• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • MiaMariah

livet fr ljusa sidan - ja, då är det bara att välja färg så blir den starkare.

Hanna - finfint!

• livet från ljusa sidan

hanna: förstår vad du menar! nu för tiden känns det som om alla lägenheter och hus som säljs är renoverade och det är ju sällan man håller med om stilen! Men känns varken miljövänligt eller ekonomiskt försvarbart att göra om ngt helt nytt. Men man måste ju trivas! Svår balansgång det där..

• Hanna E
    livet från ljusa sidan skrev 2008-06-27 12:10:48 följande:
    hanna: förstår vad du menar! nu för tiden känns det som om alla lägenheter och hus som säljs är renoverade och det är ju sällan man håller med om stilen! Men känns varken miljövänligt eller ekonomiskt försvarbart att göra om ngt helt nytt. Men man måste ju trivas! Svår balansgång det där..
    Ja det är så jag känner också! Sen är jag tyvärr en sån som även tröttnar på det jag själv varit med och bestämt:) Att man aldrig blir nöjd!

Vilken mysig semester ni haft, Orust är en favorit även hos mig! Älskar västkusten..
    Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • MJO 81

Hejsan på er

Jag är "ny" på vita hem fronten, känner att jag äntligen hittat rätt i inredningsvärlden. Nu vill jag ha VITT, VITT, VITT med inslag av lantligt/romantiskt.

Problemet är nu att jag är så att säga "över-inspirerad" Fundersam. Har tittat runt på "era" bilder och i tidningar, webshopar m.m. och vet inte riktigt var jag ska börja... Har liksom tusen och en bilder i huvet men känner mig helt snurrig..

Jag har beställt och inhandlat diverse småsaker t.ex. handukshängare, tvålpumpar, ljustakar osv. från bl.a. mixin.se. Men jag måste få ihop stilen! Nu har ju jag bara lite grejer blandat med mina övriga möbler (mestadels IKEA).

Så jag tänkte att jag vänder mig till er proffs och frågar snällt efter tips, idéer och råd om hur jag kan komma igång och förvandla mitt hem ordentligt. Gärna småsaker som gör stor skillnad om ni förstår vad jag menar?
    Ska kanske tillägga att jag bor i en lägenhet (på 4 rum och kök med balkong.)

Tack på förhand
    Lycklig mamma till världens bästa Liam!
  • MiaMariah

MJO - skulle tipsa dig om att hålla dig till ett rum i taget. Börja t.ex. med badrummet och få upp tvålpump, handdukshängare och fixa till där först. Gör man lite här och lite där så blir det lätt att man aldrig blir färdig Flört Och ha ingen brådska, inredning får ta tid! Välkommen hit förresten!

• MJO 81

Tack MiaMariah

Lycklig mamma till världens bästa Liam!
  • Hanna E

Jag har helt glömt bort, någon som vet adressen till en inredningsblogg där det är en tjej som har fixat sitt stoora fina hus och skriver fengshui tips...? vet att den ligger på blogg.se, ni har tipsat om den i tråden förr...

• Hanna E

MJO, får hålla med MiaMariah, det bästa är att ta ett rum i taget! När vi flyttade in i huset innan jul så köpte jag på mig en massa "plock", kuddfodral osv, utan att ha helhetsbilden klar för mig. Sedan när jag bott in mig i huset och bestämt mig för hur det skulle vara passade piffet inte in längre!

• Ankmor
    Hanna E skrev 2008-06-27 12:34:05 följande:
    Jag har helt glömt bort, någon som vet adressen till en inredningsblogg där det är en tjej som har fixat sitt stoora fina hus och skriver fengshui tips...? vet att den ligger på blogg.se, ni har tipsat om den i tråden förr...
    http://jennyshemochharmoni.blogg.se/2007/february/
    Är det denna?
    Fler bloggar om Vita & Shabby hem finns i min pres!!
Svar på tråden Vita tråden del 8