• Venus

TrådDödarFolket #6

Hej hej...

Jag lyckades tydligen döda den sista tråden oxå
    7 minuter över midnatt
    7 minuter in på MorsDag

Så välkommen in i den nya tråden, välkommen o säg ditt hjärtas mening...

www.familjeliv.se/Forum-5-67/m2248805.html

• Svar på tråden TrådDödarFolket #6
  • Merenwen Elanesse

är död
    har ringt dem
    de sa att jag ska ringa imorrn igen om det inte är bättre..
    jimmy har vart o köpt nässpray åt mig det sa hon skulle va bra

phant precis så som duj sa sa hon åxå jag måste äta mer
    men jag orkar inte äta..
    har iaf ätit lite yogurt o e isglass o blåbärssoppa idag!
    hua

imorse kändes det som om jag skulle spy igen men jag VÄGRADE ge efter!

hej svejs

• Merenwen Elanesse

vnus tog de första 2 tabletterna i lördagskväll.

• Lilou

*kramar om Sar* stackars lilla vannen
    hoppas det blir battre snart *skickar friskbaciller*

• Merenwen Elanesse

mm hoppas jag med
    nu har jommy o tristan gått till affären igen de ska köpa isglass det enda jag kan äta utan att spy..

ringde vårdcentralen åxå
    hon sa att jag skulle ta 2 panodil & 1 ipren o se om värken går över för nu hjälper 2 panodil INGET
    fy farao
    & om dte vart värre ska jag ringa jourcentralen ikväll..
    imorrn har jag fått en tid till vårdcentralen om det är jobbit imorrn åxå om det är bättre så får jag ringa o avboka
    hon va verkligen jättesnäll hon ja pratade med..
    tur det..

hej

• Venus

Hej hej...

Minna, nej jag vet att städning inte ska vara en present, men ibland får man ändå ta det onda med det goda och tycka att de små männen är söta

Sar Inte alls roligt, det kan ta lite tid innan penicillinet värkar, hoppas det hjälper med panodil och ipren...

Annars så har hela dagen varit upp o ner här

Igår kväll kom jag ju på att vi skulle påbörja utredningarna på barnens magar idag...
    Så det blev lite småstressigt här idag

Timothy hade krupp inatt så det vart Mollipect detf örsta han fick på morgonen...
    Sedan gick sambon o lämnade Mira på dagis idag så jag slapp, slutade med att jag låg kvar i sängen o T somnade PÅ mig innan sambon ens hunnit tillbaka från dagis
    Sedan sov vi till 11
    Upp o klä på, iväg till dagis, ta bussen för att äta lunch på Burger King eftersom vi hade tid klockan 13 på barnmedicin...
    Vara där i typ 2 timmar, handla, åka hem...

Påvägen hem så ringde MIN mobil?!?!? Ja gissa om jag blev chockad... Sällan den ringer, oftast får jag bara SMS...

Jaja, det var hon från dagistjosangrejjen som ringde, hon kunde fixa dagisplats på ett dagis som var lite närmare oss... Jahopp, fortfarande inte där jag ville ha så jag bad att få återkomma till henne när vi kommit hem och jag kollat upp vart det låg...
    Kollade upp det hela och det kändes som det dagiset låg i helt fel riktning... Jag har ju ställt in mig på att ha 4 km mellan dagisen och jag ska även börja på Jobbcentrum som ligger ganska nära Ts dagis... Så det blev att behålla den platsen ändå...

Kommer vara sönderstressad ändå som läget ser ut så varför göra det värre genom att välja ett dagis som ligger längre från den plats där jag ska infinna mig ganska många dagar till o börja med???

Hon frågade även vad min "kille" jobbar med, kul o berätta för 50-11 gången att han är sjukskriven och kommer fortsätta vara det för sin Whiplash-skada och får därför varken lämna eller hämta på dagis...

Men men, nu är det rätt lugnt, snart dags för middag, men vad händer ikväll???

