• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jelikas

Fredagen den 13 satte det jobbigaste igång med Tore. Blev flyttad med ambulans till ett annat sjukhus med neonatalavdelning och allt var bara upp och ner.
    Men annars har alltid 13 vart mitt turnummer

• Tania

Hur paketerar man bäst en vagn som ska checkas in på resan??

Jag ska iväg i kväll och hämta den här:
    www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx

Får betala 500kr för den och det är det värt.... går den sönder så är det inte så mycket pengar ändå...

• Prinsessan Zelda
    Tania skrev 2008-06-06 11:00:40 följande:
    Hur paketerar man bäst en vagn som ska checkas in på resan??Jag ska iväg i kväll och hämta den här:www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspxår betala 500kr för den och det är det värt.... går den sönder så är det inte så mycket pengar ändå...
    vi ska ju resa imorgon. och vi tar vår kronan sulky med oss, men den har ju en fodrad väska med, jättepraktiskt.

Har ni nån form av väska /påse som den får plats i. typ ikeakasse eller nåt. då kan man ju tejpa runt den runt vagnen, ev nåt skyddande innanför, handduk eller nåt??
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • solstraalen

Ja lika bra att linda in den i nått mjukt.
    Känner många som fått sina vagnar trasiga då dom flygit med dom.
    Dom kastas ju som väskor verkar det som.

• Tania
    Prinsessan Zelda skrev 2008-06-06 11:31:32 följande:
    Tania skrev 2008-06-06 11:00:40 följande:Hur paketerar man bäst en vagn som ska checkas in på resan??Jag ska iväg i kväll och hämta den här:www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx. ..Får betala 500kr för den och det är det värt.... går den sönder så är det inte så mycket pengar ändå...vi ska ju resa imorgon. och vi tar vår kronan sulky med oss, men den har ju en fodrad väska med, jättepraktiskt. Har ni nån form av väska /påse som den får plats i. typ ikeakasse eller nåt. då kan man ju tejpa runt den runt vagnen, ev nåt skyddande innanför, handduk eller nåt??
    Ja... funderar på nåt man kan vaddera den med... hmm....

Jag tänkte i alla fall som ytterförpackning linda runt svarta sopsäckar, tejpa och sen dra runt två spännband runt paketet och ett spännband mellan de två så det blir ett handtag.

smart va!?
  • FruRundberg
    Frågeformulär

Bebisnamn: Meja

Fyller 1 år den: 1Juli

Vikt/längd, vet du det? Vikt senaste gången den 14 maj var det 10490g och lilldamen var 76,5 lång

Vad har hen för storlek? Just nu 80

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Har slutat att krypa

Kan hen gå? Japp! Galant!

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Ja en hel del små ord: ex, titta, äta, nä (nej), ajaj, mamma, pappa, ampa (lampa), dä (där), he he (hej hej),

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Har en liten svacka vad det gäller mat /tror det är värmen) Men äter det mesta, men har väldigt svårt för hårda bitar alltså blir äcklad. Äter ungefär en burk åt gången (vanligtvis) ÄLSKAR VÄLLING och GRÖT!, annars är pasta väldigt gott.

Burkmat eller hemlagat?
    Burkmat för det mesta, har börjat äta mer av det vi äter.

Ammar du och hur mycket i så fall?
    Nej

Hur många gånger sover hen på dagen? Oftast 2 men ibland 3

Vilka tider sover hen på natten? Oftast frän 20 till 8-8:30

Hur går nattningen till? Vi ger henne gröt och sen borstar vi tänderna, Och lägger henne i sängen med en liten nappflaska med vatten. Ibland gråter hon lite men oftast pratar hon tills hon somnar. Vissa få gånger somnar hon med välling.

Var sover hen? I sin säng i sitt rum.

Hur många tänder har hen? 8st

Skostorlek? 20

Har hen ätit glass ännu? Japp har fått smaka lite vaniljglass.

Har hen badat utomhus ännu? I sin pool och en liiitet dopp i havet.

Är det dags för småsyskon än?
    Ja planerar till våren 2009

Vad ska hen få på födelsedagen?
    Av andra dockvagn, docka, kläder än så länge. Av oss en slant i fondkontot + något annat. Vet ej än.

Vad ska ni göra i sommar?
    Vara hemma och renovera + slappa och njuta av varandra. En å annan liiten utflykt

Berätta några rader om din julibebis:
    Meja är en vääldigt behaglig liten tjej, med temprament men bara när det behövs. Alltid på gott humör och gnäller nästan aldrig. Vistar tydligt vad hon tycker om och inte. Tålig och stark! En underbar personlighet med massor med humor!
  • Tania

NU har jag hämtat vagnen och HELT KLART värt 500kr.

Den var ju praktiskt taget oanvänd. Funderar bara lite på hur man ska paketera den nu så den skyddas ordentligt... det tål att tänkas på.

• misan84

Bjuder på dagens badbilder i sjön:) hampe älskade det o ville absolut inte upp hehe

(¯`°?.¸ ღ♥ Hampus 07-07-04 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • pilliss
    Bebisnamn: Tarek

Fyller 1 år den: 10 juli.

Vikt/längd, vet du det?
    ca 10 kg och 73 cm.

Vad har hen för storlek? 80.

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Krypa.

Kan hen gå? Japp. Det är full rulle runt i lägenheten

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Mamma. Pappa. Jaja. Dido (sido är farfar på pappans språk)

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Älskar mat. Speciellt farmors arabiska mat. Vita bönor. Ris. Och en massa annat...

Burkmat eller hemlagat? 
    Hemlagat.

Ammar du och hur mycket i så fall?  Nope. Slutade när han var runt 2 mån...

Hur många gånger sover hen på dagen? ca 1. Ibland somnar han även om man är ute och kör...

Vilka tider sover hen på natten? ca 20-09

Hur går nattningen till? Byter på han och borstar bissingarna. Sen lägger jag han i hans säng och han dricker välling. Sen somnar han... (oftast )

Var sover hen?
    I spjälsängen i samma rum som storebröderna.

Hur många tänder har hen?
    6. 4 uppe och 2 nere.

Skostorlek? 20/21

Har hen ätit glass ännu?
    Ja. Och tårta.

Har hen badat utomhus ännu? Nej. Bara slabbat med vatten

Är det dags för småsyskon än? Oh nej. Det kommer dröja...

Vad ska hen få på födelsedagen? Har ej kommit på nåt stort än. Mest aktivitetsleksaker och bilar...

Vad ska ni göra i sommar?
    Vara i min pappas husvagn och min mammas stuga. Ska nog även hälsa på Tareks farmors mor i Berlin

Berätta några rader om din julibebis:
    Han är en glad liten kille. Nästan alltid ett leende eller ett skratt i närheten. Han älskar att leka och busa med storebröderna. Och han är pappas kille
    Veni, Vidi, Vici...........
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2