-
Åh vilken liten sötis, GrattisLynn84 skrev 2008-05-15 15:33:38 följande:Kunde tyvärr inte få in en större bild...hoppas ni kan klicka upp den själva!
-
Snyggt! Jag försökte ladda hem scriptina från dafont men vart hamnar typsnittet sen, hittar det intenumberone skrev 2008-05-15 14:12:25 följande:Här kommer brädan!!
-
tack, då ber jag nog sambon kika på det där när han kommer hem *lat* he henumberone skrev 2008-05-15 16:17:45 följande:När du laddar ned så kan du ju välja vart du vill lägga typsnittet, sen måste du "packa upp det" då det ofta ligger som en .rar fil... därefter går du in via kontrollpanelen - teckensnitt- lägg till teckensnitt- välj där du lagt det- tryck ok och sen är det bara att skriva i Word
-
Hej i tråden!
Måste be om hjälp med nå´t som inte har med inredning att göra igen.
Är det någon här som vet hur det fungerar med sjuklön. Jag har aldrig varit sjukskriven så här länge och därför inte fått sjuklön efterosm jag går på provision. Nu är jag den enda anställda¨på företaget och ägarna har ingen aning om hur de ska betala ut min sjuklön för de 14 första dagarna. 80% av lönen är väl vanligast att man får men om jag har fattat rätt har försäkringskassan ett tak på 307 000:-, gäller det även sjuklönen arbetsgivaren betalar ut eller brukar arbetsgivaren oxå räkna som högst på den. Någon som vet?
Ringde nyss försäkringskassan men där får man ju aldrig ett vettigt svar
-
God morgon!
Här är det jätte trist väder idag, bara massa regn. Sambon ska jobba och jag måste nog hitta på något roligt med Anton så han blir av med lite energi för just nu låter det som han håller på att riva hela huset här hemma. Blir väl att ta på regnkläderna och gå ut en stund :)
Tänkt om Anton varit en Amanda sa sambon i morse, då hade han suttit och kammat håret på en dock ist för att kört motorcykel skrikandes genom hela bottenvåningen he he.
-
Fy vad det är kallt här. Nu har vi varit ute en stund och jag kommer absolut inte få dåligt samvete om vi är inne resten av dagen, det var allt annat än skönt ute.
Någon som har bakat Leilas blueberry cheesecake? Tänkte baka en sån tills i morgon när vi får gäster
-
God morgon!
Håller med om att det är tråkigt att fl strulat så hela helgen. Igår kväll åkte Leilas bok fram igen och det blev en blueberry cheesecake. Tur att jag är gravid så jag kan skylla viktuppgången på det, den där boken är verkligen livsfarligIdag får vi fikagäster så då får vi se hur kakan smakar och i kväll blir det middag hos svärföräldrarna
Kallt som tusan här idag igen, nästan så man kan tro att det är höst ist för vår.
Vad ska ni hitta på idag?
-
Men fy för snö. Hoppas verkligen inte att vi får snö här.mimmamum skrev 2008-05-18 07:53:39 följande:Godmorgon! Här är det VITT kan jag lova, mer än 1 dm snö ligger på marken, mina nyplanterade blommor och utemöblerna, behöver jag säga mer ....Knyttis, ert hus är verkligen en dröm! Såååå fint! Och vilken söt mage!Anton, hihi, det är ju super att vara gravid! Då behöver man aldrig bortförklara en bit till av kakan! Vi ska baka Leilas Pain au chocolat på tisdag, de ser farligt goda ut!Idag ska jag tillverka pållar och hälsa på svärföräldrarna, och bara slappa!
Åh vad gott det lät, som sagt man vill baka allt ur den där boken. -
Åh vilket kalas med massa gott. Citronpajen har jag inte provat än...måste jag nog göra till veckanTrollens mamma skrev 2008-05-18 08:45:42 följande:Godmorgon!Vi har oxå superkallt idag,brrr!Igår hade vi kalas här och jag bjöd på blueberry cheesecake,citronpaj med hallonmaräng o.choklad cupcakes från Leila boken.(Hade också smörgåstårta o jordgubbstiramisu).Mitt betyg på kakorna är:Bluberry,tja....lite besviken faktiskt.Tyckte den blev för torr o kompakt.FAST gästerna älskade den.Så kanske jag är bara självkritisk.Citronpajen,supergod!Dock kanske en aaaning för stark i smaken.Cupcakes,mumma!Återstår att se nu då hur mycket man gått upp nu då.Äntligen har jag hittat en gammal skolpulpet till hyffsat pris(40 euro).Ni tycker säkert det låter dyrt,men här i Finland kostar de så mycket mer på huuto,så jag är nöjd med det priset.Gammal o sliten,men med målarfärg blir den kanon!
-
Jag bakade en sån kaka igår och vi åt precis av den nu när vi hade gäster. Jag tyckte den va jätte god och gästerna oxå(men de kanske bara sa det) sambon brukar vara ärlig och han sa att han tyckte den va super. Dock fastnade botten lite i formen.Trollens mamma skrev 2008-05-18 11:29:59 följande:FruPuffen:Ja,jag upplevde den tyvärr alltför torr,men det kan ju hända jag haft den för länge i ugnen...eller nåt. Sen så har jag ett alldeles gudomligt recept på cheesecake med jordgubbar som jag ALLTID gör till kalas,och jämnför jag de två kakorna med varandra så bleknar nog blueberryn mycket...men kanske nån annan gjort den och fått en annan uppfattning om den?Usch,här ser det ut som en bomb slagit ner...dags att plocka...igen.