• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • malins79
    Truffles skrev 2008-06-24 12:00:03 följande:
    Har missat hur det gått för Numberone, någon som kan säga om ultraljudet visat rätt och det var en liten flicka som "kom ut"?
    Jo, det var en liten tjej som kom ut imorgon två veckor sedan. Men komplikationer tillstötte så de är fortfarande kvar på neo (tror jag)
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-06-24 11:38:03 följande:
    Å, där kanske de har de fina salt och pepparkvarnar som MM visar i sin blogg. Det är nog dags att skriva en lista med affäer som ska besökas på fredag!
    Ja och om man ändå är där, så ligger butiken Skönta ting precis brevid, där finns det lite smått och gott (Det var iofs ett tag sedan jag var där) men den är mysig www.skona-ting.se/
  • malins79
    Camilla R skrev 2008-06-24 12:05:26 följande:
    Ja och om man ändå är där, så ligger butiken Skönta ting precis brevid, där finns det lite smått och gott (Det var iofs ett tag sedan jag var där) men den är mysig www.skona-ting.se/
    Nu MÅSTE jag skriva en lista med alla butiker. Tur att maken har bra lokalsinne och att vi ska låna svärfars GPS.
  • 13 år emellan
    Juleja skrev 2008-06-24 11:38:52 följande:
    13 år emellan skrev 2008-06-24 10:05:01 följande:Oj den borde jag kolla in. Har just ätit wienerbröd.. usch. Här hinner det inte bli nån beach 2008-form, men kanske till 2009...
    Välkommen!

JeaJea:

Jag har också varit arbetsgivare och mycket av det du talar om ligger på arbetsgivarens ansvar tycker jag. Jag förstår att Peak blev stött då hon redan känner sig så ledsen...Men visst har du rätt i att hon lättare än ngn annan kan förändra SIN situation. Sånt här är alltid väldigt jobbigt - oftast lika jobbigt för båda parter.

Peak:

Jag tycker fortfarande att du ska kontakta bemanningsföretaget. Jag tycker också att du ska ta mod till dig, ett djupt andetag, och prata med dina chefer om vad som förväntas av dig, om vilka dina arbetsuppgifter EGENTLIGEN innefattar. Vad utgången än blir för din del kommer du må bättre när du tagit tjuren vid hornen!
    KRAM!!!

MM:

Har du kontakt med Numberone? Hur går det för dom? Man kan ju inte låta bli att tänka på dom!!!
  • Truffles

Malin, jättesöt garderob, skulle nästan kunna flyttat in där.

Peak, har skummat lite och tycker att 13 år emellan kommer med kloka råd.

Ang Numberone och lilla Ellen så lät det tråkigt, hoppas att de får åka hem snart!

MariaV, har alltid varit skeptisk till alla sådana där mirakelpulver men du menar att det fungerar alltså?

• MildaMaränger

Jag har lite kontakt med henne via sms.. det sista jag hörde var att hon skulle få vara på neo iaf en vecka till.. och det var för några dagar sen. Annica (Numberone) mår bra

• malins79
    Truffles skrev 2008-06-24 12:55:10 följande:
    Malin, jättesöt garderob, skulle nästan kunna flyttat in där. Peak, har skummat lite och tycker att 13 år emellan kommer med kloka råd. Ang Numberone och lilla Ellen så lät det tråkigt, hoppas att de får åka hem snart! MariaV, har alltid varit skeptisk till alla sådana där mirakelpulver men du menar att det fungerar alltså?
    Tack, jo den blev söt.
    Betydligt bättre än spånskivorna som var där innan.
Svar på tråden Vita tråden del 8