• MildaMaränger

Vita tråden del 8

Varmt välkomna till vårt älskade Vita hem del 8. Vi diskuterar stilar såsom romantiskt, klassiskt, skärgårdsstil, manhattan/upper east, lantligt men vår röda tråd är VIT!
    ♥Vi älskar saker som ♥
    Linne, hjärtan, vitt, naturligt, betonghjärtan, hissgardiner, Lexington, Gantkuddar, loppisfynd, klassiska gummistövlar, att pyssla, Yankee candles "clean cotton", trämöbler, lapptäcken, äppelkaka, porslin, fågelkvitter, öppna spisar, olika vita nyanser, att måla om möbler, förvaring, att behålla bara det viktiga framme, tidningen Lantliv, att julpyssla, att påta i trädgården, Ralph Lauren-tapeter mm.
    ♥ ♥ ♥
    Tråden "vita hem" är skapad för att vi som älskar vitt, vitt och vitt!
    Vi gillar även sommarfina pasteller, tomterött och andra vackra nyanser att blanda ut det vita med!

I denna tråd ska inga måsten finnas. Du är välkommen in när du vill, du ska kunna missa 20 sidor och ändå vara en i gänget, kunna slänga in en kommentar när du känner för det (och inte för att du måste) och själv göra ett inlägg när du så önskar. I tråden finns har vi alla ett gott hjärta, vill varandra väl, ingen är utstött. Får du inget/få inlägg så beror det inte på att du inte är omtyckt, helt enkel så hinns alla inlägg inte att svaras på.
    Glad sommar!!!!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-28 21:02
    Bloggtråden www.familjeliv.se/Forum-5-87/m30502074.html
    Bildtråden www.familjeliv.se/Forum-11-241/m31136578.html
    Trädgård: www.familjeliv.se/Forum-5-150/m32239176.html
    Butik: www.familjeliv.se/Forum-5-87/m32239517.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-16 21:16
    Gemensamma bloggen för Vita hem och Shabby
    www.familjeliv.se/Forum-5-155/m32794492.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-28 20:09
    Vita hems Bebissnack! Tipsa om allt från BB till shopping...

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m33152200.html
  • Svar på tråden Vita tråden del 8
  • Sylt

Godmorgon!

Kikar bara in snabbt o önskar en trevlig Stockholmsresa! Shoppa nu ordentligt, så att resan lönar sig!!!

• MildaMaränger

Knyttis... jag tror på stentrappa.. men som du säger kan trä också bli fint.. svårt

Mimmamum... Nej fy så trist... ibland önskar man att man fick lite mer info till sig. Det löser sig säkert.

• MildaMaränger

Grattis i efterskott Hanna E!

Ja ha så skoj på shoppingresan nu allihop. TIPS! Gå in på butiker som ni inte har hemma, shoppa sånt som ni inte kan få tag på sen, som hantverk och så... Shoppa med hjärtat! Hjärnan lämnar ni hemma!!!

• Hanna E
    MildaMaränger skrev 2008-06-27 08:25:58 följande:
    Grattis i efterskott Hanna E!Ja ha så skoj på shoppingresan nu allihop. TIPS! Gå in på butiker som ni inte har hemma, shoppa sånt som ni inte kan få tag på sen, som hantverk och så... Shoppa med hjärtat! Hjärnan lämnar ni hemma!!!
    Tack!
    Tilde blir storasyster i Juli -08!
  • Sunna

God morgon! Barnen sov länge idag, skönt. Jag som sa för någon dag sedan att jag skulle hänga med i tråden mer nu.. Säger som ovanstående, nu när alla är i Sthlm så kanske jag kan hinna läsa ikapp

Den här veckan har vi städat, putsat och fejat som galningar! Vi värderade vårat hus igår, och jag hoppas hoppas att huset går upp i värde. Vi har inte hunnit med kök, badrum och tvättstuga ännu, men värderingsmannen sa att det ar värt att värdera ändå med tanke på att huspriserna har gått upp av sig själva ändå.
    Vi får reda på värdet nästa vecka, nervigt! Vi fick iallafall en liten hint om vad han tyckte. Vad idylliskt, vad fint, sa han ett flertal ggr Och på sluttampen klämde han till med; det måste vara underbart att bo här ute. Nåja, vi ska inte ha allt för stora förhoppningar, då blir man bara besviken.

Ser att ni diskuterar målning. Vi har lagt ner målning med roller för länge sedan. Vi har målat ca 100 kvm pärlspont samt ett antal möbler, så vi har erfarenhet kan man säga Resultatet blir knottrigt och "oäkta" med roller. Däremot målar vi FÖRST med roller, sedan efterdrar vi snabbt med pensel. Då har vi också inhandlat en dyyyr pensel och dyyyr färg av god kvalitet. Då syns inte penseldragen lika mycket utan flyter ut fint utan rinningar.

• Camilla R

livet från ljusa sidan skrev 2008-06-26 21:29:21 följande:

camillar: Men man får ju ändå betala returfrakten? Eller det får jag alltid göra när jag skickar tillbaka...
    Jovisst är det så att man får betala returfrakten (till typ ELLOS), men det är ändå en begränsad summa pengar (39 kronor?) Returfrakten dvs portot till Designonline som jag fick betala var betydligt dyrare än så.
  • beep beep
    Anton2005 skrev 2008-06-27 07:18:18 följande:
    mimmamum-dessa är det som sambon ska hämta hem idag www.blocket.se/vi/16915502.htm malins-ja annars blir jag sur om han sålt dem beep beep- har inte bestämt om de ska bli vita än. Lutar nog åt att jag behåller dem som de är och syr vita dynor till och kanske köper ett par små gant kuddar och sätter i. Har precis sprayat färdigt ett par stota rottingfotöljer till hallen på övervåningen som jag hoppas kunna visa bilder på snart
    Ååå väntar med spänning! Låter jätte fint och ibland är de sköntmed lite natur inslag i allt de vita! Plus at man kankse inte är så sugen på att målarotting direkt igen
    Beatrize74 skrev 2008-06-27 08:07:46 följande:
    Sött hjärta! Det kan bli jättefint med olika hjärtan på tråd ju.
    Jag hoppas de.....tycker dock inget jag stoppar dem med blir bra. vad har ni som gjort hjärtan innan använt er av?
    ~~Bebis september 2008~~ www.sottsomsocker.blogspot.com
  • beep beep
    Ååå väntar med spänning! Låter jätte fint och ibland är de sköntmed lite natur inslag i allt de vita! Plus at man kankse inte är så sugen på att målarotting direkt igen

Synd att man ska se alla miljoner stav o skriv fel när man skickat iväg det....Suck!
    ~~Bebis september 2008~~ www.sottsomsocker.blogspot.com
  • Anton2005

Beep beep- Jag har nå´t fel på min familelivssida för jag kan inte besvara meddelanden och jag saknar alla symboler som man ska ha som plusmedlem. Jag har köpt vanlig stoppning till mina hjärtan, tycker det funkar bra

Svar på tråden Vita tråden del 8