• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Pusselbiten86

grattis till alvin idag på 11 månaders dagen :)

Till något annat!!
    Har varit med om bedrägeri... Så nu är allt polis anmält så ja hoppas de går snabbt så jag får mina pengar igen ..... SUCK!!!

Köpte en kamera o nu har ja inte fått något o allt är bara skit... orkar inte gå in på de.. får sådan ångest så de gör ont i mitt hjärta när jag tänker på de

• Lindisen81

värk i hela kroppen har man här. har börjat montera ihop de nya köksskåpen. rivning av gamla köket sker den 14;e sedan är vi utan kök i ett par veckor... hehe får se hur det går. frysen är proppad med färdiga rätter! får se hur det går med inez då hon mest ratar burkarna... blir väl köttbullar varje dag typ... med micro-ris el micro-potatis =)

• Donna69
    Tania skrev 2008-06-05 22:48:40 följande:
    Vet ni vad som är jättegott att grilla!?!?!FALUKORV!!!!!
    o ja!!!!!! mumma!!!!
  • FruRundberg

Herreguuud! Här har vi börjat på en ny tråd och redan massor med sidor att läsa... orkar tyvärr inte det.. *sorry*
    Såg iaf att Zandrisen fyllt 30! GRATTIS!!!!!!!!! Fyller själv 30år i år den 4 juli. Får se om det blir nån fest eller nått..
    Sen har jag skummat lite i första sidorna och såg att ni pratade om solkräm, vi smörjer barnen, tyvärr är jag väldigt dålig själv på att smörja mig själv. Men jag borde nog, inte för att jag bränner mig direkt men mest för att det nog är bättre än att inte göra det. Meja har fått en del färg utan att bränna sig, tror inte det är någon fara faktiskt. VÄÄÄLDIGT svårt att hålla henne i skuggan då hon är på språng heeeela tiden!! och på våran tomt har vi sol från morgon till kväll, och inne vill man ju inte vara heller hela dagarna
    Hon har såna söta små knubbiga ljusbruna händer nu

Är inte här alls ofta. Men kikar in på er titt som tätt även om jag inte skriver. En sak till Om 1-2 veckor ryker min spiral ut!! hihihi sen får vi se när det blir dags igen!

• Beckah82

Puffar upp frågeformuläret. Vill ha fler svar

Frågeformulär

Bebisnamn:
    Fyller 1 år den:
    Vikt/längd, vet du det?
    Vad har hen för storlek?
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan?
    Kan hen gå?
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall?
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter?
    Burkmat eller hemlagat?
    Ammar du och hur mycket i så fall?
    Hur många gånger sover hen på dagen?
    Vilka tider sover hen på natten?
    Hur går nattningen till?
    Var sover hen?
    Hur många tänder har hen?
    Skostorlek?
    Har hen ätit glass ännu?
    Har hen badat utomhus ännu?
    Är det dags för småsyskon än?
    Vad ska hen få på födelsedagen?
    Vad ska ni göra i sommar?
    Berätta några rader om din julibebis:

Klistra MER än gärna in en nytagen bild av din julibebis tillsammans med formuläret

• Milla med killar

Bebisnamn:Theo.
    Fyller 1 år den:6 juli.
    Vikt/längd, vet du det? 10 månader 74cm, 10490gr.
    Vad har hen för storlek? 80.
    Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Kryper.
    Kan hen gå? Nope. reser sig och går utmed möbler. Släpper och står med en hand i af.
    Har hen sagt något ord och vilka i så fall? Titta, mamma, Hej.
    Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Ja, äter jättebra. Gillar allt mest vanlig mat men burkar funkar med.
    Burkmat eller hemlagat? Både och.
    Ammar du och hur mycket i så fall? ja...massor än på natten och på dagen.
    Hur många gånger sover hen på dagen? Två gånger.
    Vilka tider sover hen på natten?a 20 -07 med tusen uppvaknande.
    Hur går nattningen till? han somanr vid tutten
    Var sover hen?I våran säng.
    Hur många tänder har hen?7 st 8 på G.
    Skostorlek? 20.
    Har hen ätit glass ännu? Haha..många, älskar det!!
    Har hen badat utomhus ännu? Ja i pool.
    Är det dags för småsyskon än? Hm...njae, inte riktigt än.
    Vad ska hen få på födelsedagen? Kläder, 1- årsfotografering.
    Vad ska ni göra i sommar? Till Varberg 10 dagar.
    Berätta några rader om din julibebis: Oerhört glad och busig kille!!

