• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jelikas

I början så gick det jätte bra och vissa perioder går bra med att borst tänderna.
    Men sen kommer det en vecka hit och dit då han vägrar att öppna munnen.
    Tandhyginisten sa iaf att det var bara att tvångsborsta så att de blev rena.

• Familjen Höög

ser att ni pratat tandborstning... var till tandläkaren idag pga att josef slagit ut en bit av framtanden.. frågade då om tandborstning och tandläkaren sa att de kan leka med tandborsten och sedan när de bakre tänderna kommit som är grövre och gropiga så ska man borsta regelbundet.. Själv borstar josef tänderna ca 3 ggr i veckan... han har bara 4 framtänder..

• Vos

Min tandläkare sa att man SKA borsta efter vällingen.
    MEN att det inte är så faligt om man glömmer ibland, då kan man ge lite vatten efter vällingen så sköljs det värsta bort.
    Vet inte vilken idiot du har råkat ut för Beckah men sån information har jag aldrig fått iaf.

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Lindisen81

här sa tandhygenisten (stavning...) att man ej behöver borsta tänder redan nu. inget krav å borsta efter välling heller. vi borstar typ 2 gånger i veckan kanske, inte poppis direkt...

• annki72
    Lindisen81 skrev 2008-06-30 13:06:26 följande:
    här sa tandhygenisten (stavning...) att man ej behöver borsta tänder redan nu. inget krav å borsta efter välling heller. vi borstar typ 2 gånger i veckan kanske, inte poppis direkt...
    Precis! vi borstar bara ibland, OM hon vill, skulle aldrig tvinga henne till det.
    Har aldrig tvingat grabbarna som bebis heller, det kommer av sig själv när de ser oss vuxna borsta.
    Kan tillägga då oxå att min grabbar ALDRIG har haft hål och ingen har gnällt på borstningen när vi är hos tandläkaren.
  • Beckah82
    jelikan skrev 2008-06-30 11:58:00 följande:
    I början så gick det jätte bra och vissa perioder går bra med att borst tänderna.Men sen kommer det en vecka hit och dit då han vägrar att öppna munnen.Tandhyginisten sa iaf att det var bara att tvångsborsta så att de blev rena.
    Fast i mina ögon är det ett övergrepp. Då får tanborstningen hellre ta en halvtimme med massa bus, lek, sång osv.
  • Beckah82
    Vos skrev 2008-06-30 12:32:34 följande:
    Min tandläkare sa att man SKA borsta efter vällingen.MEN att det inte är så faligt om man glömmer ibland, då kan man ge lite vatten efter vällingen så sköljs det värsta bort.Vet inte vilken idiot du har råkat ut för Beckah men sån information har jag aldrig fått iaf.
    Nej det är flera idioter sammantaget

Hade en tråd om välling före eller efter tandborstning och många skrev att deras tandläkare sagt att det är lugnt med välling efter tandborstning samtidigt som jag vet massvis av mammor som fått skäll över nattamning.
  • misan84

Var på 1 års kontrollen idag. Hampe hade bara gått upp 70 gram på en månad men dem tyckte ändå att han ser fin ut med vikten enligt längden han är ju bara 71cm lång:) Sen skulle dem ju ta sprutan men när läkaren kollade han i halsen så var han alldeles röd så vi blev lite oroliga att han håller på att bli sjuk. Har varit förkyld ett par veckor men kanske bryter ut nu så vi ska vänta en månad till. skönt det. Sen ska vi skippa mjölk ett tag med...suck.... för han har sådan diarre fortfarande. så jag fick köpa nutrigen välling 190 kr fyyyyyy så dyrt... blir inte billigt att slopa mjölken om det nu hjälper. ska testa en vecka.
    nehe nu ska vi iväg o grilla med några kompisar. Inget vacker väder men tur att det finns tak

hampe han leker med sin tandborste o tycker det är skönt när vi bostar:) kliar väl gott kanske hehe.
    jelikan:Man kan ju testa olika tandborstar med. kanske inte gillar just den ni har. hoppas han gillar det snart:)

(¯`°?.¸ ღ♥ Hampus 07-07-04 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Anns krypin

Mini borstar tänder före välling, för oftast somnar hon på vällingen kan inte va så farligt...

jajaja, vill bara säga att jag har nu börjat ett nytt liv igen *S* Börja me GI idag, fasen så gott & jag som älskar sövelätande hahahaha... Gick bra förra gången så det går nog bra denna me

• Jessa6

Min borstar tänderna innan vällingen, vi borstar 2 ggr varje dag, ELias tycker inte det är så farligt, gapar när han ser tandborsten. Kan ta det mesta och sen får han borsta själv så gott det går.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2