• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • H  e  l  e  n  a
    Pusselbiten86 skrev 2008-06-05 21:08:33 följande:
    grattis till alvin idag på 11 månaders dagen :)Till något annat!! Har varit med om bedrägeri... Så nu är allt polis anmält så ja hoppas de går snabbt så jag får mina pengar igen ..... SUCK!!!Köpte en kamera o nu har ja inte fått något o allt är bara skit... orkar inte gå in på de.. får sådan ångest så de gör ont i mitt hjärta när jag tänker på de

JoNaLi skrev 2008-06-06 01:41:34 följande:
    Herreguuud! Här har vi börjat på en ny tråd och redan massor med sidor att läsa... orkar tyvärr inte det.. *sorry*Såg iaf att Zandrisen fyllt 30! GRATTIS!!!!!!!!! Fyller själv 30år i år den 4 juli. Får se om det blir nån fest eller nått.. Sen har jag skummat lite i första sidorna och såg att ni pratade om solkräm, vi smörjer barnen, tyvärr är jag väldigt dålig själv på att smörja mig själv. Men jag borde nog, inte för att jag bränner mig direkt men mest för att det nog är bättre än att inte göra det. Meja har fått en del färg utan att bränna sig, tror inte det är någon fara faktiskt. VÄÄÄLDIGT svårt att hålla henne i skuggan då hon är på språng heeeela tiden!! och på våran tomt har vi sol från morgon till kväll, och inne vill man ju inte vara heller hela dagarnaHon har såna söta små knubbiga ljusbruna händer nu Är inte här alls ofta. Men kikar in på er titt som tätt även om jag inte skriver. En sak till Om 1-2 veckor ryker min spiral ut!!hihihi sen får vi se när det blir dags igen!
    Spännande med spiralen! Blir lite avis här, vi ska vänta till nästa år innan vi försöker igen. Du mååste rapportera hur det går sen
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • misan84

Åhh tack beckah massa tips ju!! släkten har börjat fråga om presenter o det stod bara stilla i huvudet:)
    Barnens korv heter det och det innebär att det är mer kött i än annat blask:) typ som kokkorven:) Tyckte det var jätte bra känns lite bättre att stoppa i han det då:) går perfekt att grilla med mums:)

(¯`°?.¸ ღ♥ Hampus 07-07-04 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • myran78

Bebisnamn: Ida

Fyller 1 år den: 21 juli

Vikt/längd, vet du det? ca 71cm och 10,8kg

Vad har hen för storlek? 74-80

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? hoppar på rumpan

Kan hen gå? nej

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? mamma

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? just för tillfället vill hon inte äta, men tidigare har hon ätit allt.

Burkmat eller hemlagat? burkmat

Ammar du och hur mycket i så fall? nej

Hur många gånger sover hen på dagen? 2

Vilka tider sover hen på natten? 18:00-07:00

Hur går nattningen till? byte av blöja, välling i sängen

Var sover hen? egen säng i eget rum

Hur många tänder har hen? 6, 2 nere och 4 uppe

Skostorlek? 20

Har hen ätit glass ännu? smakat på våra

Har hen badat utomhus ännu? nej

Är det dags för småsyskon än? nej, hon har en storebror och det blir nog inga småsyskon

Vad ska hen få på födelsedagen? vet ej

Vad ska ni göra i sommar? funderar på att åka till Bornholm och Köpenhamn, annars bara vara hemma

Berätta några rader om din julibebis: Till skillnad mot dom flesta andra så är Ida en väldig gnällig bebis, men när hon är glad är hon underbar. Hon älskar att vara i närheten av sin storebror och ta hans leksaker. Gunga är det bästa hon vet, hon bara skrattar hela tiden.

• mrsbygg
    Bebisnamn: Sam

Fyller 1 år den: 13 Juli

Vikt/längd, vet du det? 10.5kg 71.2 cm kort

Vad har hen för storlek? 80

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Krypa

Kan hen gå? Ja

Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Mamma, SSS= Saga

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Äter hur mycket som hellst! Äter mer än stora syster sin! Inga direkta favoriter, han älskar allt jag lagar, men vägrar burkmat!

Burkmat eller hemlagat? hemlagat

Ammar du och hur mycket i så fall? Nej.

Hur många gånger sover hen på dagen? 2 ggr oftast

Vilka tider sover hen på natten? 22-05, kan ibland vakna vid 3-4 och får en flaska och brukar då oftast somna om till kl.7.

Hur går nattningen till? tvättar av sig, byter blöja, får ögondroppar. sen ger jag han en flaska välling samtidigt som vi gosar. sen slocknar han å läggs då i sin säng.

Var sover hen? Han delar rum med sin syrra. sover gör han i sin spjälsäng..

Hur många tänder har hen? 6 st.

Skostorlek? 19-20

Har hen ätit glass ännu? Ja

Har hen badat utomhus ännu? Nej

Är det dags för småsyskon än? Jadå, om 4 veckor är det beräknat..Bf 10 Juli

Vad ska hen få på födelsedagen? Vet inte..ett syskon!

Vad ska ni göra i sommar? Troligen bara vara hemma för vi precis fått en bebis. Ev. åka till kolmården och bo på vildmarkshotellet en helg..

Berätta några rader om din julibebis: En herr me jäkligt bestämt humör! Enivs som sjutton och en riktig charmör!
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-06-06 10:30:31 följande:
    Fyller 1 år den: 13 Juli
    Med tanke på att slemmisen börjat lossa å sånt... så vore det rätt coolt om du fick fredagen den 13 en gång till alltså redan nästa fredag, junibebis  för visst va väl den 13 juli förra året fredag?
  • mrsbygg
    Beckah82 skrev 2008-06-06 10:34:29 följande:
    Med tanke på att slemmisen börjat lossa å sånt... så vore det rätt coolt om du fick fredagen den 13 en gång till alltså redan nästa fredag, junibebis  för visst va väl den 13 juli förra året fredag?
    Jo men den kan juh lossa flera veckor i förväg så jag räknar inte me någonting..
    Yes Sam är vår lilla oturs bäbis, hehe...
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-06-06 10:36:38 följande:
    Jo men den kan juh lossa flera veckor i förväg så jag räknar inte me någonting..Yes Sam är vår lilla oturs bäbis, hehe...
    Nej det kan ju bli så ja. Min började ju typ 2 månader innan fast du har ju fått en premis innan och det är ju lättare att få tidigt när det är jättetätt mellan barnen. Fast bäst att räkna med att gå tiden ut så man inte blir besviken på all väntan.

13 kan vara turnummer också jag väljer alltid 13 i sånna snurrlotterier å sånt. jag gillar 13. Bara Kalle Ankas otursnummer
  • mrsbygg

ja va fan ge mig inge hopp nu..haha..

v.36 idag föresten! Saga är född i v.36(35+3)....

• Prinsessan Zelda
    mrsbygg skrev 2008-06-06 10:36:38 följande:
    Jo men den kan juh lossa flera veckor i förväg så jag räknar inte me någonting..Yes Sam är vår lilla oturs bäbis, hehe...
    nä. min lillebror är också född fredag den 13:e. det betyder ju tur ju
    bli biten: www.monstersgame.se/&vid=21051681
  • Beckah82
    mrsbygg skrev 2008-06-06 10:41:54 följande:
    ja va fan ge mig inge hopp nu..haha..v.36 idag föresten! Saga är född i v.36(35+3)....
    Haha sorry jag gjorde ju det förra året också ju *dumma mig*
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2