Sambon min är duktig Han försöker sluta röka och bestämt sig för att sluta dricka öl på samma dag
    Han slutar inte röka helt på en gång, han drar ner så gott det går för att bryta vissa vanor, sedan när han är nere på typ 5 cigg om dagen ska han sluta helt...
    Förstår inte hans resonemang, men om han anser att detta är bästa sättet för honom att sluta så får han göra så... Bara han slutar

• Zmoothie

Sarnisa - stackare!! Usch, verkligen inte roligt det där.. Vet du vilken "sorts" inflammation du har? Är det den "vanliga" som barn får (mellanörat inflammerat) eller är det den externa - jättesvullen hörselgång? (hörselgången inflammerad, ibland kallar de det för "hörselgångsexem"). Vad heter tabletterna? Någon forma av antibiotika, antar jag att det är? Borde inte ta så jättelång tid för det att verka, ett par dagar kanske. Men det är klart, de hinner inte tas upp av kroppen på 30 min.

Jag hade extern inflammation för några år sedan, så ont har jag aldrig haft! Fickk Überstarka värktabletter som jag var helt utslagen av. Och ändå gjorde det ont i hela huvudet bara jag rörde på det. Örat kunde man öht inte röra... Uga!

Tur att hon i telefonen var trevlig. Hoppas det blir bättre snart!!

Minna - Vilken man du har! Nä, men det är klart att städning kan vara självklart för båda. Ska man göra det som present, då får man göra lite extra, absolut! Men han kom ju ihåg iaf..
    Vilken frisör går du till? Jag har sååå svårt att bestämma mig! Vilka är bra??

Phant - Meh! Bara för att hans familj inte firar betyder väl inte det att ni inte ska fira?! Han fick ju fars dag! Läxa upp honom.

Venus - Så du vägrar penicillin du? Öroniflammationer läker ju oftast ut av sig själv också. Det beror ju ofta på virus, och då hjälper inte någon antibiotika i världen!
    Tur att du fick morsdagspresenter av barnen iaf.

Lilou - Hur är det vännen? Vad härligt det låter med Ida! Ska genast rusa och titta på bilder!

Jag borde gå och handla korvbröd, det ska grillas ikväll!

*ciao*

• Venus

Zmoothie Jupps jag totalvägrar Penicillin Det mesta läker ju ut på ett par dagar extra av sig självt ändå...
    det är ju värre om det är något värre Visst, det är inte skönt med öroninflammationer, men jag har blivit så van vid dem så jag tänker inte så mycket på dem längre, jag försöker bara undvika få dem
    För när de väl är där så spränger huvudet, sover knappt, bultar i örat, ilar till som bara den ibland, och oftast blir jag i stort sett döv på örat

Men men, jag överlevde ju cykelolyckan Och jag behövde bara en titanplatta på ena kindbenet, och bara en operation Man får väl vara glad för det lilla

• Minna

Hej gott folk!

Idag har jag varit heeeelt konstig.
    Trött och tråkig.. har typ inte fått någonting gjort, och inte orkat heller.
    Andreas kom hem lite tidigare idag, det var riktigt skönt, så jag fick hjälp med att laga middagen.
    *pust*

Men Lova har haft kul ändå, vi har varit ute typ hela dagen. Som vanligt.
    Och hon bara går omkring och kollar in alla dom andra barnen!

Sarnisa-- jag tycker fortfarande så himla synd om dig! Gumman!!

AJ! Alltså den där Prick.. grrr..

Lilou--- ooooooh så söt Ida är!!!!!!!!!!!! Jättefina bilder!
    Jag vet precis hur du menar, man orkar inte bry som om något annat än sin lilla dotter, inget annat är viktigt, allt annat kan vänta.
    Och det kan det faktiskt! Allt löser sig.

Snutt--*puss*

Phant-- hoppas du befinner dig vid datorn ikväll, det var ju så länge sen vi pratade massor! *saknar*

Zmooth-- jag bokade faktiskt tid på frisörakademin. Skolan i hackefors du vet?
    Min kompis pluggar nämligen till frisör där, och det är asbilligt!
    Hon har aldrig klippt mig förrut så jag vet inte alls hur bra hon är. Så det får vi se!
    Men annars kan jag rekomendera hårteamet. Där har dom även elever som inte är så dyra!
    Kompisen som ska klippa mig jobbar där litegrann också.
    Dit gick jag faktiskt på min bröllopsdag, men hon som gjorde mitt hår då är tjänstledig.
    Men hon var vääääldigt bra!

