• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • Zirup

Är det någon som har köpt babyskydd som funkar på Mutsyn? Vi var och klämde på en BeSafe Easysleep idag men den var rätt tung och knölig att spänna fast i bilen. Använder man funktionen, dvs är det värt pengarna att köpa ett babyskydd som passar till vagnen?

• Smultronhjärta
    Zirup skrev 2008-06-24 20:48:59 följande:
    Är det någon som har köpt babyskydd som funkar på Mutsyn? Vi var och klämde på en BeSafe Easysleep idag men den var rätt tung och knölig att spänna fast i bilen. Använder man funktionen, dvs är det värt pengarna att köpa ett babyskydd som passar till vagnen?
    Maxicosy funkar med adapter på Mutsy och då kan man köpa babyskydd med klickbas.
  • Zirup

Jo, jag vet att MaxiCosin också funkar. Men är det värt att köpa ett babyskydd som kan fästas på vagnen? Är det ofta man klickar på det på vagnen? Eller är det en rätt onödig grej, kanske funkar lika bra att ha ett stationärt babyskydd som alltid sitter fast i bilen tex?

• Smultronhjärta
    Zirup skrev 2008-06-24 21:34:08 följande:
    Jo, jag vet att MaxiCosin också funkar. Men är det värt att köpa ett babyskydd som kan fästas på vagnen? Är det ofta man klickar på det på vagnen? Eller är det en rätt onödig grej, kanske funkar lika bra att ha ett stationärt babyskydd som alltid sitter fast i bilen tex?
    Alltså jag hade nog inte köpt adaptern..eller jo det hade jag om den inte är alltför dyr Däremot anser jag babyskydd med klickbas vara ett måste och vid närmare eftertanke så kanske det är lika smidigt att ta fram chassit som att hämta en kundvagn när man är i affären...
  • Zirup

Hehe, tack för input. Jag är nog nästan inne lite på bas efter att ha krånglat idag med bälten hit och dit på BeSafen. Det är därför jag tycker det är spännande att höra från er som har ett babyskydd som är kompatibelt med vagnen om det faktiskt används i den funktionen. För det finns ju lite fler alternativ att välja mellan om man skippar adaptern och bara inriktar sig på babyskydd som har klickbas. Lite billigare också.

• Skumboll
    Zirup skrev 2008-06-24 21:34:08 följande:
    Alltså, nu har jag ingen mutsy...men jag måste bara inflika och säga att den funktionen har varit oerhört användbar! Sonen älskade maxi-cosin (sov jättebra!) och vi använde den funktionen det första halvåret när vi var ute på stan. Väldigt sällan jag hade liggdelen med mig.
  • Ice82

Vi har en Mutsy 4-rider, vi köpte Maxi Cosi och även adapter så att vi kan ha den på vagnen. Eftersom vi får barn i augusti så vet jag inte ännu om den funktionen kommer att användas men min idé är att kunna använda det så mycket som möjligt för smidighetens skull

Låter bra skumboll att du använt den funktionen och att du är nöjd med det!

• Zirup

Tack så mycket. Jag skall smyga in i bugaboo-tråden och fråga där också...

• linn78

joho!!! vagnen har kommit idag!!! och den är så fin... Nu har jag bara en fråga, har försökt med alla medel att sänka sitthöjden alltså där rumpan är, där barnet sitter, den är ju höj och sänkbar så det blir mer vinkel. Jag kan trycka in och snurra på kanpparna på sidorna men får inte den till att stanna nere som jag vill ha den utan den åker upp igen med en gång... Hur gör man?

• Meme06
    linn78 skrev 2008-06-26 22:41:12 följande:
    joho!!! vagnen har kommit idag!!! och den är så fin... Nu har jag bara en fråga, har försökt med alla medel att sänka sitthöjden alltså där rumpan är, där barnet sitter, den är ju höj och sänkbar så det blir mer vinkel. Jag kan trycka in och snurra på kanpparna på sidorna men får inte den till att stanna nere som jag vill ha den utan den åker upp igen med en gång... Hur gör man?
    Hej!
    Du ska öppna baksidan av sittdelen (Tyget), ta bort gummi banden från sidorna och sedan snurra på knapparna...så står det i manualen och det funkar.
Svar på tråden Mutsy del 7