• minje

Vad är det fulaste en gravid kvinna kan ha på sig?

Jag är själv ganska nygravid med mitt tredje barn, och var ute och shoppade "vanliga" kläder som ändå är lite rymliga (det är bra mode nu!!), och jag kom att tänka på hur olika kvinnor klär sig under sin graviditet.
    Jag är nu nyfiken på att höra vilka era absolut anit-favoriter är i klädväg för gravida.
    Jag lägger min röst på snickarbyxor i jeanstyg. Blä!!

• Svar på tråden Vad är det fulaste en gravid kvinna kan ha på sig?
  • katrili

magtröjor är väl att ta i... korta tröjor som döljer bysten och låter magen stå ut i det fria med ett par lågt skurna jeans eller kjol eller vad det kan vara som man dragit på sig till den hemska magtröjan

• TheDyingBride
    Agent 355 skrev 2008-05-04 10:50:22 följande:
    ha ha, bryr mig inte så mycket vad folk har på sig, för mig är hela konceptet med en helt ny garderob bara för några månader otänkbar. måste dock helhjärtat instämma med Minora mf och säga att BEBIS-tröjan & liknande är rätt horribel.
    Såg en tjej som var såpass nygravid att magen inte ens börjat puta ens litegrann i en "gravid"-tröja, det värsta av allt var att hon gick arm i arm med en karl med en tröja med texten "pappa".
    Det var nog meningen att det skulle se pluttinuttigt ut och att alla skulle tycka det var gulligt, men jag blev bara garvnödig för det såg så fånigt ut, haha.
  • Tramsbyttan

Jag, som längtar sååå sjukt mkt efter att själv bli gravid, tycker ju såklart att det inte finns så mkt som är fult!
    Hade gärna satt på mej snickarbrallor o bebis-tröja om jag hade blivit gravid av det, men när det väl kommer till kritan kommer jag nog välja lite mer smakfulla kläder. :o)

Jag tycker, för att nämna något som är riktigt snyggt, att klänningar oftast är riktigt fint!
    Omlott-varianten är ju super!
    Längtar tills jag får känna mej fet och köpa mamma-kläder! :))

• Fantaci

BEBIS tröjan är det FULASTE och TÖTNIGASTE en gravid kvinna kan sätta på sig.

Jeansen som går upp på magen(dom utan mudd) är ju inte heller så värst snygga.

• Mamma till V och E
    Tramsbyttan skrev 2008-05-04 11:07:02 följande:
    Jag, som längtar sååå sjukt mkt efter att själv bli gravid, tycker ju såklart att det inte finns så mkt som är fult!Hade gärna satt på mej snickarbrallor o bebis-tröja om jag hade blivit gravid av det, men när det väl kommer till kritan kommer jag nog välja lite mer smakfulla kläder. :o)Jag tycker, för att nämna något som är riktigt snyggt, att klänningar oftast är riktigt fint!Omlott-varianten är ju super! Längtar tills jag får känna mej fet och köpa mamma-kläder! :))
    Jag håller helt och fullt med dig!!! Snickarbyxor är det sötaste som finns. Har ännu inte sett en gravid kvinna i sådana som jag inte tyckt sett vacker och lycklig ut.
  • puh fantast

För några sommrar sen såg jag en tjej på videobutiken som hade en blommig kjol nertryckt under magen och en kort tröja upptryckt under brösten, såg gräsligt ut.

Spelar ingen roll hur varmt det var, man kan väl klä sig hyfsat när man visar sig på offentliga platser.

• Avelyn

Snickarbyxorna röstar jag med på. Men bebiströjan tycker jag om Sådana såldes ej när jag var gravid med mina barn.

• Pudan

Det värsta är utan tvekan det som flera av er skrivit nämligen när magen lämnas bar - antingen med avsikt eller pga för små plagg. Nog för att jag är väldigt stolt över min mage men den är min (och min mans) och inget jag tycker man visar upp för gud och hela världen om man inte befinner sig på stranden förstås. Som god tvåa kommer snickarbyxor. Förstår att de är bekväma men tycker det är ytterst få som får fin figur, som man absolut kan ha även som gravid, i dem utan det blir Karlsson på Taket- varning.

Har helt hållit mig borta från tält och fladdriga stora plagg utan hållit mig till sådana som faktiskt passar mig ordentligt och som framhäver magen. Det finns ju gott om fina mammaplagg och även tunikor/omlott som gör att man kan vara jättesnyggt klädd även in i det sista av graviditeten. Slängde tom ut mina gamla mysbrallor som nog hade passat och satsade på en jättebekväm vadlång kjol och några snygga toppar att ha här hemma. Känner mig nog otymplig och tung och vill inte känna mig "sunkigt" klädd dessutom.

Kan tillägga att jag var överviktigt redan vid ingången till graviditeten så det finns vackra kläder för oss större oxå!

• Fröken perfekt

FRörhoppningsvis sitter inte thightsen lika spänt på en icke gravid, men något långt över rekommenderas till samtliga användare så att man slipper beskåda mummlet

• blommanigbg

Är det bara jag som sett en höggravid i en sjömansklänning?
    Fult var det i alla fall...

Svar på tråden Vad är det fulaste en gravid kvinna kan ha på sig?