• Stormis

Mutsy del 7

Välkomna alla Mutsy-ägare, veteraner & rookies.

Tidigare trådar:
    Magnifika Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8500228.html
    Mutsy-mammor: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m13718628.html
    Del 2: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m16800510.html
    Del 3: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m20094057.html
    Del 4: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23254786.html
    Del 5: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m26456100.html
    Del 6: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309304.html

Officiell hemsida: www.mutsy.com

FAQ ? här hitter ni svaren på de vanligaste frågorna:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29309212.html

Känn dig välkommen att ställa vilken fråga du vill så försöker vi hjälpa varandra; ägare eller wannabies!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-06-08 15:04
    Ny uppdaterad FAQ-tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m33406854.html

• Svar på tråden Mutsy del 7
  • Glitter2

Har nu beställt vår Mutsy 4rider Joey silver
    lightweight next

Mullbäret, då jag är lång (1,84) kan jag inte ge dig ngt svar kring handtaget. Hoppas någon kan ge svar

• Meme06
    Svar på #120
    Hej!
    Jag har en Urban Rider och använder styret på lägsta läget för att jag är ännu kortare, 1.55 cm bara!... men det känns bra, har inte fått ont någonstans. Tror inte att höjden på styret skiljer mycket från en slider till en UR. Jag försökte läsa om det stod om det på deras hemsida men hittade inget.

Mvh
  • Norpans mamma

Mullbäret!

Köp Mutsy! Efter 2 barn och määängder vagnar klart mest nöjd med min 4 rider. Jag är 160cm och kör ibland på "resturangläget", dvs med styret inne max och då går jag nästan kutrygg så lågt är det...

• Norpans mamma

Om tyget förresten. Till min 4 rider har jag cargo black. Inte påsigt alls. Tåligt, lätt torka av, lite blankt.

• Mullbäret

Tack så mycket för snabba svar, Glitter, Meme06 och Norpans mamma! :)

Det är 30 procent flyttrea på alla Mutsyprylar i Mammarazzibutiken i Stockholm, augusti ut - så nu blir det nog helt säkert en Mutsyvagn här hos oss också! Och till bra pris!

• Ice82

Mullbäret: Vi har köpt en Mutsy 4-rider till vår bebis som ska komma nu om några veckor, så jag har tyvärr inte provat den på riktigt med bebis i MEN jag är 1,59 och tyckte också att handtaget kändes lite högt i början, men nu är jag van när jag provkör den. Sen funkar vagnen utmärkt till min sambo som är 1,93, han kommer nära bebisen men har ändå utrymme för fötterna så de slår inte i vagnen när han kör den.

Klart att du ska köpa en Mutsy

• Mullbäret

Ice82: Min sambo är också lång, strax under 1,90 och han är helsåld på alla Mutsys vagnar! Dessutom gillar han idén att obehöriga småttingar och hundar inte kan ta sig upp i liggdelen hur lätt som helst. Jag kan tänka mig, som du skriver, att man som kort faktiskt vänjer sig vid det lite högre handtaget.

Så - klart det blir en Mutsy! Frågan är bara om vi vågar köpa en Slider på nätet, utan att ha kunnat känna och klämma på en i förväg ...

• Ice82

Ja synd att slidern inte finns i butik, så ni kan klämma och känna innan ni bestämmer er....

• Majomajo

Vi väljer mellan en Mutsy (antagligen Slider) och Bugaboo Cameleon. Gillar utseendet på Slidern bättre än 4-rider, och egentligen också bättre än Buggan, men då är Slidern 4 kg tyngre, vilket talar emot ganska mycket. Är det någon som har Slider, och kan säga något om vikten?

• Stormis

Jag hade först en UR, tyckte att den var lagom i höjd (handtaget). Köpte den en 4R som är mkt högre! Lägsta läget tyckte jag var för högt (är 1,65), men om man har det från början tror jag att man inte tänker på det. På "restaurangläget" slog jag i benen i chassit så det funkade inte heller. Slidern har inte lika högt handtag och är lättare. Tror på den (även om jag aldrig sett den irl. gndl här på FL har köpt den.

Majomaj:
    Om vikten är viktig för dig tror jag att du kommer att tycka att Mutsy blir för tung, åtminstone 4R. Jag har gått från 4R till BB (förlåt alla ) och gillar den bättre. Men Slidern är ju som BB fast mes större framhjul. Och tyngre. Så den är helt klart intressant!

Svar på tråden Mutsy del 7