Inlägg från: solstraalen |Visa alla inlägg
  • solstraalen

... Född: Juli 2007 ... 2

rullgardinsflikkan: Man får väl de bara om det är fara för ens barns liv?
    Din kompis barn kanske har åkt på allvarligare sjukor?

Hmm.

Vi får se hur det blir nu med både Saga å Josef på dagis, hur mkt sjukor det blir, om jag kommer kunna klara utbildningen..

• solstraalen

jelikan: Hoppas de går bra å att han slipper op
    När vi var på 1årskontrollen i juni så kunde läkarn inte känna Josefs ena pungkula över huvud taget, så vi ska tillbaka igen nu om nåra veckor å se om den finns där =)
    Har ju funnits där innan, såfrågan e vart den hade gömt sig på 1årskontrollen =)

• solstraalen

Hur får man barn att sova längre?

Saga å Josef har börjat att sova bara 10 timmar per natt..

Och det funkar inte alls med att han vaknar 06 nu med dagis å allt.

Allt blir en enda soppa.

Innan sov dom till 07-08..

Kan inte dra ner på mer sömn heller då orkar ingen av dom att ens äta middag

• solstraalen

Halvblod: Jo jag funderade på å låta honom sova lite extra länge nu ( han sover just nu ) å sen lägga honom senare ikväll. Vill ja minnas rätt så sov Saga oxå bara 10 timmar vissa perioder..

• solstraalen

Jo det löser sig alltid förr eller senare =)

Vi är "tvugna" att ha rutiner, Josef fungerar inte alls annars.

• solstraalen

Dagispersonalen har hela tiden sagt att de kommer funka med Josef oxå, men nu börjar dom bli lite oroliga och tror att spec-bvc har rätt, att dagis kanske inte eså bra för honom.

Men vi får se, det bara SKA bli bra även för honom!

• solstraalen

f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n f*n

Josef fick ju sin tredje medicin mot sin astmahosta för ca 5 veckor sedan och har sen dess inte hostat, dessutom vart frisk.

NU börja han ju krupphosta för nåra dar sen, men igårkväll tilltog hans vanliga astmahosta och han har hostat nonstop i ett 3timmarspass inatt!

Jag är sååååååååå less på den här hostan så det finns inte.

• solstraalen

göteborgsmorsan: Jo han har astma i form av hosta.
    Ska in till sjukhuset nu och inhallera starkare mediciner.
    Han som redan har så starkt av sina.. Behövs nästan alltid att vi gör de..
    Hoppas de räcker med en tur till sjukhuset.
    Dom gav oss en tidig tidför hon trodde han kunde behöva flera inhallationer.
    Han hostar non stop nu oxå..

• solstraalen

göteborgsmorsan: Josef får när han e förkyld 800mikrogram(?) pulmicort per dygn då och en massa airomir, sen får han varje dag även somfrisk singulair.
    Vad får Melvin?

Vi har uppe å inhallerade nu, men de gav ingen större effekt, men fick atarax utskrivet som skulle göra dunder mot hostan trodde läkarn, ska märka effekt redan 15-60min efter intag av medicinen. Så vi får se om de minska nu. Han fick de för 10min sen.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2