• Elli80

Linköping, någon?

Hej på er! Finns det någon här som bor i Linköping? Min sambo har blivit erbjuden jobb där och kommer att, om han tar det, veckopendla dit. Lilleman, 2½ mån, och jag kommer isf att bo där de veckor vi inte har bvc o annat viktigt... Men jag känner ingen i Linköping så det kommer att bli frultansvärt ensamt. Tänkte att någon av er här kanske bor där och kan tänka er att ses...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-12 13:45
    Här är vi som hänger i den här tråden:

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

Lovelyy - Lynn 19 år, sonen Elliot som föddes 20/4 -08. Bor i Skäggetorp
    Lillisen - Lilian 25 år, sonen Linus som föddes 21/4 -07. Bor i Valla
    Ionea - Victoria 26 år, sonen Ion som föddes 1/3 -08. Bor i Ryd
    Snobben79 - Therese 29 år, sonen Hugo som föddes 3/4-08. Bor i Gottfridsberg
    Elli80 - Eleanor 28 år, sonen Gabriel född 16/2 -08. Bor i Karlstad men kommer troligen bo i Linköping under veckorna pga sambons jobb.
    Leos och Vincents mamma - Rebecca 25 år, sonen Vincent som föddes 25/3-08 och sonen Leo som föddes 15/3-05. Bor i Lambohov.
    Cia80 - Cecilia men kallas Cia 27 år. Bor i centrum.
    glitterkorn - Evelina 21 år, sonen Julius född 8/11-2007. Bor i Jakobsdal
    Missnööjd - Emma 24 år, dotterm Alva född 2/5 2007. Bor i Ryd.
    Kevlarsjäl (Emma), 31 år, 1 dotter (Elsa), bor i Ramshäll
    Almapappa (Malin) 25 år i höst, dotter Olivia snart 7 år, sonen Liam snart 5 år ,dotter Alma snart 2 år och bf med 4:de pyret bf 30/10 vi bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-17 10:56
    ciccielv - mamma till 3 barn och en ängel.bor i ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 21:07
    Marayah 26: Barnen Marko 4(031103) och Filip född 080621. Bor i Skäggetorp.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-04 21:27
    Fru Tzoanidis (Linda) nygift 28åring som kämpar för ett PLUSS, bor i Tannefors

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-07 21:57
    JennyoPatrik (Jenny) 29 år i höst. Flyttar till Skäggetorp 1 oktober. Har Lucas på 7 månader och har bf på lucia med grodan i magen =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-10 21:05
    Titti 34, bor i Lambohov .Barn födda -94 (David) -95 (Michaela ) , -06 (Elin) & -08 (Saga)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-11 21:29
    dinana - Diana 25 år, dottern Molly född 16/12 -06, bor i Skäggetorp
    MammatillEKNS- Catharina snart 26år, dottern Nathalie född den 30/12-07, bor i Ryd

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 15:07
    Del 2 av den här tråden hittar du här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m34512458.html

• Svar på tråden Linköping, någon?
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-14 18:50:33 följande:
    Ok, ja de får du gärna göra, hon börjar berätta lite nu, fy faan säger ja bara. nästa gång ringer vi polisen
    jag hittade inte pappren.men de ska finnas nånstans,de kan ha hamnat  i förrådet.men jag ska försöka leta fram dem.har oliva berättat vad äcklet har gjort?jag tappade andan när olivia berätta det för mig igår.

idag verkar han ha gömt sig igen,han gör det ofta när han vet att det är kört för honom.mats sa att det var bra att ni slängde korten.matilda blev sur men hon förstod varför ni gjorde det.

imorrn ska vi ringa graflunds och se om de har fått nån lgh på botten i ryd.
    hoppas ni har haft det bra idagGlad
    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-14 18:44:42 följande:
    halloj i stugan.här är man däckad efter två skogspromenader(långa)det blev blåbär,hallon och massor med smultron som nu gräddas i ugnen.vi tog även en sväng till kolonin och plockade röda vinbär
    mammatill4a
    jag skickar med en paj hem till er med era barnolivia och liam plockade massor med bär
    tack vad snällt, olivia sa de, och att barnen inte får sova hos er är inget illa ment men litar inte på att liam kan e tyvärr kommer ju fortfarande in till oss visa nätter och är ledsen

vi har med varit i skogen idag plockade 1 lite blåbär, sen tröttnade barnen och ville åka till norsholm och bro öppningen så de gjorde vi, liam och alma var allt exalterade i båtarna som kom i slussen på em tog vi de bara lungt bli så trött efter maten så somnade en stund på soffan och alma somnade 18.30
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-14 19:03:32 följande:
    jag hittade inte pappren.men de ska finnas nånstans,de kan ha hamnat  i förrådet.men jag ska försöka leta fram dem.har oliva berättat vad äcklet har gjort?jag tappade andan när olivia berätta det för mig igår.idag verkar han ha gömt sig igen,han gör det ofta när han vet att det är kört för honom.mats sa att det var bra att ni slängde korten.matilda blev sur men hon förstod varför ni gjorde det.imorrn ska vi ringa graflunds och se om de har fått nån lgh på botten i ryd.hoppas ni har haft det bra idag
    OK, det är lungt, ja du hon sa de bodde igår kvll och idag, först trodde vi henne inte , men sen när vi frågade varför hon inte sagt de tidigare så sa hon att hon trodde vi skulle blivit arga.. va fasiken skulle vi blivit arga på mår skit för att en dotter säger då ju.. sa till henne att hon mmåste säga till på engång om de inträffar igen...mm vi ska med ringa dem för här på gården tänker ja inte bli långvarig om den grabbens ka vara kvar
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-14 19:09:44 följande:
    OK, det är lungt, ja du hon sa de bodde igår kvll och idag, först trodde vi henne inte , men sen när vi frågade varför hon inte sagt de tidigare så sa hon att hon trodde vi skulle blivit arga.. va fasiken skulle vi blivit arga på mår skit för att en dotter säger då ju.. sa till henne att hon mmåste säga till på engång om de inträffar igen...mm vi ska med ringa dem för här på gården tänker ja inte bli långvarig om den grabbens ka vara kvar

samma här.polisen kan inget göra.de får inte ens in alla ev anmälning på honom till samma ställe.men just nu är han hemma tillfälligt.han sitter på nått hem tydligen sen ett tag tillbaka.

