• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jennsans
    jelikan skrev 2008-07-05 14:10:12 följande:
    Han vägrar välling i pipmugg oxå och vi har provet lite olika sorter.Men det är lika bra och vänja sig för när han börjar dagis i augusti kommer han äta frukost runt 05.45.
    aha ja då är det kanske inte så mycket att göra då
  • Anns krypin

Min lilla Johanna fattar sej inte på pipmugg Hmmmm tuggar på pien istället.. Men det kommer väl kan man väl hoppas *L*

• H  e  l  e  n  a

ÅÅååååh nu har vi haft vårt ettårskalas för Eskil (fast han fyller först på måndag). Blev jättetrevligt och lyckat och gästerna åt både en och två gånger av tårtan! maassa bilder finns här

picasaweb.google.com/eskil.fahl/Eskil1R

Får se om jag lägger dem i bdb också!

Ikväll hoppas jag att jag kan läsa ikapp i tråden; har varit fullt ös här hela dagen!

Puss&kram alla!

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Jessa6
    H e l e n a skrev 2008-07-05 18:13:26 följande:
    ÅÅååååh nu har vi haft vårt ettårskalas för Eskil (fast han fyller först på måndag). Blev jättetrevligt och lyckat och gästerna åt både en och två gånger av tårtan! maassa bilder finns härpicasaweb.google.com/eskil.fahl/Eskil1RFår se om jag lägger dem i bdb också!Ikväll hoppas jag att jag kan läsa ikapp i tråden; har varit fullt ös här hela dagen! Puss&kram alla!
    Den där tårtan ser smaskens ut, kan man få receptet på den? Hur gör man det där MMF nu igen? Födelsedagen närmar sig...
  • H  e  l  e  n  a
    Jessa6 skrev 2008-07-05 19:26:18 följande:
    Den där tårtan ser smaskens ut, kan man få receptet på den? Hur gör man det där MMF nu igen? Födelsedagen närmar sig...

Här är recepetet jag fick från Beckah (jag använde Dumle istället för Polly):

Jordgubbsmousse

1/2 liter jordgubbar

4 gelatinblad

4 dl Mini Fraiche

1 dl socker

Tina jordgubbarna och mixa fint i en matberedare. Lägg gelatinet i kallt vatten i ca 5 min.

Värm mini fraiche och socker försiktigt tills sockret löst sig, låt det inte koka. Krama ur och tillsätt gelatinet

och rör tills det har smält. Ta kastrullen från plattan och rör ner jordgubbarna.

Jag låter alltid mousserna stå över natten för att vara säker på att det stelnar.

Polly(eller annan godis)fluff

180 gram POLLY

3 dl grädde

Smält ihop (tog lång tid) och vispa dagen efter till fluffig kräm

Mmf- eller Marsmallowsfondant

200g marsmallows

2msk vatten

2 msk cocosfett

500g florsocker

Smörj en skål med cocosfett, lägg i marsmallows (är de stora kan man dela) mickra med två msk vtn tills de smält. Smörj en större bunke med cocosfett. sikta ner florsockret gör en grop i mitten och häll i de smälta marsmallowsen. Rör med en trä/plastslev eller knåda som vanlig deg...låt vila minst en timme. Förvaras i rumstemperatur.

När man arbetar ut det använd florsocker och när jag kavlar smörjer jag med petalbase på underlaget så det inte ska fastna, men går oxå bra med cocosfett

(¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mjukis82

Halloj i stugan!

Stort grattis till Alvin idag!

Här e det kalas hela helgen, Denise fyller ju precis som Eskil på måndag. Idag har det varit barnkalas, och imorgon kommer hela tjocka släkten! *phew* Har lagt upp massor med bilder i bilddagboken, heter Mjukisbitchen där för er som inte har mig inlagd (dock måste man vara "vän" med mig för att se bilderna)

(¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2