utemöbler med romantiska kuddar eller teak bord som ser lite mer moderna ut.Anton: Säg vad du bakade ur boken sedan så vi får lite expertutlåtande. Jag lääängtar efter att göra brownisarna, de ser så goda ut på bild. Nästan så att det är fuktfläckar från min mun i boken
    Jag gjorde morotskakan i helgen och den var supergod. Smidig att göra oxå så jag tror att det blir en sån idag igen. Jag vill baka allt ur boken...inte alls bra för vikten Glad
  • Anton2005
    Memoria skrev 2008-05-13 09:42:32 följande:
    Anton: Morotskakan såg jättesmaskig ut! Bra val Jag har också en tanke på att testa de olika recepten i boken, men med planen att äta nutrilett ett tag innan det är dags för syskonverkstad, går det inte ihop så bra. Milda maränger: Det var jättehärligt! Perfekt ställe att gå till om man ville ha lite trädgårdsinspiration. Härligt somrigt det blev i badrummet!
    Hi hi låter ungefär likadant som jag tänkte innan jag blev gravid med nummer två. Tänkte att det är bäst att köra lite diet innan men sen blev vi så bebissugna så då blev det inte så, såklart. Trodde iofs inte det skulle gå så snabbt att bli gravid igen. Förstår knappt fortfarande hur det gick till (el det är klart jag förstår)
  • Anton2005
    Himmelbit skrev 2008-05-14 19:50:43 följande:
    Egentligen inte mkt att se eftersom det fortfarande är väldigt ofärdigt. Men jag är nöjd! Satt och täljde på en liten träkloss som ska hålla dörren igårkväll. Kände mig som Emil i Lönneberga!
    Det ser jätte fint ut!
  • Anton2005

Jag måste fråga en sak som inte alls har med inredning att göra. Hur har ni löst det med bilbarnstol när barnen ska bli hämtat på dagis av t.ex. mor och farföräldrar?
    Jag har tvingat alla som ska hämta Anton att först hämta vagn hos oss och sen gå och hämta honom, oftast blöir det en promenad på drygt 40 min och det är ju inte så kul om det är dåligt väder.
    Vågar man använda en "vanlig" bilkudde till en 2,5 åring bara vid dessa tillfällen eller hur gör man?

Svar på tråden Vita tråden del 8