Hmm... jag vet inte alls hur jag ska klippa mig... har ni förslag? Finns det någon sida man kan surfa in på och kolla frisyrer?

Jag ska leta.

Pussipuss!

• Phantera

Hej hopp pillisn*pp!

Jaha...Dagen har varit så där. Denise har väl inte varit så grinig som igår...förutom på sen-EM när hon var sååååå trött.
    Förståerligt med tanke på att hon var vaken en sisådär 2 timmar igårkväll/natt.
    När vi skulle sova så bökade hon runt i sängen och jag har så svårt att slappna av om jag inte vet att hon har täcket på sig...är rädd att hon ska frysa.
    Så jag var uppe och rättade till henne...
    Hon vaknade efter en stund...vet inte om det berodde på mig...?
    Så hon ville inte somna om...satt och vagga och vyssja i 40-50 min...försökte tom att amma henne lite för att se om hon skulle somna...(hon verkade lite tuttig också...vilket hon aldrig varit annars...förutom när hon var spädbarn kanske )
    Aja...efter ett tag så somnade hon väl in...
    Men efter lite rajtantajtan med sambon så vaknade hon igen! Den här gången tyckte Magnus att hon skulle få somna själv.
    Hon ställde sig...satte sig/föll...ställde sig/satte sig...ställde sig, föll och la sig. Upp igen...gnaga lite på sängkanten!! Få nappen instoppad för att förhindra gnagning
    Tappa nappen...på golvet...*leta*...tur man har en ficklampa till hands...hehe..
    Sen började hon bli lite kinkig...så jag stoppade in nappen...
    Under tiden går det ju inte att sova...jag ligger och kikar på henne i mörkret...
    Efter 50 min ungefär, när klockan nästan är 00:00 så somnar hon in...då ska jag upp och kolla täcket.
    Då har hon lagt sig i fotändan, på tvären...med ena benet ovanpå spjälskyddet ut genom spjälorna...!! Tokiga tös!
    Aja...ska lägga henne till rätta...men hon sitter fast lite med benet och vaknar till och gråter en skvätt. Fast hon somnar rätt så fort när hon fått nappen instoppad. Sen sov hon nog nästan hela natten...vaknade vid 7.20!! Fast jag vaknade tidigare...av vana...sen låg jag och väntade på att hon skulle vakna...
    Men men...

Sen gick vi och la oss igen 20 i 9...hon somnade ca 10 i. Sov till typ 20 i 11!! Fast hon vaknade väl 2-3 gånger och tittade upp men bestämde sig för att somna om!
    Sen slumrade hon till i bilen på väg till katterna som vi passar...men trots att hon sovit ganska så mkt så slumrade hon till när jag ammade vid ca 16:30...hon fick sova till typ 17....men sen väckte jag henne...men oj så trött hon var...och oj vilken tid det tog innan hon vaknade till liv...och oj så sur hon var efter det. När man hade henne i famnen så ville hon bara lägga huvudet mot axeln och somna igen!!

Så jag tänkte prova ge henne välling vid ca 18...se om hon ville ha den och kanske somna för natten.
    Men hon ratar välling! Så nu är den slängd. Hon fick lite gröt och sen skulle sambon natta henne. Trots att hon var så trött vill hon iaf inte somna...
    Men men...

