• Smultron ett

Krigsleksaker

Jag HATAR krigsleksaker!
    automatgevär i barnstorlek och pistoler och stridsvagnar och kammouflage och fan å hans moster.

Det absolut värsta är dessa  automatgevär som barnen går omkring med på stan!!!
    På stan!!

EN unge hade rånarluva och automatgevär och började låtsassjuta på alla på spårvagnen. DJävla unge! och Djävla föräldrar som köper skiten.

Låt mig tillägga att de barn jag sett med dessa grova leksaker är just barn till invandrare (ja hoppa på mig och nyp mig i skinkan eller örat om du vill men så är det, och just det hoppas jag inte denna tråd kommer drunkna i OK??)

På Bvc hade någon lämnat kvar ett sånt här maskingevär i väntrummet.
    Jag tog helt sonika detta gevär och slängde i papperskorgen.

Fy faan vad bra det känndes!!

Mina barn får skjuta med färgglada vattenpistoler och jag hoppas ni ser skillnaden.

today is the tomorrow i was so worried about yesterday.
  • Svar på tråden Krigsleksaker
  • Tokitoj

Skillnaden mellan dig och mig ligger inte alls i det. Det finns över huvud taget ingen skillnad mellan dig och mig när det gäller det.
    Jag har inte heller berättat vad jag anser om dina val.
    Jag har sagt (lika generellt som du) att jag tycker att det är att dra etik och moral "in absurdum" om man inte kan tillåta barn att leka lekar som innebär att de springer och pangar med pickor i buskarna. Det har jag all rätt att säga och det är ingen skillnad i vad du har argumenterat för (oavsett om vi tycker lika/olika).

Det jag också skrev var att det inte var så bra att låta dem leka med pistoler alls i så fall. Det är inte ett dugg bättre för att pistolen har en annan färg, anser jag. Det var det som jag inte förstod och det var det som jag frågade om. Inget annat.

• Mia83
    Tokitoj skrev 2008-05-13 13:38:17 följande:
    Skillnaden mellan dig och mig ligger inte alls i det. Det finns över huvud taget ingen skillnad mellan dig och mig när det gäller det.Jag har inte heller berättat vad jag anser om dina val.Jag har sagt (lika generellt som du) att jag tycker att det är att dra etik och moral "in absurdum" om man inte kan tillåta barn att leka lekar som innebär att de springer och pangar med pickor i buskarna. Det har jag all rätt att säga och det är ingen skillnad i vad du har argumenterat för (oavsett om vi tycker lika/olika).Det jag också skrev var att det inte var så bra att låta dem leka med pistoler alls i så fall. Det är inte ett dugg bättre för att pistolen har en annan färg, anser jag. Det var det som jag inte förstod och det var det som jag frågade om. Inget annat.
    "Nej, det är att dra etik och moral "in absurdum" om man inte kan tillåta barn att springa bland buskar och träd och leka "pang pang" med en picka i handen."

Så vitt jag ser så är ovanstående ett påstående.
    Det står inte "jag anser", utan det är formulerat som fakta.
  • Mia83
    Tokitoj skrev 2008-05-13 13:38:17 följande:
    Skillnaden mellan dig och mig ligger inte alls i det. Det finns över huvud taget ingen skillnad mellan dig och mig när det gäller det.Jag har inte heller berättat vad jag anser om dina val.Jag har sagt (lika generellt som du) att jag tycker att det är att dra etik och moral "in absurdum" om man inte kan tillåta barn att leka lekar som innebär att de springer och pangar med pickor i buskarna. Det har jag all rätt att säga och det är ingen skillnad i vad du har argumenterat för (oavsett om vi tycker lika/olika).Det jag också skrev var att det inte var så bra att låta dem leka med pistoler alls i så fall. Det är inte ett dugg bättre för att pistolen har en annan färg, anser jag. Det var det som jag inte förstod och det var det som jag frågade om. Inget annat.
    Jag kan inte heller förstå varför du envisas med att berätta för mig att det inte är någon skillnad på en grön, enkel vattenpistol och ett leksaksvapen i automatutförande, tillverkat för att se så naturtroget ut som möjligt.
    Jag förstår att du tycker så, men när det gäller mina beslut så är det ju endast hur jag (och min man förstås) ser på saken som är relevant. Vi anser att skillnaden är stor.
  • mamma 03 05

Jag håller med. Tycker det är fruktansvärt osmakligt att köpa sådana leksaker till sina barn.

• Tokitoj

Mia83:::Okej, skulle du tycka att det vore bättre om jag skrev så här

JAG ANSER att med det resonemanget som du för...bla bla bla så borde man väl inte leka med något som ser ut som en pistol över huvud taget, alldeles oavsett färg. Då kan man ju ha en blomspruta.

Skulle orden JAG ANSER göra den stora skillnaden mellan dig och mig så ber jag om ursäkt för att jag inte skrev det så att du förstod att det var vad jag ansåg.

• Mia83
    Tokitoj skrev 2008-05-13 14:01:09 följande:
    Mia83:::Okej, skulle du tycka att det vore bättre om jag skrev så härJAG ANSER att med det resonemanget som du för...bla bla bla så borde man väl inte leka med något som ser ut som en pistol över huvud taget, alldeles oavsett färg. Då kan man ju ha en blomspruta.Skulle orden JAG ANSER göra den stora skillnaden mellan dig och mig så ber jag om ursäkt för att jag inte skrev det så att du förstod att det var vad jag ansåg.
    Nu var det iofs fel mening du ändrade. Det var den mening jag tidigare citerade som var formulerad som ett allmängiltigt påstående. Och, ja, jag anser att det är viktigt att vara tydlig med hur man framför sina åsikter.
    Problemet med att det inte är ditt sätt att tänka som ligger till grund för vårt beslut kvarstår dock. Om jag tänkte som du gör i frågan skulle din åsikt ovan stämma bra, men eftersom vi inte tänker likadant så blir det ju konstigt att blanda ihop dina åsikter med mina värderingar.
  • Tokitoj

Ja okej, då förtydligar jag härmed att att allt jag skrivit är sådant som jag anser. Det är utefter det som jag gör mina ställningstaganden för mig och min familj.
    Jag antar att även allt du har skrivit är sådant som du anser även om de två orden inte står i varenda mening.
    Fast det har jag antagit helatiden och hade så gjort även om du uteslutit det uttrycket.
    Hur som helst så har jag bevis för att mitt resonemang och mitt ställningstagande fungerar exemplariskt för mitt barn, så allt är väl här.

• Malin 74

Mina barn kommer att få fortsätta leka med krigsleksaker,oavsett vad någon annan tycker.Jag respekterar era åsikter,men ni måste också respektera att andra tycker olika....

• ludenben

min son får verkligen inte ha krigsleksaker för han är våldsam nog som det är. Men det är så vi har det. Hur andra gör får de bestämma själva. Jag hade inte slängt en krigsleksak jag hittat på bvc. Däremot hade jag sagt åt min son att han inte fick leka med den där för det är ett annat barn som glömt den. Men ma går för långt om man slänger andras saker.

• Qywez

Jag är uppväxt med vapen i mitt hem, riktiga vapen, så mina föräldrar ville inte att vi skulle leka med leksaker som såg ut att vara på riktigt.
    Det löste vi med briospåren, dom fick vara våra pistoler, då vi lekte cowboys o indiander .
    Även om jag idag inte har riktiga vapen i mitt hem, så sitter synen kvar, så absolut inga leksaker som ser riktiga ut, men även mina barn löser det med sin fantasi .

Svar på tråden Krigsleksaker