• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • 13 år emellan
    Beatrize74 skrev 2008-06-23 23:36:55 följande:
    Tack tjejer för allt stöd..tänk vad skönt att jag har er...ni som förstår hur mycket inredningen betyder, hur mycket av en SJÄLV det är. Fast ibland önskar jag ju att jag inte brydde mig så mycket...som vid sådana här tillfällen förstås. Det ordnar sig nog. Ni kan väl be till vädergudarna så att det blir ok väder på lördag eftermiddag så barnen åtminstone kan vara ute?
    Jag ska dansa soldansen för dig !

Känner så väl igen det där med människor som tycker det blir "för mycket". Min syster är en av de värsta med att kommentera såna saker (så tråkigt, för henne är det svårare att låta bli att bjuda). Hon säger rakt ut "Men gör dig inte till!" eller "Att det ska vara så märkvärdigt hela tiden!". "Du ska alltid vara så präktig!" var nog den värsta kommentaren...
    De flesta av mina vänner struntar fullkomligt i det och undrar snarare vad för gott de bjuds på nästa gång de kommer. Och till mina barns vänners föräldrar kommer jag oftast undan med att jag varit restaurangchef (och allt annat inom den branschen).
    Men det finns ju en och annan som min syrra. Jag har förstått att det mest handlar om avundsjuka. Kanske inte på vad jag bakat eller hur det ser ut, som att jag har TIDEN till att göra det. (Iaf när det kommer till henne)

Var bor du? Har du inget sommarland i närheten? Hur gamla är barnen? Vi gjorde ett beachparty ett år och det blev SÅ lyckat!
  • misak

Hej!
    Efter att ha pratat med killen som ska hjälpa oss att bygga så är vi helt inne på 1 o ½-plans hus nu. Så har ni några bra tips på det så tar jag tacksamt emot dem.

Kaktus: Jag har en svart granit bänkskiva i mitt kök. Kolla i bloggen. www.drommenometthuspalandet.blogspot.com

• Kajsa 77

Såg att ni diskuterar bilplatser. Jag kommer ha bil. Har 4 platser och stooort bagageutrymme! för de som vill handla! Finns det folk kvar som behöver platser? Annars åker jag hellre med ngn annan, för själv därinne i storstan vet jag inte om jag vill ta mig runt...

• Peak

nej jag tror jag säger upp mig på stående fot...

fick två uppgifter nu - ena koka kaffe till 40 pers och ställa fram assietter och skedar i em. och rensa 3 st kylar och frysar och städa ur dem!
    Jag känner mig som en städerska här, om det var det de behövde varför anställde de inte en sådan?
    Andra uppgifter jag haft är att "gå runt och kolla om någon har skräp och/eller kartonger som ska kastas" (de kan tydligen inte gå med kartongerna några meter och slå isär dem utan jag ska plocka efter andra!)hämta pennor, block osv hos vaktmästaren till nya konsulter, hämta papperskorgar åt dem och en annan dag hämta skarvsladdar åt dem!

Usch vad less jag är, sorry med mitt misspepp i all glädje över att träffas och shoppa!

Inget fel med att vara städerska - OM man själv valt det och vet om det innan...jag känner mig som deras slasktratt!

• MariaV

Mimma, jag har den där gardinstången. Jag tog helt enkelt bort knopparna. Fast den är väldigt tunn men det passar där jag har den.

Peak, låter ju jättejobbigt! Vad är det du arbetar med egentligen?

• Smultron och glass

God morgon!

Jag har varit dunderförkyld, mindre rolig midsommar i vår familj. Både jag och sambon sov bort precis hela dagen Men nu är jag dock på bättringsvägen, så om jag inte plötsligt blir sämre så ska det bli jättekul med träffen på lördag (jag vill ju inte komma om jag riskerar att smitta alla).

Min sambo blev precis beordrad ner till Malmö över helgen, så jag har tyvärr ingen bil. Är det någon som har en extra plats i bilen åt mig?

• 13 år emellan

Jag blir också avis på er träff, men jag har vetat hela tiden att jag inte kommer någonstans denna sommar, nytt jobb och köksrenovering...I slutet på sommaren ska vi ju ändå till Island och reka kyrkor så det får räcka...

Men nästa träff är jag också sugen på !

Så, jag ska dansa soldansen för er också !

Peak:
    Usch och blä! Kan du inte säga ifrån? Eller det kanse du gjort redan? Kram på dig!

• Smultron och glass

LCroft: Vad tråkigt att du inte kan följa med, men jag förstår dig. Klart du ska vara med familjen!

Kajsa: Åh, vad roligt med Liseberg! Det var verkligen evigheter sedan jag var där, men då hade jag hur kul som helst. Numera åker jag nästan bara till Göteborg när det är bra konserter där.

13 år emellan: Fy vad tråkigt med såna kommentarer, och särskilt från sin egen syster! Varför kan vissa människor inte lära sig att bara hålla tyst?

Peak: Nämen,vad jobbigt! Jag kommer ihåg att du skrivit om jobbet tidigare, men jag hoppades att det skulle bli bättre. Det låter nästan som om det har blivit sämre!

• Peak
    MariaV skrev 2008-06-24 09:28:34 följande:
    Mimma, jag har den där gardinstången. Jag tog helt enkelt bort knopparna. Fast den är väldigt tunn men det passar där jag har den.Peak, låter ju jättejobbigt! Vad är det du arbetar med egentligen?
    nej det känns inget vidare faktiskt! Har hela tiden trott att det ska bli bättre så jag har legat lågt...
    men ena "knäppuppgifter" efter den andra...så less! Ska som sagt vattna 2 st blommor ett par tr upp, de som sitter i det rummet kan inte göra det själva av någon anledning!? Men så kommer hon som sagt att jag ska göra det igår och frågar "glömde du vattna blommorna förra veckan?" Ja det gjorde jag ju, har påminnelse i datorn på fredagar, och i fredags var vu ju lediga...då säger hon "ja de såg torra ut så de behöver vatten nu" så hon har alltså varit där och kollat, men inte vattnat utan säger hellre till mig då Borde säga till de på bemanningsföretaget, men vill eg hitta annat jobb så jag har inte gjort det heller utan bara nickat och sett glad ut när de frågar om det går bra...
  • Camilla R
    mimmamum skrev 2008-06-24 07:05:09 följande:
    Godmorgon alla!Juliah, ha det toppen! Ska bli så kul att träffa er på lördag! Ska alla åka bil eller ska någon ta bussen ut till rosendahls? Vi tänker ställa bilen i Bromma och åka kollektiv därefter! Idag kommer min kära syster som är lika inrednings/loppistokig som jag. Vi ska ta en liten runda bland loppisarna, hoppas de har öppet trots trist väder.Hoppas alla får en fin dag!
    Jag kommer åka med kommunala färdmedel. Har dock inte riktig koll än på hur.. Räknar med att ta båten från Slussen till Djurgården och sen en buss eller promenad -har dålig koll på avståndet
Svar på tråden Vita tråden del 8