• Claralex05

Promenader v.20

Hej alla!!
    Undrar bara hur ni känner er rent fysikst ni som e runt v.20....¨
    Jag försöker promenera ca 1 timme varje dag men det börjar kännas nu...
    Idag tog jag en rask promenad på ca 1,5 timme.. ingen JÄTTE snabb men ändå rätt snabb... Och efter det så kändes det jätte spänt och konstigt i magen samt att jag fick jätte ont i svanken oxå som liksom strålade ner... Jag vill ju inte bli ngn latmask men ändå inte göra ngt överilat... Hur känner ni??

• Svar på tråden Promenader v.20
  • MID

Hej,
    Jag är i v.28 och går kortare promenader så ofta som möjligt men skulle jag ta en rask promenad på 1,5 timme skulle jag nog bli helt slut...
    Dra ner lite på tempot så känns de säkert bättre och jag har själv kännt att om man har överansträngt sig lite så blir magen väldigt lätt svullen och hård som bara den..../MID

• Musse

Jag är i v. 25 och börjar känna av mina promenader. Har inte gått så långt, men det känns som träningsvärk i jumskarna. Hörde att det är bäckenbotten som spökar. Uppluckring alltså. Sådär kul, men man får ju inse att det nog inte kommer att vara smärtfritt hela vägen. I övrigt har jag mått bra vilket jag är jätteglad för. Nu är det ju "endast" 15 veckor kvar!

• ebben

JAG orkar knappt röra mig!!! De dagar jag jobbar gör jag "inget" annat för då blir det för mycket. Jobbar inom äldreoms. går mycket på jobbet.Och tunga lyft mm De dagar jag är ledig går jag bara en kort promenad ca. 15 min.Tycker det sliter i magen... är i v 26.Motion är ju viktigt men samtidigt känner jag att jag måste vila och ta igen mig...

• Ullet

Jag är i v26 och får hemska sammandragningar av promenader:( Så nu får jag hålla mig till cykeln. Tur att det är vår och barmark:)

//Ullet

• Fru B

Jag är snart i v 20 och jag prommenerar nästan varje dag, och det går bra, men jag går inte lika fort som förut. Ibland kan jag också få ont långt nere i ryggen, men inte så farligt när jag går, utan mer när jag dammsuger och så - så det har jag slutat med!

• Gahlin

Är i v 20 men klarar bara kortare promenader pga mina foglossningar. I övrigt försöker jag att variera mig, eftersom stillasittande inte heller är bra. Men för utom foglossning, huvudvärk och att jag fortfarande kräks ibland, så mår jag toppen!

• Themis

Tips: Gå inte med för långa steg, om man börjar få ont och fogarna ger sig så ska man gå med kortare steg, det frestar inte på på samma sätt.

Jag fick ont i svanskotan som strålade ner i höger ben efter ett träningspass i v 13 och det satt i några veckor men försvann sedan igen när jag hade slappat till mig lite och rört mig försiktigt ett tag. Har nu inga besvär och håller mig till promenader i lugn takt. Ta med någon att prata med istället, man använder mer syre om man snackar under tiden.

• Claralex05

Tack för alla tips
    Ska försöka gå saktare men det är svårt.. är 178 och har långa ben och det innebär rätt snabb takt sen är jag sån som inte kan promenera utan mål.... Ska försöka dock

• Annan

Än så länge (v22) har jag inga problem med raska promenader, men flåset har blivit helt klart sämre så jag låter som en ångvält! Jag hade problem med ont i höfterna för några veckor sedan men det har gått över för tillfället iallafall.

• Ess

Hej!
    Ännu har jag inga problem att springa ca. 5 dar i veckan, men rundorna e kortare o tempot lite långsammare. Älskar att springa det är en suverän avkoppling för mig. Är i v. 23

• Niquilota

Det är ruskigt svårt att gå med korta steg. Om det är foglossning du har, så ta det lugnare. Man behöver ju inte gå så långt varje gång. Jag har haft foglossning sen v 8 och klarar korta promenader om jag har bältet på mig, annars går det inte mer än några minuter. Jag vattengympar och cyklar istället.

Annika

• annamy

jag brukar gå på löpbandet på gymet (fixar inte att gå på asfalt-då får jag jätteont i ryggen) ett par gånger i veckan. rask takt i ca 30 minuter, dessutom cyklar jag ett par-tre mil i veckan. är i v 22 och jag tycker det går jättebra.
    annamy

Svar på tråden Promenader v.20