• Mammasknodd

Prematurbarn födda dec-07 Tråd 2

Här är en tråd för oss som fick prematurbarn i december -07.

Här kan vi prata av oss om allt som rör våra barn och de känslor som uppkommer när man får prematurbarn.

Välkommna!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

TJEJKOCKEN:
    Jonathan, föddes den 2/12 (5 veckor tidigt, bf 6/1), 2450 g, 46 cm.

Emmy K:
    Nelia, föddes den 3/12 (16,5 veckor för tidigt, bf 26/3), 640 g, 30 cm.
    Lilja, föddes den 3/12 (16,5 veckor för tidigt, bf 26/3), 605 g, 30 cm.

MAMMASKNODD:
    Hjalmar, föddes den 3/12 (6,5 veckor tidigt, bf 17/1), 2300 g, 46,5 cm.

SIMBAA:
    Maja, föddes den 6/12 (5 veckor tidigt, bf 6/1), 1975, 42 cm
    Wilma, föddes den 6/12 (5 veckor tidigt, bf 6/1), 2095, 44,5 cm

CAMILLA01:
    Elsa, föddes den 12/12 (7 veckor för tidigt, bf 31/1, 2160g, 44 cm.

NEMO73:
    Jacob, föddes den 12/12 (9 veckor för tidigt, bf 6/2), 1900g, 45cm.

MAROON:
    Elliot, föddes den 14/12 (9 veckor tidigt, bf 14/2), 1802 g, 41 cm.

KIWI81:
    Jonathan, föddes den 25/12 (9 veckor tidigt, bf 22/2), 1706g, 44,5 cm.

~My mind not only wonders, somtimes it leaves completely~
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-12 16:46
    NIBU: Ellen, föddes den 29/12 (6 veckor förtidigt) 1726g, 41,5cm.
  • Svar på tråden Prematurbarn födda dec-07 Tråd 2
  • Camilla01

Det är underbart! Det är en livsfarlig tid, man vill ha många fler bebisar :P

• Mammasknodd

Om jag inte var så sjuk under denna graviditet så hade jag nog inte tvekat att skaffa ett till minst

• Nibu
    Svar på #32
    Mammasknodd skrev 2008-05-19 12:34:15 följande:
    Om jag inte var så sjuk under denna graviditet så hade jag nog inte tvekat att skaffa ett till minst
    Det sa jag med när jag väntde/fick min första dotter hehe

Men men en till kom efter 2 år!

Säg aldrig aldrig
  • Camilla01

Vi har blivit avråda av överläkare på kvinnokliniken att skaffa fler barn. 100% riska att barnet kommer för tidigt inte värt att riskera.
    Elsa fick sina sprutor idag hon blev jätte grinig. Hon vägde 6705g och var 54,5cm lång, stora damen

• Mammasknodd

He he..nej inte säger jag aldrig... men jag måste få bukt på sjukdomen och sen får vi se... vi hade ju bara sagt två... men olyckor händer på vägen...

Vägde Hjalle idag (hemma) 8kg!!! Tungpalten min!!! Ska bli spännande att fara på BVC sen och se hur lång han blivit!

• Emmy K

Hejsan
    I torsdags så opererades Lilja för ljumskbråck, Östra sjukhuset. Hon har lite ont ibland och får alvedon, annars har det gått väldigt bra.
    Om två veckor skall Nelia opereras för att få peg. Är det någon mer än jag som har stora matproblem?

• maroon

Vi var iväg till BVC igår, Elliot har hunnit med att bli 61cm o väger nu 5790gram :)
    Vi passerade fem månader förra veckan (tre korrigerat) o BVC-tanten sa att vi kunde börja ge mpltider med lite kött/fisk/fågel i. Jag hittade en burk med lax, doftar fiskgratäng, men det föll honom inte i smaken. Om det är smak eller konsistens vet jag inte.. den hade lite småbitar i, kan vara att han inte är van, vi får prova igen längre fram :)
    Sen fick han även sin vaccination, inte helt populärt, men han glömde det fort ;)

• tjejkocken

Hallå på er

Igår så vart min son 6 mån Han har ochså fått 2 tänder så det känna som tiden går jätte fort.Han älskar att gå i sin gåstol..han tar sig fram o ser mycket Han vill krypa men han hasar sig fram men det går väldigt sakta o trögt Men det är på gång.
    Idag så får han sova hos sin syster..sen får vi se hur det går

Hur mår era små?Utveckling?

Grattis hjalmar,Nelia och lilja på 6 mån dagen

• Mammasknodd

Ja GRATTIS alla 6månaders bebisar!!!

Tiden har gått så fort!!!

Hjalle har också tänder på G men de verkar vara sega... Stackarn har så ont men de vill inte ploppa fram...
    Nu rullar han runt åt båda hållen också och trivs längre stunder på mage... Hasa lite framåt gör han med
    Han har upptäckt sina fötter också men han når inte att bita i dem, vilket gör han arg
    Och surrar gör han och skiner som en sol mot alla som tittar på han Lika glad som sin bror var!!

• Nibu

HAllå!

Ellen har hunnit blir 5 månader och 1 vecka .

Vi va på bvc förra veckan och hon vägde då 5400g och hela 58 cm lång...

Fick spruta med en liten tår men det gick fort över, hon reagerade inte alls på den heller...skönt det!

Hon börjar finna sig lite mer med att vara lite för sig själv  på golvet en lite längre stund, hon har börjat pruta med munnen nu i dagarna och håller på att joxa med tungan.

Rullar runt på golvet tar saker och stoppar rakt i munnen, sitter kanon bra i sin matstol
    Hon ser så himla liten ut när hon sitter där haha sååå söt.

Det är så kul när det händer lite med utvekligen....

Ha det bra allt i solen! nu ska vi ut och njuta!

Svar på tråden Prematurbarn födda dec-07 Tråd 2