• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Gosevännen

Hoppar in sådär plötsligt, hej på er!

Numberone: tänkte skriva i din gb, men jag var inte inbjuden hos dig, så jag skriver här istället då.
    Om man målar med vattenbaserat lack ex., på betsat trä, smälter betsen liksom och kommer igenom. Antagligen det som sker för dig nu? Oljefärg är väl att rekommendera i det fallet, men jag förstår att du inte kan måla med det nu... Kanske älsklingen kan hjälpa dig?

• numberone

Gosevännen:

Skall fixa så du kommer in till mig sen i fortsättningen... tack för svaret i allafall....

Skall testa på torsdag och se om det blir bättre med oljefärgen då. Jag som tyckte det var en smidig färg att måla med, tji fick jag!! .... Får ha andningsmask på mig för A får minsann inte ta mina projekt ifrån mig

• mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2008-05-06 20:28:42 följande:
    Mimmi: Gillar dina blogginlägg där du betygsatt butikerna. Toppen att veta om man någon gång åker dit.
    Tack snälla! Jag har gjort det för er och för mittt klena minnes skull!
  • LinaoMatilda
    mimmi006 skrev 2008-05-06 20:30:06 följande:
    Tack snälla! Jag har gjort det för er och för mittt klena minnes skull!
    Ja en blogg är ju lite som en dagbok, med den lilla skillnaden att den finns på nätet och alla kan läsa den Men där ser man ju iaf när man gjort vad.
  • mimmi006
    numberone skrev 2008-05-06 20:31:19 följande:
    mimmi:Va ute å fotade min magnolia innan idag för att piffa i bloggen och hihi kunde bara tänka "mimmi-magnolia" HELA TIDEN
    ååå *viskar* och jag som inte har nån egen.... men snart så! Har du lagt in bilderna?
  • mimmi006
    LinaoMatilda skrev 2008-05-06 20:31:54 följande:
    Ja en blogg är ju lite som en dagbok, med den lilla skillnaden att den finns på nätet och alla kan läsa den Men där ser man ju iaf när man gjort vad.
    Ja och att man blir hotad ibland
  • numberone
    mimmi006 skrev 2008-05-06 20:32:14 följande:
    ååå *viskar* och jag som inte har nån egen.... men snart så! Har du lagt in bilderna?
    Japp de ligger i sidhuvudet!! Så himla synd att de blommar över så fort bara...
Svar på tråden Vita tråden del 8