-
Håller tummarna att allt är bra!Jessa6 skrev 2008-06-22 22:03:44 följande:Fick precis ett meddelande av min syster igen, de var på väg in till akuten igen för hon blödde igen Usch vet inte om varken hon eller vi runt om pallar med ett missfall nu, HOPPAS, HOPPAS att det inte är någon fara...
-
Jävla skitbilar!Lindisen81 skrev 2008-06-23 09:57:52 följande:kom hem från bror min igår eftermiddag. bil-helvetet gick sönder efter 20 min bilfärd! brorsan får komma och köra oss till tåget, tåget är fullsatt! vi får vänta på en buss väl på bussen är inez sååå trött å skriker hela vägen hem, nästan.. tills hon somnar av utmattning! hemme vid ca 17-tiden, åkte från nyköping ca 11!!! kunde ju för fan åkt till spanien tur/retur! på tisdag el onsdag får vi hjälp att laga bilen, bränsleslang nånting som lossnat... sambon har semester nu, så idag åker vi in till stan en sväng. torsdag o fredag blir det köksbygge. inez e gnällig sen en vecka tillbaka suck! tror hon har jobbigt me tänderna...
Men om det är till någon tröst så hade mina föräldrar det ännu värre då deras NYA (4år gammal och endast gått 4000mil) bil gick sönder i södra Tyskland då dom var på väg hem från EM. Redan nu har dom lagt ut 8000kr på bärgning till verkstad, extra natt boenden plus tågresa hem med typ 10st byten.
Nu beräknas bilen kosta 20 000-30 000kr att laga plus att dom får frakta hem bilen.
Snacka om att man kunde rest lyx för de pengarna
Men dom kände sig lite tröstade när dom åkte med bärgaren och såg alla mosade bilar, då kändes inte pengarna så viktiga längre. -
Nej va tråkigt!Lindisen81 skrev 2008-06-23 17:08:14 följande:en till trist sak... va i stan idag, och Inez tappade en av sina fina nya kavat skor... som farmor köpt. vi ringde och bekännde det och hon blev ju helt ledsen... oops, inte mitt fel att ungen kastar av sig skorna ju. någon som säljer en vänster sko, kavat, strl 18, vit med små frukter framme vid tån? =)
Men om jag hittar en vänstersko så skickar jag den direkt -
Brrrrr....här stormar det som om det vore värsta hösten.
Ska försöka gå in och somna nu men det viner och slår så att det knappt går att höra sina egna tankar.
Sommaren tillbaka nuuuuu, tack!!! -
Gaaaaaaaalet!!!!Donna69 skrev 2008-06-24 00:10:33 följande:idag fick sessan sin första 1 års-present....liiite scary - ja....LILL-snuttan lixom
-
Vi har Folkdam mest eftersom vi har alla andra försäkringar och långtidssparanden där.
Men just Trygg Hansa har jag hört mycket negativt om framför allt från fräldrar som har haft barn som tragiskt nog har varit mycket mycket sjuka i canser...i sånnna fall är inte Trygg Hansa så bra som dom vill få en att tro tydligen. -
Gaaaaaah...det där ¨var vår värsta "doppresent"...Donna69 skrev 2008-06-24 10:42:30 följande:*o änderna på rad dom går hurra hurraaaaaa*
"Jag gick till staden zoo, jag såg ett djur eller två...."
Leia fick en cd-skiva där dom sjunger låtar med hennes namn i, den är kul tycker vi. -
Ja Leia tycker oxå att det är den bästa presenten...men vi hade gärna kastat ut den genom fönstret här i från 7:e våningen.Donna69 skrev 2008-06-24 14:03:33 följande:o den är den bästa present sessan fått tycker vi...*fniss*robin gillade den rymt mycket så VOS måste få veta vart den finns
"Ro ro ro din båt ta din åra fatt, gungeli gungeli gungeli gungeli över kattegatt..." -
Jag har iaf FÖTT Leia.jelikan skrev 2008-06-25 12:42:12 följande:www.familjeliv.se/Forum-3-149/m33908862.htmlVad anser ni?
-
Kul att läsa om hur alla har det/har haft det med sina bebisar för det är verligen olika från barn till barn.
Vi har haft en enorm tur som har fått en helt fantastisk tjej som är hur social som helst (bryr sig inte det minsta om vi lämnar henne med folk hon inte känner utan bara vinkar och typ väntar på att vi verkligen ska gå).
Hon var skrikig i början men allt det där berode på att jag inte hade tillräkligt med mjölk så när jag gick emot allas jävla amningspredikan så fick vi världens mest nöjda baby (amningspredikan ändrades till svartsjuka hos alla skrikande bebisars mammor och det snackades om att vårt stackars barn säkert kommer få dåligt imunförsvar osv... psss, hon har fortfarande aldrig haft mer än en liiiten förkylning!!!).
Hon är dock ENORMT akiv (mer än något barn i hennes ålder som vi har träffat) men det gör inget eftersom hon är glad och snäll 23½timme om dygnet.
Det känns däremot som att vi kommer att få det jobbigt med henne om ett par år om denna aktiva tjej inte kommer att lugna sig...men nu bara njuuuuuter vi så länge det varar