• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Peak
    Videli skrev 2008-06-24 09:49:31 följande:
    Godmorgon,Behöver smakråd, har tjingat den här fåtöljen för att ha som läsfåtölj i biblioteket... Men börjar vela nu. Är den fin? Vill ju helst ha en howard, men den här var juu liiite billigare just nu www.blocket.se/vi/16893594.htm
    jag tyckte den var jättefin, ser verkligen ut som en läsfåtölj!

Smultron och glas, 13 år emellan, Ankmor - jo jag måste nog säga till dem nu, känner att jag inte vill gå hit ens! Men känns också som att det är lite mitt eget fel när jag inte sagt till här att de borde ge mig mer uppgifter och att jag inte sagt till bemanningsföretaget att jag haft för lite att göra...(tyckte det var lite skönt i början).
    Känner en på ett annat bemanningsföretag som jag pratat lite om annat jobb med, ska ringa henne idag tror jag!! Tack för stödet!
  • Ankmor

Lycka till!

Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
  • 13 år emellan
    Peak skrev 2008-06-24 10:07:09 följande:
    jag tyckte den var jättefin, ser verkligen ut som en läsfåtölj!Smultron och glas, 13 år emellan, Ankmor - jo jag måste nog säga till dem nu, känner att jag inte vill gå hit ens! Men känns också som att det är lite mitt eget fel när jag inte sagt till här att de borde ge mig mer uppgifter och att jag inte sagt till bemanningsföretaget att jag haft för lite att göra...(tyckte det var lite skönt i början).Känner en på ett annat bemanningsföretag som jag pratat lite om annat jobb med, ska ringa henne idag tror jag!! Tack för stödet!
    Ja, gör det!!! Du kommer att må mycket bättre när du tagit tag i det! Lycka till!
  • JeaJea

Nu ska jag vara jättekrass. (ser det ur arbetsgivarsynvinkel) Om du tyckte det var skönt i början och inte har sagt eller gjort något för att förändra så tror de nog inte du kan bättre och sätter dig på enklare uppgifter. Så gör jag med praktikanter eller personal som inte håller måttet. Man måste ta tag i saker annars tror folk att man inte kan. Om jag inte minns helt fel så var det väl likadant på din förra arbetsplats och du verkar vilja vara någon annanstans hela tiden, det kanske är önskan om att göra något eget som stör dina tankar.
    Hoppas du kommer på vad du vill och satsar på det helhjärtat oavsett om det är som anställd eller egen.
    Du får gärna fråga mig ang att driva eget messa isåfall.
    Om du tycker en arbetsuppgift är trist som t.ex. att vattna blommor så tänk istället att det är ju toppen att få betalt för en sån simpel sak som det.
    Kram & ha en bra dag på jobbet.

Peak skrev 2008-06-24 10:07:09 följande:
    jag tyckte den var jättefin, ser verkligen ut som en läsfåtölj!Smultron och glas, 13 år emellan, Ankmor - jo jag måste nog säga till dem nu, känner att jag inte vill gå hit ens! Men känns också som att det är lite mitt eget fel när jag inte sagt till här att de borde ge mig mer uppgifter och att jag inte sagt till bemanningsföretaget att jag haft för lite att göra...(tyckte det var lite skönt i början).Känner en på ett annat bemanningsföretag som jag pratat lite om annat jobb med, ska ringa henne idag tror jag!! Tack för stödet!
  • Videli

Tack flickor, ja jag kanske ska slå till i alla fall då. Den är ju trots allt väldig billig.

• tjenixen

Någon som har tips på en vilfåtölj/läsfåtölj som kan stå ute i ett oisolerat uterum?

Funderade på någon av Ikeas vairanter typ Karlskrona men är den skön? Någon som vet? Något liknande är vad jag tänkt mig men vet inte hur sortimentet ser ut, någon som har koll?

