• Smultron ett

Krigsleksaker

Jag HATAR krigsleksaker!
    automatgevär i barnstorlek och pistoler och stridsvagnar och kammouflage och fan å hans moster.

Det absolut värsta är dessa  automatgevär som barnen går omkring med på stan!!!
    På stan!!

EN unge hade rånarluva och automatgevär och började låtsassjuta på alla på spårvagnen. DJävla unge! och Djävla föräldrar som köper skiten.

Låt mig tillägga att de barn jag sett med dessa grova leksaker är just barn till invandrare (ja hoppa på mig och nyp mig i skinkan eller örat om du vill men så är det, och just det hoppas jag inte denna tråd kommer drunkna i OK??)

På Bvc hade någon lämnat kvar ett sånt här maskingevär i väntrummet.
    Jag tog helt sonika detta gevär och slängde i papperskorgen.

Fy faan vad bra det känndes!!

Mina barn får skjuta med färgglada vattenpistoler och jag hoppas ni ser skillnaden.

today is the tomorrow i was so worried about yesterday.
  • Svar på tråden Krigsleksaker
  • Smultron ett

tjoho?

• Smultron ett

ingen som ogillar krigsleksaker??

• Smultron ett

Men folk! ha en åsikt

• annie29

Nja,håller väl inte riktigt med,barn har(speciellt killar) så länge jag kan minnas skjutit med "pickor", min lille grabb ser på emil,där springer han runt med ett "gevär",han vill ju så klart göra likadant.
    I sommar bär de iväg till High Chaparall,där vi ska se på cowboys och köpa pickor,ser inge fel med det!

• Malin 74

Jag har tre pojkar och dom leker med krigsleksaker.Jag ser inget fel i det,det har pojkar gjort i alla tider!! Även jag fast jag är tjej.Barn måste få vara barn och leka tycker jag.Fast kanske inte gå och vifta med det inne i stan,det är lite väl att ta i tycker jag nog.Mina barn får inte vifta mot någon med leksaksvapnen heller!!!!!

• Tokitoj

Min son är en kille som hatar slagsmål, slåss aldrig på skolan och har aldrig gjort ni hela sitt långa/korta liv.
    MEN han fullkomligt älskar att leka krig! Det brukar vara en fem sex grabbar som springer runt i lag och skjuter varandra eller tar varandra tillfånga. De har jätteroligt och jag skulle aldrig få för mig att säga åt dem att sluta.
    De har pickadoller, gevär, k-pistar och allt möjligt. Superhärliga att se när de ropar "upp med händerna". Jag tycker TS har fel. Däremot skulle han väl knappast dra med sig sitt gevär på stan, men det får han inte göra med fotbollar eller rollerblades heller.

Hade en jättehärlig liten 4-åring i barngymnastik för några år sedan (var ledare på kvällarna) och han hade alltid en cheriff-stjärna på sig och gevär med sig in (och sock i plast på fötterna, hihihi). Söt som skam vat han.

• Mia83

Jag vet faktiskt inte var jag står i frågan, om man ser på den på ett djupare plan. Vissa menar att "alla" barn tycker om att leka krig, och att det är harmlöst.
    Själv har jag svårt att känna att det skulle vara ett beteende som rotar sig i människans natur, utan är mer benägen att tro att det beror på hur världen ser ut idag - och att krig är något som dagligen skildras i både tv och press.

Personligen gillar jag inte krigsleksaker, och jag kommer inte att köpa några till mina barn. Det närmaste de kommer att komma är vattenpistoler.

Intressant fråga dock.

• Tokitoj

Ska tillägga att jag hade väldigt "stora planer" för mitt barn när han var väldigt liten. Då hade jag alltid klart för mig hur det skulle bli när han blev större, vad han skulle få göra, hur han skulle uppfostras och etik och moral stod högt upp på listan.
    Nu när man är en mer erfaren och van förälder så börjar man släppa lite på tömmarn i takt med att ens barn växer och blir mer och mer en egen individ. Det skulle kännas skitdumt att gå in med moralaspekter och predikningar över att barn leker krig.

Har också hört barnpsykologer uttala sig i sådana frågor och de brukar säga att det är bra att barn "övar" sig på arga känslor och att barn faktidkt klarar av att skilja vardag och fantasi åt. det är exakt det som barnen gör när de leker krig. De vet att det är fantasi och lek, inget vi gör mot våra grannar på rikitgt.

• elocin

Jag har inget emot krigsleksaker, det finns mig veto ingen seriös vetenskaplig studie som kunnat påvisa att det är farligt eller skadligt. Lek är lek och barn förstår skillnaden mellan lek och verklighet. När jag var en småtjej sprang många småkillar runt med "Rambo"-knivar, riktiga vassa knivar. Det tycker jag idag var olämpligt. Då tyckte jag att knivarna var coola.

Det finns 10 sorters människor, de som kan räkna binärt och de som inte kan det
  • Smultron ett

Nej. jag behöver ingen studie.
    Krig är för mig FRUKTANSVÄRT motbjudande!
    Och jag kräks nästan när jag ser dessa 5-6-7 åringar med  tuffa kläder och maskingevär och rånarluva.
    oavsett om de "tar skada eller inte"

elocin skrev 2008-05-12 22:50:41 följande:
    Jag har inget emot krigsleksaker, det finns mig veto ingen seriös vetenskaplig studie som kunnat påvisa att det är farligt eller skadligt. Lek är lek och barn förstår skillnaden mellan lek och verklighet. När jag var en småtjej sprang många småkillar runt med "Rambo"-knivar, riktiga vassa knivar. Det tycker jag idag var olämpligt. Då tyckte jag att knivarna var coola.
    What happens in vegas...
Svar på tråden Krigsleksaker