Inte hänt så mkt idag mao.
    Har dock ringt till dagiset Dee kommit in på...skulle ju ändra inskolningstid osv om det gick. Typ skjuta upp det 3 mån så Magnus kan vara pappaledig i höst.
    Hon på kommunen, som var placeringsassistent, hänvisade mig till dagiset. Hon på dagiset skulle kolla upp det, men när jag ringde upp henne idag så sa hon att hon hade pratat med sin chef och de hänvisade tillbaka till tanten på kommunen.
    Ringde henne igen...men fick till svar att hon inte kunde fixa det där...så jag blev hänvisad till rektorn eller chefen inom det rektorsområdet.
    Hon hänvisade tillbaka till samma tant på kommunen. Men hon var jätte trevlig, skulle kolla upp regler osv för hur man kunde sköta det där med dagiset och uppskjuten inskolningstid. För hon menade på att de lär ju ha sina pengar...för om Dee börjar senare står en plats tom och de förlorar pengar. Så någon annan måste få den platsen.
    Jag började tappa hoppet...tänkte om det kanske var någon annan som skulle till det dagiset men som hade en senare inskolningstid så man kunde byta osv...
    Men sen frågade hon iaf NÄR vi tänkt att skola in henne, (tror inte jag sagt NÄR till henne utan bara att vi ville hon skulle börja senare), samt att hon frågade vilken avdelning.
    Ekorren sa jag...det är ju småbarnsavdelningen sa hon...
    "Ja..."...och när ville ni att hon skulle skolas in istället då? "Tja...december kan vi väl säga"..."jamen...det är ju bara bra om hon är hemma länge...och det blir ju bara 2 månader...klart ni ska vara hemma längre med henne"...
    Hon var så positivt och tyckte det var bra att han skulle vara pappaledig osv...Så nej, det skulle inte vara några problem. Vi kunde skriva på schemat vi fått att det börjar gälla fr. 1a dec så skulle hon ringa kommuntanten och berätta läget.
    Plus att hon beklagade att vi blivit runtslussade...man ska kunna få svar hos EN person.
    Väldans trevlig tant!
    Nej...men allt blev så bra!!

Annars inget nytt...
    Ska på inskrivning imorgon!!
    Blir nästan nervös jue!!

Sarnisa > Vet du vad detta för tecken?? , . ?! Det är liiiite svårt att läsa det du skriver ibland, måste bara påpeka det...för idag hade du skrivit en konstig "mening" som var lite svår att förstå...
    Aja...hoppas din öroninfl. går över nuuuuu!

Snuttis > Work it!!

Minna > Ja...idag hinner vi skypa o webba...liiite. Ska se Extreme Home Makeover sen...forts. från förra veckan måste det vara...?

Malin > Flytta på!! Vi är här när du får tillbaka ditt internet...

Lilou > Så kul med nya kort!! Har skrivit i din gb!!

Zmooth > Vad proffsig du låter! Värsta sjuksyrran!

Venus > Synd att inte dagisplatsen låg åt rätt håll då...eller närmare! Men men...kanske ringer från ett annat dagis och erbjuder en plats...som då givetvis ligger närmare på VÄGEN till det andra dagiset ...eller om det rentav är samma dagis som Mira går på...eller T...eller ja...du förstår! Man ska ju inte sluta hoppas iaf!

Wawoom > Haft en trevlig helg?

Jenny > Hur går det för vimsiga karln?

Hm...nej...nu ska jag snart se på TV och äta kolor tror jag!
    Puss på!

• Venus

Phant Här är det så att en person håller i alla kommunala dagis i varje stadsdel, och det var hon som ringde...
    Finns inga som ligger närmare än de 3 här uppe och ja står numera bara i kö till ett av dem eftersom man inte får stå i byteskö till fler...
    Det dagiset hon erbjöd ligger lite närmare här, men för mig blir det en omväg om jag ska gå på Jobbcentrum, sedan när jag börjar jobba så är det ju hugget som stucket eftersom båda dagisen ligger vid en spårvagnshållplats och det är bara en hållplats mellan, vilket då betyder 1 minut mer eller mindre i resväg... Visst blir det kanske 5-10 minuter längre gångväg till det dagiset vi valde att behålla, men det ligger nästan precis vid affären vi oftast handlar i, vilket betyder att vi även kan handla på hemvägen utan att förlora så mycket tid...

För att vi ska få plats på Miras dagis krävs att 3 heltidsbarn slutar, vilket inte kommer hända förräns nästa höst... Så det hoppet är tyvärr ute för denna hösten...

Svar på tråden TrådDödarFolket #6