• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • LinaoMatilda
    mimmamum skrev 2008-06-24 07:05:09 följande:
    Godmorgon alla!Juliah, ha det toppen! Ska bli så kul att träffa er på lördag! Ska alla åka bil eller ska någon ta bussen ut till rosendahls? Vi tänker ställa bilen i Bromma och åka kollektiv därefter! Idag kommer min kära syster som är lika inrednings/loppistokig som jag. Vi ska ta en liten runda bland loppisarna, hoppas de har öppet trots trist väder.Hoppas alla får en fin dag!
    Jag antar att jag och Sandra åker buss också. Har iofs ingen aning om hur långt det är dit från vårt hotell. 
    Hoppas ni får en trevlig dag med mycket fynd.
  • juliah
    mimmamum skrev 2008-06-24 07:05:09 följande:
    Godmorgon alla!Juliah, ha det toppen! Ska bli så kul att träffa er på lördag! Ska alla åka bil eller ska någon ta bussen ut till rosendahls? Vi tänker ställa bilen i Bromma och åka kollektiv därefter! Idag kommer min kära syster som är lika inrednings/loppistokig som jag. Vi ska ta en liten runda bland loppisarna, hoppas de har öppet trots trist väder.Hoppas alla får en fin dag!
    Men du, hur tänker ni rent tidsmässigt med Sickla? Finns det platser i bilarna sen?
    Förlåt för korta inlägg, packar och fixar det sista innan avfärd.
  • mimmamum

Lina, låter bra, då kan vi ta sällskap!

Juliah, jag har absolut ingen som helst aning om det. Finns det ingen plats så får vi väl hoppa det.

• juliah
    mimmamum skrev 2008-06-24 07:32:13 följande:
    Lina, låter bra, då kan vi ta sällskap!Juliah, jag har absolut ingen som helst aning om det. Finns det ingen plats så får vi väl hoppa det.
    Ok, för det tar sin lilla stund att ta sig kommunalt både till humlegårdsgatan, syster lycklig och Sickla. Vet inte om vi tar min eller mimmis bil, i min finns bara plats för mimmi. Vet inte hur det ser ut för de andra.
  • mimmamum

juliah, du kan väl höra med Mimmi ifall ni kan ta hennes bil, så kanske vi kan tigga lite plats? Annars får vi pussla lite.

• FruPuffen

God morgon!
    Har slutat amma fr.o.m. natt! Tänkte det var lika bra eftersom jag åker bort på fredag till lördag. Det gick förvånansvärt bra.

Ja vi får se hur vi hinner med Sickla och hur många bilar det finns. Jag antar att vi blir kvar på Rosendahl rätt länge också bara för att prata. Men vi får väl anpassa oss vartefter, inget är ju nåt "måste". Kanske enklast att vara kvar i stan hela dan, vi får väl se hur mycket tid vi har.
    Julia: Är du kvar, eller har du åkt? Skulle du o Mimmi till byggnadsvården på fredagen? Vad finns det mer för butiker där i Nacka? Blev lite sugen att åka dit med min syster då på fredagen som också är med.

• mimmamum
    FruPuffen skrev 2008-06-24 07:39:24 följande:
    Jag har 4 platser i min bil! Om vi ska till Sickla alltså.
    *räcker upp handen*
Svar på tråden Vita tråden del 8