kanske man kan få bort honom om vi grannar går ihopp till ex corren.polisen kan inte vräka dem.helt sjukt!annars får vi ringa graflunds och säga till.men som det ser ut så är han inne på ett hem(hörde en fågel viska det i mitt öra som är rätt insatt i det)

oj en liter blåbär när vi kom så var det rätt utplockat.villken tid ska barnen hem?

ingen fara ang övernattning.de kan gott bli lite större först.matilda o oliva pratar ofta om att sova hos varandra.

• Leos och Vincents mamma
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 18:17:37 följande:
    De brukar ju säga att man kan börja lite smått med smakis från 4 mån ålder..men det är ju individuellt. Jag skulle nog ge smakis innan ersättningFina bilder från Valla
    Ja, det gjorde vi med Leo oxå, började vid 4 månader alltså.
    Vi gav gröt först o sen ersättning nu..det gick bra.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-14 19:19:06 följande:
    samma här.polisen kan inget göra.de får inte ens in alla ev anmälning på honom till samma ställe.men just nu är han hemma tillfälligt.han sitter på nått hem tydligen sen ett tag tillbaka.kanske man kan få bort honom om vi grannar går ihopp till ex corren.polisen kan inte vräka dem.helt sjukt!annars får vi ringa graflunds och säga till.men som det ser ut så är han inne på ett hem(hörde en fågel viska det i mitt öra som är rätt insatt i det)
    oj en liter blåbär när vi kom så var det rätt utplockat.villken tid ska barnen hem?
    ingen fara ang övernattning.de kan gott bli lite större först.matilda o oliva pratar ofta om att sova hos varandra.
    gubben inne i köpC som säljer JG har antastat en tjej nu( viskade en fågel i mitt öra)

Du kan skicka hem dem till 20.00 då olivia ville se viktoriasfödelsedag på tv..

ja nåt måste vi ju göra, spelar ju ingen roll om han sitter på hem, kan ju inte komma tillbaka och börja om från början, tänk om vi skulle hamna på olika gårdar skulle ju man få skena runt ryd med alla huliganer;-P
  • Mammatill4a

Leos och Vincents mamma skrev 2008-07-14 18:17:42 följande:

Nu har Vincent fått sin allra första smakis. Vi testade med mild havre gröt. Det gick superbra! Visserligen kom det lite utanför, men det är ju inte så lätt när man bara ätit rinnande förut Men han gillade det i alla fall Vi tog inga kort nu för vi filmade istället, men imorgon ska vi ta kort så att ni får se
    vad mysigt, klart han inte får in allt i munnen, men söt är de när de gör roligs miner
  • ciccielv
    Mammatill4a skrev 2008-07-14 19:27:56 följande:
    gubben inne i köpC som säljer JG har antastat en tjej nu( viskade en fågel i mitt öra)Du kan skicka hem dem till 20.00 då olivia ville se viktoriasfödelsedag på tv.. ja nåt måste vi ju göra, spelar ju ingen roll om han sitter på hem, kan ju inte komma tillbaka och börja om från början, tänk om vi skulle hamna på olika gårdar skulle ju man få skena runt ryd med alla huliganer;-P
    ja det är nackdelen om man byter gård.äh vad 17 ni får flytta till samma gård som oss ifall vi flyttar till ny gårdSkrattande

va har han?han är ju "efterbliven" som säljer jordgubbarna.runt 17 år skulle jag tippa
  • Leos och Vincents mamma
    Fyra Mirakel skrev 2008-07-14 18:18:29 följande:
    Leo & Vincents mamma; Du skrev att ni var de första som renoverat i tvättrummet...ska alla få det??
    Nej, det tror jag inte. Vi fick renoverat där för att det såg riktigt för jävligt ut där, det var fuktskador o allt möjligt skit plus att hon som bodde här innan hade hundar som satt där jämt o de hade rivit sönder halva vägen.
    Så då fick vi totalrenoverat med kakel o klinkers o skåp. De sa att vi var de första o att om det blev bra här så kanske de skulle erbjuda det till andra. Men sen vet jag inte om det blev så. Vi blev supernöjda i alla fall, det är såå fint.
    Om ni vill så kan ni ju ringa o höra med stångåstaden, men tror att det bara är vissa som får det i så fall, beror nog på hur det ser ut. I vårat fall var det solklart att de var tvungna att göra nåt.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325
  • Mammatill4a
    ciccielv skrev 2008-07-14 19:31:05 följande:
    ja det är nackdelen om man byter gård.äh vad 17 ni får flytta till samma gård som oss ifall vi flyttar till ny gårdva har han?han är ju "efterbliven" som säljer jordgubbarna.runt 17 år skulle jag tippa
    haha, ja då kan de ju ta tidern innan man får byta lgh,Men vi får göra allt för att de ska bli bra på vår gård istället
Svar på tråden Linköping, någon?