• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Prinsessan Zelda

Adam har 2 snuttefiltar som varvas. men bara när han sover. Isabel har napp och snutte, men snutten har hon nästan bara hemma. de är inga leksaker utan gos när man ska sova, precis som nappen.

• Anns krypin

Johanna har väl heller inga snuttisar vad jag kan tänka *L* kanske mammas tröja när hon skall sova *L* hahaha, tummen är bra ibland men det är då rakt inte ofta

• solstraalen

Min Saga på 2½år har 4 snuttar ( 6 med sin apas snuttar ) + en apa och napp.
    Apan och hennes snutter betyder otroligt mktför henne, hon skulle må fruktansvärt dåligt utan dom.
    Nu har hon oxå avancerat med å ge apan två snuttefiltar oxå.

Snutterfiltarna har hon sen hon föddes, apan oxå, men den fastnade hon för vid 1-1½års ålder.

Josef har napp + 4 snuttar, sen hoppas jag även han ska fästa sig vid sin flodhäst han har.

Min äldsta hade oxå snuttefiltar och en nalle och en napp.

Jag har alltid tvättat mina barns snuttar från början, så här är dom alltid fräscha =)

• mrsbygg
    Donna69 skrev 2008-07-17 15:55:48 följande:
    hrm...har alla ungar en snutte eller en "själsfrände-gosis"???inte min....=/
    våga vägra snutte!!

varken saga eller sam har något speciellt.

saga har massor med favorit saker som hon varvar men absolut ingen speciell..
    Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Bärfis BF+7
  • Vos

Robin har oxå snutte.
    Två st så vi alltid har en ren, jag tvättar dom ofta just för att han ska acceptera även om vi köpte en ny.
    Victor hade snutte men den bestämde han själv att det var en snutte. Värsta tänkbara - en fleecefilt som han SLÄPADE efter sig!!! Tack och lov kunde jag tvätta den ofta utan att han brydde sig om det men det var jobbigt.
    Robin har två "dinglisar" jättebra storlek, finns att köpa överallt och så torkar dom fort när man har tvättat dom
    Jag ser inget feli snutte. Mina barn verkar trygga av dom. victor hade sin tills han var ca tre. Då hade vi slutat med nappen först så han bara hade snutten och sen sa vi att snutten skulle bort, han var lite ledsen en dag eller två men sen var det inga som helst problem.

Så Båda barnen har haft snutte och napp.

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Beckah82

Jag ser heller inget fel i snutte Victor hade som sagt och Alvin har jag försökt att få intresserad men han vill inte. Jag kämpar fortfarande med han långsmala kanin hah! Har den i sängen. Skickade med den när han sov borta första gången förra helgen för att han skulle ha med något hemifrån

Däremot tycker jag det ser äckligt ut när de släpar snutten överallt, i sandlåda osv...när de aldrig kan släppa den och aldrig tvätta den. Det är både ohygieniskt och väldigt hämmande.

...och jag ser ett STORT jäkla fel i att låta ungen ha en gammal BH som snutte

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Halvblod

Leias kanin var verkligen hennes andra hälft och hon sken alltid upp när hon såg honom...och jag tycker det är sååååå gulligt när barn kommer med sina gosisar. Däremot började vi att tvätta kaninen tidigt för att vänja henne vid att ha en ren gosis.
    Är hon och leker med andra barn eller om vi är på lekplatsen eller liknande så har hon aldrig behov av den.

Jag tycker verkligen inte att det är något negativt med gosedjur/filt om det får barnen att känna sig trygga. Nu var inte vårt mål att få henne beroende av kaninen utan hon tog den till sig direkt hon fick den i present.

• Vos
    Beckah82 skrev 2008-07-17 17:05:51 följande:
    Jag ser heller inget fel i snutte Victor hade som sagt och Alvin har jag försökt att få intresserad men han vill inte. Jag kämpar fortfarande med han långsmala kanin hah! Har den i sängen. Skickade med den när han sov borta första gången förra helgen för att han skulle ha med något hemifrån Däremot tycker jag det ser äckligt ut när de släpar snutten överallt, i sandlåda osv...när de aldrig kan släppa den och aldrig tvätta den. Det är både ohygieniskt och väldigt hämmande....och jag ser ett STORT jäkla fel i att låta ungen ha en gammal BH som snutte
    Sån var victor!
    Snutten efter sig ÖVERALLT, tvättade den tre till fyra ggr i veckan...
    Robin däremot älskar sina snuttar och kryper fram till dom med glädje, blir glad om han gråter och får sin snutte. Men är vi ute och leker så har han den inte. Om han inte kryper in och hämtar den då...

JA en BH som snutte är vidrigt
    (¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • Mum23

*vinkar*Glad

...har bara haft en skön dag, hoppas ni också haft det!

• jennsans

A har ingen snutte.. dock ligger han med en napp i munnen o helst en eller 2 i varje hand ;)

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2