Hej, vad roligt att det går bra med glasögonen. Min dotter Mio har samma som din preggi, +9 och +8,5 när hon fick dom för ett år sedan, då var hon 8 månader! Jag tänkte då att det här går verkligen inte, hur ska det gå till? 8 månader och glasögon. Döm om min förvåning när det har gått strålande. När dom är så översynta som våra döttrar är så ser dom så mycket bättre med glasögon att dom inte vill vara utan. Nu ska hon få nya och synen har förbättrats på detta året så nu har hon +7 och +7,5. Vi använder Skaga glasögon för dom har mjuka silikon pluppar på näsan, den där flärpen provade vi några dagar i början men det funkade inte. Runt öronen sitter dom, vi har varit många många gånger hos optikerna för justering. Man blir som ett inventarie, hihi, ett tag sprang vi där flera gånger i veckan. Så om hon får märken på näsan gå tillbaka, det ska hon inte få. Det kommer att gå lysande. För oss var det jätte viktigt då Mio hade börjat sätta sig från magläge när hon var 4 månader och stod upp när hon fick sina glasögon. Hon hade garanterat hoppat över krypning och börjat gå direkt om hon inte fått dom. Jag vet hur viktig krypningen är för hjärnans utveckling så jag är jätte glad för det. Massor med kramar.