• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jennsans

vår tandhygienist sa att man ska leka med tandborsten till 1½ års ålder sedan ska det ske regelbundet.. A avskyr tandborsten när det inte är han som håller i den o han får bita på den.. men han får leka med den nu o vi får borsta någon gång ibland.. gör inget stort av det just nu då han verkar ha flera tänder på gång.. får inte röra munnen typ

• jelikas
    Beckah82 skrev 2008-06-30 13:22:30 följande:
    Fast i mina ögon är det ett övergrepp. Då får tanborstningen hellre ta en halvtimme med massa bus, lek, sång osv.
    Jag kommer inte tvinga Tore till att borsta tänderna. Hällre att han leker med tandborsten och gnager på den med tandkräm. Så har jag gjort nu och borstat när jag fått.

Om jag ska va ärlig så tror jag inte hon tänkte på hur illa det lät att det bara är att borsta för det är så viktigt.
  • Tania
    Anns krypin skrev 2008-06-30 14:00:45 följande:
    Mini borstar tänder före välling, för oftast somnar hon på vällingen kan inte va så farligt...jajaja, vill bara säga att jag har nu börjat ett nytt liv igen *S* Börja me GI idag, fasen så gott & jag som älskar sövelätande hahahaha... Gick bra förra gången så det går nog bra denna me
    Jag måste bara fråga... heter dottern Mini?
  • jelikas

Nu skall jag ringa försäkringskassan och fråga när jag får min fp. Hatar när de krånglar. Tur är så har vi pengar undanstoppade så att jag kunnat betala räkningarna ändå.

• Beckah82
    Tania skrev 2008-06-30 15:04:05 följande:
    Jag måste bara fråga... heter dottern Mini?
    Johanna, väl? men var pytteprematur så det är säkert därför hon kallas Mini
  • Tania
    Beckah82 skrev 2008-06-30 15:29:56 följande:
    Johanna, väl? men var pytteprematur så det är säkert därför hon kallas Mini
    AH, ok. Har inte sett namnet någonstans utan bara mini även med stort M så då trodde jag att hon hette det.
  • Beckah82
    Tania skrev 2008-06-30 15:31:55 följande:
    AH, ok. Har inte sett namnet någonstans utan bara mini även med stort M så då trodde jag att hon hette det.
    Jag tjuvkikade på hennes sida ska jag tillägga hehehe sååå bra koll har jag inte på alla
  • Tania
    Beckah82 skrev 2008-06-30 15:34:48 följande:
    Jag tjuvkikade på hennes sida ska jag tillägga hehehe sååå bra koll har jag inte på alla
    jaha.. men jag kollade också där först men där står det också mini hahaha... men jag kanske inte tittade tillräckligt noga.
  • Beckah82
    Tania skrev 2008-06-30 15:35:59 följande:
    jaha.. men jag kollade också där först men där står det också mini hahaha... men jag kanske inte tittade tillräckligt noga.
    Nej jag snokade på bilderna och på några står Johanna men mest Mini
  • Tania
    Beckah82 skrev 2008-06-30 15:36:36 följande:
    Nej jag snokade på bilderna och på några står Johanna men mest Mini
    Ja nu läste jag lite noggrannare på presen och där står det Johanna.
    Då vet jag.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2