• misan84
    Frågeformulär

Bebisnamn: Hampus

Fyller 1 år den: 4e juli

Vikt/längd, vet du det? Vid 10 månader var det 8270g o 69cm

Vad har hen för storlek? 74

Kan hen krypa/åla/hoppa på rumpan? Hoppar på rumpan kan åla åt sidorna o bakåt men ej framåt:)

Kan hen gå? Ja när man håller i hans händer ääääntligen:)

Har hen sagt något ord och vilka i så fall?
    Mamma
    Pappa
    Kisse
    Titta
    Där
    Tack

Mat, går det bra? Hur mycket? Favoriter? Går kanon bra när han får det han vill:) äter välling på morgonen sedan banan o yogurt efter det två burkar mat (vid olika tider då) och sen en välling till natten. får även en smörgås någon gång under dagen o annan frukt. Favorit är banan och lasange och grillad barnkorv:)

Burkmat eller hemlagat? Blandat rå på vad vi äter

Ammar du och hur mycket i så fall?Nej

Hur många gånger sover hen på dagen? Antingen en timme på fm och 2 timmar efter lunch eller bara 3 timmar efter lunch.

Vilka tider sover hen på natten? Somnar vid 19 och vaknar mellan 6.30-7.30 men stiger aldrig upp innan 7.30

Hur går nattningen till? Han får välling strax innan 19 sen lägger vi han bara i sängen så somnar han om han inte redan har somnat

Var sover hen? I sitt egna rum

Hur många tänder har hen? 4 stycken två uppe o två nere

Skostorlek? 19/20

Har hen ätit glass ännu? Ooooooo ja  mängder får väl iallafall en gång varannan dag:)

Har hen badat utomhus ännu? O ja varje dag sen det blev varmt antingen i poolen eller sjön/havet

Är det dags för småsyskon än? ne måste ha fast jobb innan men hade velat försöka nu:)

Vad ska hen få på födelsedagen? Har inte kommit på nått än men hjälp oss gärna:)

Vad ska ni göra i sommar? Vara på öland så mycket vi kan o ölands djurpark sen ska vi till gävle/hofors en runda på bröllop med

Berätta några rader om din julibebis: Jag känner att jag har haft tur med Hampe för han är så himla snäll. Knappt aldrig gnällig om han inte är hungrig då.. Somnar o sover bra älskar mat och att vara ute.  Tycker det är så roligt nu när han utvecklas så mycket. Känns som att allt kul startar nu:)

Klistra MER än gärna in en nytagen bild av din julibebis tillsammans med formuläret
    (¯`°?.¸ ღ♥ Hampus 07-07-04 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Beckah82

Söta hampe

Tips på presenter:
    Popup leksak (man trycker/vrider osv på knappar så kommer en figur upp)
    Trehjuling
    Gunga
    Bobbycar eller annan bil
    Dockvagn
    Lära gå vagn
    Småbilar i sånt typ gummiaktigt (bilar för bebisar alltså)
    Mjukisdocka
    Nallar
    Kläder
    Rutchkana
    Gunghäst
    Fotobok över första året
    Sagoböcker
    Instrument
    Solkläder
    Sandlådesaker

Äh kom inte på mer på rak arm

Föressten

BARNKORV vad är det? kycklingkorv vet jag...men barn? låter läskigt.

• Donna69

det finns väl på icao dyl?har oxå hört talas om det men inte kollat det

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2