• Peak
    JeaJea skrev 2008-06-24 10:27:03 följande:
    Nu ska jag vara jättekrass. (ser det ur arbetsgivarsynvinkel) Om du tyckte det var skönt i början och inte har sagt eller gjort något för att förändra så tror de nog inte du kan bättre och sätter dig på enklare uppgifter. Så gör jag med praktikanter eller personal som inte håller måttet. Man måste ta tag i saker annars tror folk att man inte kan. Om jag inte minns helt fel så var det väl likadant på din förra arbetsplats och du verkar vilja vara någon annanstans hela tiden, det kanske är önskan om att göra något eget som stör dina tankar. Hoppas du kommer på vad du vill och satsar på det helhjärtat oavsett om det är som anställd eller egen.Du får gärna fråga mig ang att driva eget messa isåfall.Om du tycker en arbetsuppgift är trist som t.ex. att vattna blommor så tänk istället att det är ju toppen att få betalt för en sån simpel sak som det.Kram & ha en bra dag på jobbet.
    oj vad det här kändes dubbelt...både trycka ner mig i skorna och peppa lite.
    Känns lite som "sluta klaga - vi orkar inte höra..."
    Bara det att det känns som att man kan prata om det mesta även om det inte gäller inredning här och få både råd och stöd...
    Svårt att förklara här också hur det går till, men det verkar vara dels dålig kommunikation mellan cheferna, den ena kanske tror att de andra ger mig uppgifter osv. Och om jag är så usel att jag bara klarar av att vattna blommor och koka kaffe borde de väl istället avskeda mig. Kändes lite hårt..
    Men jag ska vara tacksam att jag har ett jobb och rycka upp mig och inte gnälla här hos er längre.
    På min förra arbetsplats fick jag sparken för att min chef försökte skydda sig själv och slippa bli avskedad själv, vilket han sedan blev p.g.a mig och mina kollegor som talade om för ledningen hur han höll på, tyvärr för sent för min del...

Måste t.o.m gå och torka en tår nu...over and out!
  • tjenixen
    Peak skrev 2008-06-24 10:39:21 följande:
    oj vad det här kändes dubbelt...både trycka ner mig i skorna och peppa lite.Känns lite som "sluta klaga - vi orkar inte höra..."Bara det att det känns som att man kan prata om det mesta även om det inte gäller inredning här och få både råd och stöd...Svårt att förklara här också hur det går till, men det verkar vara dels dålig kommunikation mellan cheferna, den ena kanske tror att de andra ger mig uppgifter osv. Och om jag är så usel att jag bara klarar av att vattna blommor och koka kaffe borde de väl istället avskeda mig. Kändes lite hårt..Men jag ska vara tacksam att jag har ett jobb och rycka upp mig och inte gnälla här hos er längre.På min förra arbetsplats fick jag sparken för att min chef försökte skydda sig själv och slippa bli avskedad själv, vilket han sedan blev p.g.a mig och mina kollegor som talade om för ledningen hur han höll på, tyvärr för sent för min del...Måste t.o.m gå och torka en tår nu...over and out!
    Nämen, gumman. *kramar om och torkar bort din tår*. Förstår din frustration över arbetssituationen och det är så svårt att kunna påverka själv. Ta upp det med bemanningsföretaget och hör hur de ställer sig till det hela. Kanske de kan vara någon medlingslänk till din/dina chef/er? Det är inte så lätt att ta upp det här själv. Kanske är det missförstånd som du skriver eller så är de bara tröga.
  • Smultron och glass

JeaJea skrev 2008-06-24 10:27:03 följande:

Nu ska jag vara jättekrass. (ser det ur arbetsgivarsynvinkel) Om du tyckte det var skönt i början och inte har sagt eller gjort något för att förändra så tror de nog inte du kan bättre och sätter dig på enklare uppgifter. Så gör jag med praktikanter eller personal som inte håller måttet. Man måste ta tag i saker annars tror folk att man inte kan. Om jag inte minns helt fel så var det väl likadant på din förra arbetsplats och du verkar vilja vara någon annanstans hela tiden, det kanske är önskan om att göra något eget som stör dina tankar. Hoppas du kommer på vad du vill och satsar på det helhjärtat oavsett om det är som anställd eller egen.Du får gärna fråga mig ang att driva eget messa isåfall.Om du tycker en arbetsuppgift är trist som t.ex. att vattna blommor så tänk istället att det är ju toppen att få betalt för en sån simpel sak som det.Kram & ha en bra dag på jobbet.
    Jag förstår hur du menar, men håller ändå inte riktigt med (ur arbetsgivarsynpunkt). Vi har haft en hel del otur med både praktikanter och nyanställda, men om jag inte tycker att en anställd håller måttet så är det faktiskt upp till mig att prata med den personen, inte förutsätta att det enda personen i fråga är att koka kaffe och vattna blommor. Jag måste ju tala om vilka förväntningar jag har på personen, och vad jag tycker att jag kan kräva, och personen får samtidigt tala om vad den har för förväntningar. Med kommunikation kan man lösa det mesta (det gäller förvisså åt båda håll, men det kan vara svårare för en ny medarbetare att ta upp en sån här sak)
Svar på tråden Vita tråden del 8