• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • la mouche

Hej!
    Vad kul med alla nya modeller som kommer att testas framöver! Jag undrar dock fortfarande om någon upplevt sitsens sidor som för korta och i så fall har något tips om hur man kan avhjälpa det?
    De Luxe Seat'en är väl den som används till de flesta modellerna fram till 2007 tror jag och det är den jag har på min UR.
    När vi kör genom en dörr tex kan dottern lätt slänga ut ett ben och fastna i karmen eller annat även om hon är fastspänd.

Hjälp någon?

• Stormis

Mouche:
    Jag förstår vad du menar. MIn dotters ben slängs ännu inte ut, men det glider alltid utanför när hons somnar. Benen är ännu så korta så att det blir bara foten som hänger ut och det stör inte. Men jag har ingen aning om vad man skulle kunan göra åt det????

Silva

• Simonsmami

Nu har jag beställt. Lite tidigt i grav men det kan ju ta tid innan den kommer. Det blev en 4-rider single spoke, svart på både ligg och sitt, åkpåse i khaki, parasoll och regnskydd. Känner mig nöjd.

• Stormis

Simonsmami:
    Åh, värsta lyx-kitet. Klart att du kommer att bli nöjd!

• Simonsmami

Ja, hoppas jag blir nöjd! Men det tror jag absolut. Är bara lite tveksam till om vagnen skulle gå sönder. Vad gör man då? Skickar tillbaka den till Tyskland verkar inte så smidigt?? Fick iaf leverensbesked idag, v 30.

Stormis skrev 2008-06-09 22:23:40 följande:
    Simonsmami:Åh, värsta lyx-kitet. Klart att du kommer att bli nöjd!
  • Stormis
    Simonsmami skrev 2008-06-10 21:12:24 följande:
    Ja, hoppas jag blir nöjd! Men det tror jag absolut. Är bara lite tveksam till om vagnen skulle gå sönder. Vad gör man då? Skickar tillbaka den till Tyskland verkar inte så smidigt?? Fick iaf leverensbesked idag, v 30.
    Om det är "worl wide guarantee" borde det gå att lämna in hos en återförsäljare i Sverige, men de kommer nog att säga att de inte gör det. Vi köpte en iPod i Bankok, men kunde reparera den i Växjö. Jag har preceis kompletterat garaget med en BB Bee, köpte den till slut i sv butik eftersom priset inte skiljde så mkt + att smarta säljaren sa att det då skulle vara enkelt att lämna in den hos dem vid ev fel. I BB-tråden står det en del om trasiga chassin och de som köpt i England etc skickar dem dit. Så antagligen måste man vända sig till PingPong om man köper där, fast det borde inte behövas.

Oj, långt och snurrigt...
  • Glitter2

Vi är väldigt sugna på Mutsy , jag är inne på slidern men såg att till skillnad från 4rider och UR så är den kortare i handtaget. Jag och mannen är över 180 och behöver en hög vagn. De flesta som finns på marknaden är så låga att jag skulle behöva stå på knä för att kolla till skrutten
    Vad säger du som nu köpt en Slider, är den mycket lägre?

Vi ska komma iväg och kolla utbudet men fram tills dess finns ju alla ni veteraner på Mutsy

• gndl

Glitter: Min upplevelse är att Slidern är en hög vagn, jag och min sambo är 175-180 cm och det finns gott om marginal att höja handtaget för oss. Sen är ju liggdelen i alla fall enligt min uppfattning mkt högre än andra populära märken, att se en Bugaboo och jämföra höjden med en 4-rider eller Slider är ju nästan lite komiskt idag tycker jag. Vi väntar barn så vi känner och klämmer på vår vagn inomhus nu, tror vi kommer att vara jättnöjda, det är några saker som jag har lite funderingar kring men jag har mailat över lite info till Stormis så det kommer nog en uppdaterad FAQ snart./Danne

• Glitter2

Danne
    härligt med din info
    så slönt att få hjälp av alla här på FL! Tack!

Svar på tråden Mutsy del 7