• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Gullfina
    MildaMaränger skrev 2008-06-27 23:03:45 följande:
    Iiiiiiiiiiiiiiii nu har jag snart bara 2 dagar kvar till BB... ( som att det skulle bli så)
    Vad kul! Förstår att du längtar.
  • Truffles

Ja, efter att man då förstås vunnit auktionen. Men just nu är det ingen som budat...

• Hanna E
    Tjock kulan skrev 2008-06-27 20:27:14 följande:
    Hajsan tjejerHoppas ni haft det bra, själv har jag jobbat natt och inte haft möjlighet att följa alla era upptåg och fynd som ni gör här in tråden titt som tätt HannaE: Fiiint litet skåp, grattis i efterskottJea: Jag flyttar in direkt, vilket hus Kajsa: Grattis, Var hittade du den och vad fick du ge om man får fråga. Jag börjar vela lite ang modell, funderar nu på om jag kanske ska slå till på en Nikon D 60 istället  Till alla inredningsgalna och shoppingstinna Stockholmsressenärer önskar jag er en underbar helg med massor av skratt, god mat och inspirerande inredningssamtal. Hoppas ni får med er en massa fina fynd hem som ni sedan visar i bildtråden
    Tack så mycket!

Och godmorgon på er allihop! Är jag först ut? Måste vara för att alla morgontidiga (Malins, Julia) är på träffen!

Ni som är kvar, vad har ni för projekt idag? Jag hade velat ta mig till Ikea, men frågan är om min stora mage orkar med det.. börjar bli tungt, vaggar framRäcka ut tungan
    Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • Hanna E

MM; klart att du är på BB om två dagar!SkrattandeFlört

Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • Vaniljdröm

Godmorgon

Vet inte vad jag ska skriva. Renovering pågår.
    Inget nytt, inget spännande.
    Men varje dag kommer vi lite närmare målet.
    Längtar efter piff, nystrukna textilier, ljuslyktor och ORDNING!
    Snäll kusin var här med fina dörrfoder igår.

• 13 år emellan

Godmorgon!

Gah vanilj....vi börjar vår renovering idag...Nu har jag ett par månader (JAG ÄR POSITIV - OKEJ ) byggdamm, byggstök och byggfrustration framför mig...

Men igår hittade jag en supergullig regisörs-stol till Björn, en liten välkommenskylt och en ny lykta...Bilder kommer i bloggen...så småningom (är inte lika duktig sm ni andra på att fota och slänga ut det direkt )

• Sunna

God morgon! Nu kanske man ska ta och försöka hänga med lite när det inte är full rulljans i tråden.-D

Vaniljdröm: Jag har längtat efter piffet länge nu. Vi renoverar hallen på övervåningen, och måste hitta ett skrivbord innan jag kan börja "piffa". Vad renoverar ni?

13 år emellan: Är också nyfiken på vad ni renoverar!

• Vaniljdröm

13

Spännande! Vad ska renoveras måntro?

Sunna,

Vi renoverar hallen på nedervåningen. En trång liten historia med hela 6 st dörrhål. Svårmöblerat!
    Nu blir det iaf vitt, fräscht och helt ok förvaring! Hallen är ju viktig. Det första ens man möts av liksom.

Svar på tråden Vita tråden del 8