• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • Stormis
    Glitter2 skrev 2008-07-11 20:21:50 följande:
    Fråga till er Mutsyägare. Finns det en Joey Champagne? Det var någon som skrivit detta tidigare men jag kan inte hitta den.
    Champagne har utgått som färg. Får hålla koll på Blocket
  • Stormis

Dr A skrev 2008-07-11 22:45:21 följande:

hej alla proffs! jag är total nybörjare på denna vagn. är ute efter en sittvagn som är vändbar och har inte förstått om det gäller för någon av mutsy-modellerna eller ej. det ser inte ut så på deras hemsida men på babybee.se står det att den är vändbar. tack för hjälpen!
    Alla utom Transporter och sulkysarna är vändbara, dvs UR, 4R,3R och Slider. Tror att du hittar mer info i FAQ-tråden i TS än på deras hemsida...
  • waldemar

Hej Mutsy-fantaster!
    Vi funderar på att köpa en Slider. Någon som har erfarenhet av denna vagn? Jag lutar åt en grön, någon som sett färgen i verkligheten? Är rädd att den är för gäll! Är mycket tacksam för alla synpunkter på vagnen!

• Stormis
    waldemar skrev 2008-07-13 18:20:00 följande:
    Hej Mutsy-fantaster!Vi funderar på att köpa en Slider. Någon som har erfarenhet av denna vagn? Jag lutar åt en grön, någon som sett färgen i verkligheten? Är rädd att den är för gäll! Är mycket tacksam för alla synpunkter på vagnen!
    Tror att "gndl" är den enda i tåden med en Slider, fast de väntar fortfarande på bebis.
  • Forsea
    Stormis skrev 2008-07-05 14:52:52 följande:
    Har ni sett den här annonsen på Blocket:www.blocket.se/vi/16999709.htmÄr det verkligen en Mutsy? Måste vara lastgammal i såadana fall. Urban Rider är ju dessutom 4-hjulig. Jag mailade henne, får se om hon svarar.
    ja haha den såg "old" news...ut :-P
  • Glitter2

Vi var på Knodd igår och de berättade att Mutsy skrotat sin 2BeSafe och att de nu gör en adapter för Besafe izi sleep (som är en annan tillverkare) vilken kommer i september/oktober.

• Mary Wollstonecraft

Får man kidnappa tråden med en omständig fråga om åkpåsar? Har frågat tidigare, men inte riktigt fått någon kläm på hur de fungerar...
    Vi har er UR, och använder sittdelen nu. I den finns ju en sele, som användes till sonen eftersom han annars bökar omkring och glider ner i sittläget. Nu undrar jag hur det fungerar med Mutsys åkpåsar, finns det "hål" i ryggen på dem för selen, så att man kan spänna fast barn och påse så att de inte åker ner? Vill ju inte riskera att köpa en och så visar det sig att den bara glider iväg. Samtidigt måste vi ju ha en åkpåse i höst eftersom sittdelen är väldigt öppen och oskyddad nedtill...

• Stormis

Mary Wollstonecraft skrev 2008-07-19 11:37:52 följande:

Får man kidnappa tråden med en omständig fråga om åkpåsar? Har frågat tidigare, men inte riktigt fått någon kläm på hur de fungerar... Vi har er UR, och använder sittdelen nu. I den finns ju en sele, som användes till sonen eftersom han annars bökar omkring och glider ner i sittläget. Nu undrar jag hur det fungerar med Mutsys åkpåsar, finns det "hål" i ryggen på dem för selen, så att man kan spänna fast barn och påse så att de inte åker ner? Vill ju inte riskera att köpa en och så visar det sig att den bara glider iväg. Samtidigt måste vi ju ha en åkpåse i höst eftersom sittdelen är väldigt öppen och oskyddad nedtill...
    Det är både hål för selen samt en ficka som man trär över ryggen så att den skall sitta fast. Funkar bra. Glider liiite, men fickan fångar upp så att den inte glider långt. Vi använde den hela vintern och tyckte att den funkade super. Man kan också ta av hela locket så att det bara blir en sittdyna kvar.
  • Mary Wollstonecraft

Aha, tack så mycket för svar :) Låter ju super! Då ska jag genast försöka beställa en, med tanke på de vanliga leveranstiderna är det väl bäst att vara ute i god tid... ;)

• Mullbäret

Hej alla Mutsyälskare!

Jag och min sambo är så så nära (supernära!) att köpa en Mutsyvagn (4 Rider eller nya Slider) till vår januaribäbis. Och efter att ha läst alla era inlägg och alla sju Mutsytrådarna här på FL är vi nästan övertygade.

Jag har bara en tveksamhet, och det är att styret (för båda modellerna) är för högt för mig, även när det är i allra lägsta läget. Hur upplever ni andra, som är runt 1.60, att vagnen känns. Väger alla fördelar över, trots att den känns så hög? Eller kan jag räkna med axel- och nackkramp?

Vad jag förstår går det här i Stockholm ännu inte att känna och klämma på Slider-modellen, men är det någon som köpt den "oklämd" och blivit nöjd? Jag tycker att färgerna känns mer tilltalande än ex. 4 Ridern (som vi testkört på Mammarazzi), samt att tyget är lite striktare och inte så påsigt. Stämmer det?

Förlåt om det blev ett långt inlägg, men det är ju ett så stort och dyrt köp, så vi vill vara helt säkra på att Mutsy är vår vagn!

Svar på tråden Mutsy del 7