• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • Stormis
    Glitter2 skrev 2008-06-19 21:07:39 följande:
    Var på Knodd och kollade in Mutsy idag. Mycket förtjust i den vagnen de hade inne! De har bara 4ridern inne men ärligt talat är det nog den vi är mest inne på. Om några veckor skulle de få in Slidern så då tar vi en titt på den också.Men vad gäller klädslarna är jag inte så förtjust i den där plastiga känslan som flera hade. Vad säger ni? Är alla sådär, hmm glatta i tyget?
    Svårt att riktigt veta alla tygers "glattighet" , men det finns ju nu åtminstone 2 serier tyg (team, cargo mm) och de borde väl skilja sig lite?
  • Smultronhjärta
    Glitter2 skrev 2008-06-19 21:07:39 följande:
    Var på Knodd och kollade in Mutsy idag. Mycket förtjust i den vagnen de hade inne! De har bara 4ridern inne men ärligt talat är det nog den vi är mest inne på. Om några veckor skulle de få in Slidern så då tar vi en titt på den också.Men vad gäller klädslarna är jag inte så förtjust i den där plastiga känslan som flera hade. Vad säger ni? Är alla sådär, hmm glatta i tyget?
    Cargo uppfattar jag som mer glatt än övriga- har själv cargo black och är supernöjd med att det är glatt = smutståligt, bleks inte av solen och står pall för småregn
  • Stormis

Min Joey Champagne är nog också ganska glatt. Estetiskt tycker jag att den är snygg, blir likom mer guldskimrande. Dock glider dottern neråt i sittdelen, men det fixas med hjälp av dyna samt att hon nu också kan sitta bättre själv. Slidern har ju ergonmisk sits så på den modellen finns ju inte glidproblemet.

• Nicke Nyfiken

Hur gamla va era barn när ni började använda sittdelen? Känns som att min 3-månaders snart kommer tröttna på att ligga hela tiden.....

• Glitter2

Låg och funderade lite på priser på Mutsy. Vad kostar de i butik? Om man vill ha en 4rider m ligg- och sittdel?

• Smultronhjärta
    Glitter2 skrev 2008-06-23 21:44:26 följande:
    Låg och funderade lite på priser på Mutsy. Vad kostar de i butik? Om man vill ha en 4rider m ligg- och sittdel?
    Här är några svenska priser:
    www.mammarazzi.nu/&branchid=2&container=71

Jag fick en smärre chock när jag såg att Spidern som jag väntar hem kostar dubbelt(!) så mycket där som på pingpong
  • Smultronhjärta
    Glitter2 skrev 2008-06-24 13:50:17 följande:
    Tack smultronhjärta
    Varsågod

Har du tänkt köpa vagnen i Sverige eller via pingpong?
  • Glitter2

Jag tror det blir i Sverige. Känns tryggare om ngt skulle hända m vagnen.
    Enligt Knodd är det ca 12 veckors leveranstid så det börjar bli dags att beställa snart. Trollet kommer i november och man vill ju gärna ha vagnen hemma i hallen då

• Mary Wollstonecraft

En fråga till er som har koll: Jag har en Mutsy Urban Rider, och har just bytt till sittdelen till lillkillen. Nu funderar jag lite kring hösten, och undrar om det finns någon åkpåse att köpa till den (från Mutsy alltså, i sittdelen finns ju också en sele och använder man inte den åker ju lillen ner...)? Sittdelen är ju väldigt "öppen" och blir säkert kall när det blåser och blir kyligt sen...

Svar på tråden Mutsy del 7