• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Prinsessan Zelda

tandläkaren?? dit går man vid 3 års ålder väl??

vi skojar och stojar när vi borstar tänder så Isabel skrattar, lättare att borsta då, he he. sen får hon borsta själv efteråt.

bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Jessa6

Morgens! Nu har jag ringt gyn och frågat varför min mens var så konstig. Hon trodde att antingen kan den ha hoppat lite ur spel och rättar till sig snart igen eller så kan jag ha haft ett mf vid förra blödningen, den kom 3 dagar sent och blödde i 8 dagar och sen att min riktiga mens kom igång nu då, 20 dagar senare. Jag vet inte...får se om den rättar till sig. Jag gjorde ju ett test förra veckan men det kanske var lite sent då.

• Beckah82
    Milla med killar skrev 2008-06-30 09:00:10 följande:
    GHIT!! GRATTIS!!Hur har du gjort för få honom att hoppa över amningen??Tar han napp?,inte Theo..
    Nope, napp är fult den tog jag bort när han var 4,5 månad. Jag har inte fått honom att sluta med nattamningen. han har valt själv men jag ammar mycket på dagarna. Barnstyrd avvänjning mao.
  • Beckah82
    jelikan skrev 2008-06-30 09:29:40 följande:
    hur jag skall kunna få borsta Tores tänder utan massa skrik och bråk.Någon annan här som har tips?
    Japp.

Jag sitter på toalettstolen med Alvin liggande i mitt knä med fotterna mot mig. Så låtsas jag bita honom i fötterna. Det tycker han är skitroligt och skrattar och då kan jag utan problem borsta hans tänder medan han har fullt upp med att stoppa in sina fötter i min mun.

Låter helt sjukt men ja... det får gärna vara sjukt sålänge jag slipper plåga honom med tandborsten
  • Beckah82
    Prinsessan Zelda skrev 2008-06-30 09:34:56 följande:
    tandläkaren?? dit går man vid 3 års ålder väl?? vi skojar och stojar när vi borstar tänder så Isabel skrattar, lättare att borsta då, he he. sen får hon borsta själv efteråt.
    Man brukar få träffa tandhygienisten som predikar om att man ska mata si och så.

Som berättar att nattamning får tänderna att trilla ut medan det dock är helt okej att ge en flaska välling EFTER tandborstningen.

de är helt jävla blåsta så jag kommer nog inte ens gå om Alvin får en tid. NOLL respekt efter att fått veta deras idiotiska påståenden.
  • Donna69
    Beckah82 skrev 2008-06-30 10:22:11 följande:
    Japp.Jag sitter på toalettstolen med Alvin liggande i mitt knä med fotterna mot mig. Så låtsas jag bita honom i fötterna. Det tycker han är skitroligt och skrattar och då kan jag utan problem borsta hans tänder medan han har fullt upp med att stoppa in sina fötter i min mun.Låter helt sjukt men ja... det får gärna vara sjukt sålänge jag slipper plåga honom med tandborsten
    asg...lät ju askul!!!! ska prova det på min viktor *kiknar*
  • Beckah82
    Donna69 skrev 2008-06-30 10:28:26 följande:
    asg...lät ju askul!!!! ska prova det på min viktor *kiknar*
    Med Viktor? låter lite trångt i knät? Kanske bättre å testa med Viktoria?
  • Donna69
    Beckah82 skrev 2008-06-30 10:58:13 följande:
    Med Viktor? låter lite trångt i knät? Kanske bättre å testa med Viktoria?
    asg

viktoria kan själv....har hon snällt påpekat

med viktor blir det ju lite mer sport av det hela *asg*
  • Prinsessan Zelda
    Beckah82 skrev 2008-06-30 10:24:46 följande:
    Man brukar få träffa tandhygienisten som predikar om att man ska mata si och så.Som berättar att nattamning får tänderna att trilla ut medan det dock är helt okej att ge en flaska välling EFTER tandborstningen.de är helt jävla blåsta så jag kommer nog inte ens gå om Alvin får en tid. NOLL respekt efter att fått veta deras idiotiska påståenden.
    vår tandhygenist sa att det inte är ok med välling efter tandborstning, eller med nattamning . vi borstar alltid tänderna efter vällingen.
  • ellenwesterlund
    jelikan skrev 2008-06-30 09:29:40 följande:
    God morgon brudar!Idag skall Tore till tandläkarn på 1 års kontroll. Ska bli kul och se vad de säger och om de har något tips om hur jag skall kunna få borsta Tores tänder utan massa skrik och bråk.Någon annan här som har tips?Är inne på 2:a ammningsfria morgonen och det känns jätte bra. Har känt nu ett litet tag att jag vill ha mina bröst ifred och nu har jag äntligen tagit tummen ur.Men Tore har tagit de ganska så ok. Vatten har börjat att duga på morgonen och sen går vi upp 1 timme tidigare än vanligt men lika bra och vänja sig för i augusti/september kommer jag gå upp vid 04.30 på veckorna för att hinna ut med hundar, ge dom mat och åka till jobbet.
    Går det inte att låta honom leka med tandborsten (typ då ni byter blöja) så sa folk åt mig o göra men nu har det aldrig varit nåt problem m tandborstningen, dom bara skrattar då vi borstar tänderna, kittlas väl.

Nä nu ska jag ut och fortsätta skarapa bort färg från utemöblen så vi hinner måla den innan ons för då ska vi ha 1 års kalas i solen! Inte för att det e så mkt sol på våran baksida men i värmen då
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2