• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • ludicrous

GNDL - hur är sittdelen när man lägger den ner? Ligger benpartiet i en vinkel.?

• Nicke Nyfiken

Hejsan.
    Har en liten fråga om skötväskor.
    Nu när jag har liggdelen på (har en 4-rider med Joey liggdelen) så ligger ju skötväskan mot liggdelen. Hur blir det sen när man byter till sittdel och har den emot sig? Då finns det ju inget som väskan kan "vila mot" om ni förstår hur jag menar. Finns det nån väska man kan liksom spänna fast i ramen så den sitter uppe tex en Skip hop?
    Tacksam för hjälp!!

• Ice82

Nu har vi äntligen köpt babyskydd och adapter till vagnen, det blev ett Maxi Cosi, var alldeles för struligt att försöka få tag på adapter så man kunde ha något annat babyskydd på vagnen... (iaf. här runtomkring Gävle där vi bor) tråkigt men så är det. Vågar inte chansa heller och vänta till augusti då de sa att adaptern till Besafe skyddet skulle komma. De verkar ju skjutits upp flera ggr.

Men vi är jättenöjda, nu fick vi ett babyskydd med bas också som man kan använda med bälte eftersom vi inte har isofix i vår bil!
    Så nu är det bara att vänta på att bebisen ska komma

Tycker förövrigt att Mutsyn växer i mina ögon för varje dag jag ser den stå och glänsa hemma hos oss, längtar tills vi får köra den med vår Pärla i

• Ice82

Kan ju passa på och fråga om ni har tips på någon bra skötväska som passar bra på Mutsyn?! Tänkte att jag skulle försöka hitta en praktisk OCH snygg väska.

Ska man ha en skötväska med sånt där värmefack eller vad det kallas eller är det överreklamerat?

Nån som har nå tips?

• Stormis

Ang skötväska så skulle jag tipsa om Ju Ju Be eller Petunia. De har båda spännen som man fäster runt handtaget på vagnen och sedan hakar i väskan i. Så länge man har liggdel kan man ju slänga vad som helst över handtaget med inte med sittdelen. Eftersom handtaget inte är ledat tycker jag att SkipHop Duo(?) inte sitter så bra. Deras Saddlepack funkar ju som Mutsys, dvs har spännen, men då fästs väskan precis där man har händerna. Jag har löst det hela med att köpa Ju Ju Be's spännen löst (175 hutlösa kr) och hakar sedan i min vanliga handväska som nu förvandlats till skötväska
    PS Viss reservation på modellnamnen, är ingen skötväske-freak...

• gndl

ludicrous: Vi använder ju inte vår vagn ännu, men jag monterade på sittdelen och, ja benen blir nog i vinkel även när man lägger den ner. /Danne

• Forsea

Nicke Nyfiken skrev 2008-06-11 22:17:55 följande:

Hejsan.Har en liten fråga om skötväskor. Nu när jag har liggdelen på (har en 4-rider med Joey liggdelen) så ligger ju skötväskan mot liggdelen. Hur blir det sen när man byter till sittdel och har den emot sig? Då finns det ju inget som väskan kan "vila mot" om ni förstår hur jag menar. Finns det nån väska man kan liksom spänna fast i ramen så den sitter uppe tex en Skip hop?Tacksam för hjälp!!
    Mutsys egna skötväskor har fästen på baksidan som passar med de som sitter i ryggen på sittvagnen! Jag insåg funktionen för dessa "piggar" först när jag skulle sälja vagnen! Så tipset är förstås att köpa skötväskan som Mutsy har så är den alltid på rätt plats utan att hasa ner...
  • Forsea
    Ice82 skrev 2008-06-12 07:44:26 följande:
    Kan ju passa på och fråga om ni har tips på någon bra skötväska som passar bra på Mutsyn?! Tänkte att jag skulle försöka hitta en praktisk OCH snygg väska.Ska man ha en skötväska med sånt där värmefack eller vad det kallas eller är det överreklamerat?Nån som har nå tips?
    Se tips ovan...
    finns bilder på mutsys hemsida...självklart i samma färger som vagnarna!
  • Glitter2

Var på Knodd och kollade in Mutsy idag. Mycket förtjust i den vagnen de hade inne! De har bara 4ridern inne men ärligt talat är det nog den vi är mest inne på. Om några veckor skulle de få in Slidern så då tar vi en titt på den också.
    Men vad gäller klädslarna är jag inte så förtjust i den där plastiga känslan som flera hade. Vad säger ni? Är alla sådär, hmm glatta i tyget?

Svar på tråden Mutsy del 7