• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • livet från ljusa sidan

den jag vet är i tyg..kanske kan vara något?

www.oskarellen.se/&id=225

oOmejaOo skrev 2008-06-27 17:04:11 följande:
    Måste fråga, för jag har sett att någon här inne har just det jag är ute efter.Min dotter fyller snart sitt första år och jag är i full gång med att köpa saker till hennes nya rum. Det jag är ute efter är en te/matservis som är stickad.Hoppas någon kan hjälpa mig.för övrigt måste jag säga att ni ALLA har helt underbara hem!!
  • Kajsa 77
    oOmejaOo skrev 2008-06-27 17:04:11 följande:
    Måste fråga, för jag har sett att någon här inne har just det jag är ute efter.Min dotter fyller snart sitt första år och jag är i full gång med att köpa saker till hennes nya rum. Det jag är ute efter är en te/matservis som är stickad.Hoppas någon kan hjälpa mig.för övrigt måste jag säga att ni ALLA har helt underbara hem!!
    http://www.elsashem.se/showPicture.asp?ID=1054
    Denna är virkad
  • Vilmas Mamma

Hej på er!
    Är ofta inne & läser i tråden, men skriver inget själv.
    Alla ni har underbart fina hem!!

Vill gärna ha lite råd ang. vitfärg. Har ett vitrinskåp i furu, som jag bett min käre far sprutmåla. Vilket färg är den bästa?(märke), o vilken vit "nyans" använder ni & är nöjda med?, lack, el. vattenbaserad?
    Tack på förhand.

*~Vilma & Edvin~*
  • livet från ljusa sidan

Jag har alltid använt "billiga" färger, typ rusta ÖoB innan och då vanlig vit halvblank. Men efter tips i tråden så har jag använt fluggers råvita och den är vattenbaserad. Men det är för att jag målar själv med pensel. Om du har tillgång till ett bra rum och ventilation så hade jag tagit oljebaserad? (eller vad det heter) för det håller tydligen litebättre... jag är inget proffs så hoppas du får svar av någon annan också!

Vilmas Mamma skrev 2008-06-27 19:04:48 följande:

Hej på er!Är ofta inne & läser i tråden, men skriver inget själv. Alla ni har underbart fina hem!!Vill gärna ha lite råd ang. vitfärg. Har ett vitrinskåp i furu, som jag bett min käre far sprutmåla. Vilket färg är den bästa?(märke), o vilken vit "nyans" använder ni & är nöjda med?, lack, el. vattenbaserad?Tack på förhand.
  • Peak
    Anton2005 skrev 2008-06-27 12:19:12 följande:
    Peak- Tack, ringde precis C.E och de hade ett stort kvar så då ska jag önska mig det av sambon när jag fyller år
    Härligt! De är jättefina!

Miamariah - jag vet inte...2 för 700 ?
  • Kajsa 77

JAg har två favoriter vad gäller färg. Fluggers råvita (0500-n) vattenbaserad. Eller Beckers Elegant.

Nu är min lycka total! Har äntligen köpt mig en NIKON D40. Så nu kan jag ta proffsiga bilder!

• Tjock kulan

Hajsan tjejer
    Hoppas ni haft det bra, själv har jag jobbat natt och inte haft möjlighet att följa alla era upptåg och fynd som ni gör här in tråden titt som tätt

HannaE: Fiiint litet skåp, grattis i efterskott

Jea: Jag flyttar in direkt, vilket hus Räcka ut tungan

Kajsa: Grattis, Var hittade du den och vad fick du ge om man får fråga. Jag börjar vela lite ang modell, funderar nu på om jag kanske ska slå till på en Nikon D 60 istället Fundersam 

Till alla inredningsgalna och shoppingstinna Stockholmsressenärer önskar jag er en underbar helg med massor av skratt, god mat och inspirerande inredningssamtal. Hoppas ni får med er en massa fina fynd hem som ni sedan visar i bildtråden

• Kajsa 77
    Tjock kulan skrev 2008-06-27 20:27:14 följande:
    Hajsan tjejerHoppas ni haft det bra, själv har jag jobbat natt och inte haft möjlighet att följa alla era upptåg och fynd som ni gör här in tråden titt som tätt HannaE: Fiiint litet skåp, grattis i efterskottJea: Jag flyttar in direkt, vilket hus Kajsa: Grattis, Var hittade du den och vad fick du ge om man får fråga. Jag börjar vela lite ang modell, funderar nu på om jag kanske ska slå till på en Nikon D 60 istället  Till alla inredningsgalna och shoppingstinna Stockholmsressenärer önskar jag er en underbar helg med massor av skratt, god mat och inspirerande inredningssamtal. Hoppas ni får med er en massa fina fynd hem som ni sedan visar i bildtråden
    D40 säljs snart inte längre alls. Det är D60 som tar över nu. Den enda skillnaden har med något utsug av damm i linsen att göra. JAg ick tag i sista exemplaret på Elgiganten, och det var en engelsk bruksanvisning. Men det vittar ju. Bruksanvisningen läser man ju ändå inte! Eller så kanske man kan översätta den...
    Jag fick ge 3290:- för kameran och 200 för ett minneskort. 2GB.
Svar på tråden Vita tråden del 8