• minje

Vad är det fulaste en gravid kvinna kan ha på sig?

Jag är själv ganska nygravid med mitt tredje barn, och var ute och shoppade "vanliga" kläder som ändå är lite rymliga (det är bra mode nu!!), och jag kom att tänka på hur olika kvinnor klär sig under sin graviditet.
    Jag är nu nyfiken på att höra vilka era absolut anit-favoriter är i klädväg för gravida.
    Jag lägger min röst på snickarbyxor i jeanstyg. Blä!!

• Svar på tråden Vad är det fulaste en gravid kvinna kan ha på sig?
  • Minora

Förutom alla hemska tidiga 90-talsmammaplagg (fick just hem en hel sportbag med sådana av min pappas fru... helt groteska!) så är dessa värst:

Hängselbyxor, tråkiga enfärgade långärmade T-shirtar med tajta urringningar, men framförallt den fruktansvärda BEBIS-tröjan!

Det känns som att nästan puckoförklara sig själv (och andra) genom att ha en sådan. Så otroligt fantasilöst och tråkigt.

(ja, jag vet att det är många på Familjeliv som har det som favoritplagg så det kommer säkert inte vara en uppskattad kommentar av mig)

• darby

Randigt tycker jag är skitfult! Magen blir 1000gånger större! Tackar vet jag svart!! Var t.o.m svartklädd på ett bröllop idag!! Och att magen blir bara större o större är Skrämmande!

• Valkyriah
    HemmaHosSofi skrev 2008-05-03 22:09:55 följande:
    Det värsta tänk bara är kvinnor som inte bryr sig hur dom ser ut bara för att dom är gravida, och där med snor sin mans kläder som sitter som tält.
    Jag brydde mig inte särskilt om hur jag såg ut,faktiskt.

Finns VÄLDIGT få kvinnor som ser bra ut som gravida och jag var inte en av dem utvalda

Är ju trots allt bara några månader det rör sig om.
    Att slåss för fred är som att knulla för att bli oskuld!
  • Git

Jag har oftast på mig mina snickisar i jeans och min Bebisar-tröja.... Å jag ska ha tvillingar om 1½ vecka så jag är stooooor! Ni skulle storkna om ni såg mig!!     Men, just nu får jag ha det på mig som jag får plats i...  Dock skulle jag hellre gå naken än ha nån storblommig tält-klänning från 80-talet...

• amasonas

När gravida tar sin mans stoooora t-shirts &  lika stor jympabrallor....*ugly* plus att man ser då ut att väga i snitt 150kg....

Jamie030405 Anton060524 Emil080406
  • PlusEn

Har faktiskt köpt ett par vita snickarbyxor från MOM Lindex, tycker att det är väldigt fint med snickarbyxor! Tycker att det skulle vara fint med en läcker knalligt rosa eller gul tröja. Diggar inte riktigt de där jeansen med en massa tyg som midja bara... Och jag är inte av den lilla sorten så vanliga jeans med låg midja är ju inte att tänka på!
    Varför ska jag börja tänka på mode och snygghet nu när jag är gravid när jag inte gjorde det innan? Trivs bra när det matchar och är bekvämt för mig, men för den skull ser jag inte ut som hej kom och hjälp.. Älskar att sminka mig snyggt, fixa håret och måla naglarna t.ex.

• Samawati

ha, ha Minora, jag håller helt med dig om BEBIS-tröjan. Jag skulle aldrig sätta på mig en sådan men jag har inga (större) problem med om andra vill sådana.

I övrigt håller jag med Tjodjuret. man få bara ta det man råkar få plats i. För min del blir det ett ytterst begränsat urval...

• Annanym

Håller med om att BEBIS-tröjan är grymt töntig. Och mummelbyxor är vidrigt på alla. Det fulaste jag vet är såna sär "amerikanska" mammaklänningar som är i stelt bomullstyg, som en rock, helt oformliga. Turligt nog ser man dem sällan på gravida kvinnor i Sverige. Näst fulast är att magen är bar och sticker ut. Uuäääh! Kan hänga ihop med min navelfobi. Finns det nåt äckligare än navlar så är det i så fall utploppade navlar!

• Jasminemindotter

Jag tycker det är fint och skönt med snickar byxor, jag tycer allt kan sitta fint fast på olika gravida. Jag köpte faktiskt inte så mkt mamma kläder, dels för att jag hittade inget som jag tyckte kändes skönt. Tyckte det var viktigare att trivas i kläderna än att se modemedveten, eller vad ni nu skulle säga.
    Jag köpte många vanliga tröjor som var lite större som jag sen kunde ha efter graviditeten med.
    När jag var hemma och så så hade jag mest mjukbyxor och t shirt.
    Tycker överlag att alla är som vakrast när de är gravida,

• Sportsterforever

Håller med om att hängselbyxor o bebiströja känns helt fel. Innan jag blev gravid trodde jag att jag skulle vilja ha en bebiströja men den känns totalt helfel efter att jag blev gravid...dessutom tycker jag att man kan försöka göra det bästa av situationen med hjälp av smink, hår och naglar...kläderna ska framförallt vara bekväma och helst vara diskreta. Tycker kläder är astrist just nu - helt oviktigt så länge jag har den här "elefantkroppen" i alla fall.

Svar på tråden Vad är det fulaste en gravid kvinna kan ha på sig?