• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Lisa1981

Milda maränger, hur fick du dina kaor så fina. Mina blev helt platta och därmed också brända i kanterna. Jag tycker inte de blev alls bra. Gjorde jag nåt fel tro??

Förlåt att jag bara lägger in ett inlägg såhär men jag är påväg till jobbet. Snart är det semester och då ska jag hänga med mer

• malins79
    Camilla R skrev 2008-06-24 11:24:55 följande:
    För er som skall till Stockholm i helgen och planerar att åka ut till Nacka på fredagen. I Gustavsberg finns fabriksbutiker från Rörstrand, Höganäs, KostaBoda -kan vara värt ett besök. www.fabriksbutiken.com/web/fabriksbutikenwww....!OpenDocument
    Å, där kanske de har de fina salt och pepparkvarnar som MM visar i sin blogg. Det är nog dags att skriva en lista med affäer som ska besökas på fredag!
  • JeaJea

Så menade jag absolut inte. Det var du som skrev att du tyckte det var skönt i början och som skriver om hur du vill starta eget. Jag tolkar det som att du inte trivs och då gör man oftast inte ett bra jobb. Du kan inte ändra på andra men däremot dig själv och din inställning. Jag försöker ha förståelse för dig och bryr mig, därför svarar jag, inte för att trycka ner dig.
    Du kan knappast ändra på deras dåliga kommunikation.

Peak skrev 2008-06-24 10:39:21 följande:
    oj vad det här kändes dubbelt...både trycka ner mig i skorna och peppa lite.Känns lite som "sluta klaga - vi orkar inte höra..."Bara det att det känns som att man kan prata om det mesta även om det inte gäller inredning här och få både råd och stöd...Svårt att förklara här också hur det går till, men det verkar vara dels dålig kommunikation mellan cheferna, den ena kanske tror att de andra ger mig uppgifter osv. Och om jag är så usel att jag bara klarar av att vattna blommor och koka kaffe borde de väl istället avskeda mig. Kändes lite hårt..Men jag ska vara tacksam att jag har ett jobb och rycka upp mig och inte gnälla här hos er längre.På min förra arbetsplats fick jag sparken för att min chef försökte skydda sig själv och slippa bli avskedad själv, vilket han sedan blev p.g.a mig och mina kollegor som talade om för ledningen hur han höll på, tyvärr för sent för min del...Måste t.o.m gå och torka en tår nu...over and out!
  • Juleja

13 år emellan skrev 2008-06-24 10:05:01 följande:

Slanka linjen har fått en ny tråd om det är ngn här som inte tar "bantnings-semester" över sommaren...www.familjeliv.se/Forum-5-64/m33895239.html
    Oj den borde jag kolla in. Har just ätit wienerbröd.. usch. Här hinner det inte bli nån beach 2008-form, men kanske till 2009...
  • Truffles

Videli, jättefin fåtölj till fyndpris!

MM, var har du köpt salt- och pepparkvarnen?

• Truffles

Har missat hur det gått för Numberone, någon som kan säga om ultraljudet visat rätt och det var en liten flicka som "kom ut"?

• MildaMaränger

Japp... jag köpte dem på fabriksbutiken i höganäs. mina kakor... hmm.. ja de var rätt tjocka när jag slängde in dem i ugnen

• MildaMaränger

Truffles... det var en liten Ellen.. som just nu ligger på Neo..

Svar på tråden Vita tråden del 8