Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita tråden del 8

Hej på er, hoppas ni har en skön lördag!

Ikväll ska min syster och jag laga middag till mamma och hennes man. Mamma har fyllt 50 så det blir lite som ett kalas. Så här försöker jag baka, städa och fixa, allt på en o samma gång. Sambon jobbar och sonen sover som tur är

Fick lite panik bara för jag började putsa ett av våra fönster (alla våra fönster är för övrigt från 1926, tunga, icke kopplade och med innanfönster) Jag räknade till 24 fönster i hela huset. Hur tusan ska jag orka putsa alla dem. Hur gör ni putsar ni själva eller brukar ni anlita nån firma som gör det?
    Kan ju iofs vara bra att sätta igång med om jag vill ha igång förlossningen hi hi.

• Anton2005
    Trollens mamma skrev 2008-05-24 15:57:31 följande:
    Hejsan på er!Har inte hunnit läsa ikapp,här skirvs det så flitigt,roligt det!Anton2005:Ta ett par fönster i gången så går det bra,ska du se.Vi har 25 fönster i huset,vissa som går från golv nästan enda upp till tak,men jag är en sån som tycker det går bra att putsa. Färdigt putsat dom nu på alla sidor,men det brukar alltid bli ett par gånger till på sommaren,hatar när dom är fulla av flugskit.Idag hämtade jag hem skolpulpeten.Alltså vilket ställe!!! Rys,betalade kvickt och tog pulpeten och åkte därifrån...Den är fult brun nu men med några lager färg blir det kanon!Ska måla nästa vecka,har lite smått och gott som väntar på lite färg här hemma.Hittade en gammal stege som också ska piffas till.Är ju så härligt nu när man kan måla på utsidan.Ikväll är vi bjudna på kalas.
    Hi hi du kan få komma hit och putsa om du vill Glad Jag får nog göra som du säger, ta några åt gången och sen kanske sambon får ta några oxå he he.

Skolpulpet är det en sån där gammal skolbänk med stol som sitter ihop? Jag har en sån här hemma som jag tänkt måla men har tyvärr inte orkat tagit tag i det än.

Hoppas ni får trevligt på kalaset!
  • Anton2005
    Kaktus76 skrev 2008-05-25 18:23:34 följande:
    Är det någon här som har målat utemöbler? Vad ska man isf ha för färg som tål väta,fukt och vind? Antar att det ska vara någon speciell färg för utomhusbruk. Men vad?
    Jag tror att vi har målat med nå´t som heter utevit. Kan höra med sambon sen vad det va för märke o sådär
  • Anton2005
    Lite "morsdagnytt" i min blogg!

Grattis alla mammor. Hoppas att alla i tråden haft en skön dag.

Vi har varit på dop och det va jätte mysigt. Underbart väder här idag oxå.
  • Anton2005
    Anton2005 skrev 2008-05-25 19:21:18 följande:
    Jag tror att vi har målat med nå´t som heter utevit. Kan höra med sambon sen vad det va för märke o sådär
    Vet inte om den där färgen är bra till utemöbler men det jag målade verkar ha klarat sig fint. Tydligen samma som vi målat delar av huset med. Beckers träoljefärg, utevit tror jag sambon sa att den heter. Men det kanske finns nån bättre för just utemöbler
  • Anton2005

Hej, hej

Knyttis-Krya på dig. Hoppas du blir bättre snart. Skönt att sonen kan gå till dagis iaf.
    Min första graviditet kräktes jag konstant. Den här har det inte varit lika mkt men jag känner ändå att den här varit pest och pina om man jämför med första. Känner mig otroligt tung och orkeslös. Vill bara att bebisen ska komma NU!

Peak- Jag svarde i din gästbok!

• Anton2005
    Busan skrev 2008-05-27 12:26:25 följande:
    Nä men köper väl det här då . Visst har detta hus varit med i nån inredningstidning. Jättefint, de kan gärna behålla allt i huset.www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/181297
    Jag visade huset i tråden för ett tag sen. Min sambo som har det till försäljning. Det har varit med i D&T

Måste passa på att be om ursäkt att jag inte kollat upp det med altanen som jag lovade. Är lite halvvirrig nu för tiden känner jag. Kom på det nu när jag såg dig här Generad
Svar på tråden Vita tråden del 8