• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Lindisen81
    veronicaq skrev 2008-07-21 21:42:00 följande:
    hur går pottingen?
    [/citat]
    det går bra! eller såklart alla dagar går väl inte "bra". ställer inte direkt krav utan gör det för henens egen skull. men märker helt klart framsteg. nu när hon börjar bli "stor" så säger jag att kisset ska ju va i pottan typ, om det kommer på golvet. så det är väl ända "kravet" och "ska"-grejen än så länge. efter att hon sluta me välling på kvällen är blöjan typ torr på morgonen. igår använde hon samma blöja hela dagen som hon sovit i.... billigt å bra alla fall =)
    solstraalen skrev 2008-07-21 21:44:13 följande:
    [citat]
    Helt seriöst.Vad KAN era barn säga? Alltså verkligen KAN SÄGA?Josef är 13månader å säger bara mamma och pappa,nått ljud för Saga har han oxå ( sin syster ).Tycker pratet borde komma igång snart.
    Inez säger; mamma, pappa, vatten, titta, titta där, katt, kiss, baaa (bajs)

så en oändligt massa ljud heeela tiden.
  • mrsbygg

fan vart uppe helva natten å försökt amma med två köttsår till bröstvårtor, hua...

snart iväg till doktorn! måste börja göra iordning alla ungar. sen hitta nå tröja som passar mig å mina två nya kompisar...

Sam klättrar bara upp i sagas säng än sålänge, han försöker klätre lite varstanns men komme rinte upp! för kort i rocken haha..
    vill han ner från sagas säng så skriker han, förut stupa han bara rätt ner me skallen först. så han har la lärt sig att d är lättare att ropa efter hjälp ist haha..

Nu står han å försöker väcka saga. och saga bara skriker "TYST, låt mig vaaa. jag ska sova!! SLUUUTA"
    haha, och sam är lika glad för det

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • Mjukis82

Godmorgon på er!!!

Har inte hunnit vara här inne alls på ett tag! Det är verkligen fullt upp med bröllopsplanering nu och i lördags kidnappade dom mig för min möhippa, jag hade sååå roligt!!!
    Dock är jag så ledsen/besviken/förbannad över att jag så sent som igår fick ett "avbok" via MAIL från ett par som vi umgås mycket med som tydligen inte kan komma pga pengar (dom har tackat JA innan, och osa var senast 1/7).... Fine att man inte har pengar, men då kanske man inte ska berätta för oss att man ska till liseberg? Besviken att man inte som en av de bästa vänner kan prioritera att vara med på mitt livs största dag! Jaja, deras förlust och fan så mycket mer jobb för mig som får göra om hela bordsplaceringen och festprogrammen får tryckas om!

Sorry för mitt EGO-inlägg!

Igår var Denises faddrar här och uppvaktade henne, hon fick en jättefin prinsess-bil som låter MASSOR!!! E redan ngt trött på den! Hahaha!

(¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mjukis82
    mammab: Ja, just det.... stort grattis till Tom!!! Såriga bröstvårtor låter inget vidare men jag hoppas att ni mår super i övrigt!
    (¯`°?.¸ ღ♥Isabelle f/d 060516♥ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ♥ Denise f 070707 ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Halvblod
    Mjukis82 skrev 2008-07-22 07:19:45 följande:
    Godmorgon på er!!!Har inte hunnit vara här inne alls på ett tag! Det är verkligen fullt upp med bröllopsplanering nu och i lördags kidnappade dom mig för min möhippa, jag hade sååå roligt!!!Dock är jag så ledsen/besviken/förbannad över att jag så sent som igår fick ett "avbok" via MAIL från ett par som vi umgås mycket med som tydligen inte kan komma pga pengar (dom har tackat JA innan, och osa var senast 1/7).... Fine att man inte har pengar, men då kanske man inte ska berätta för oss att man ska till liseberg? Besviken att man inte som en av de bästa vänner kan prioritera att vara med på mitt livs största dag! Jaja, deras förlust och fan så mycket mer jobb för mig som får göra om hela bordsplaceringen och festprogrammen får tryckas om! Sorry för mitt EGO-inlägg!Igår var Denises faddrar här och uppvaktade henne, hon fick en jättefin prinsess-bil som låter MASSOR!!! E redan ngt trött på den! Hahaha!
    Va kul med möhippa! Får man se bilder från detta sen kanske?
    Dålig stil med avbokningen, verkligen riktigt riktigt dålig stil!
  • Vos

Men gud Mjukis!!!!
    Va fan, vaddå inga pengar?????
    Är det så dyrt att gå på bröllop?
    Vi ska på bröllop den 30/8 och det har vi vetat länge så vi har köpt kläder pö om pö och har nu presenten kvar (och skor till mig).
    Vi har inte lagt ut en massa pengar. Kläning hittade jag på rea, Pe hittade skor på rea och han har redan en kostym som han ska ha.
    Det som kostar mest är presenten och en present kostar inte mer än att gå på liseberg för det är svindyrt.
    Förstår verkligen att du är besviken

Eli: inte kul med köttsår, har du amningsnapp?
    Det hjälpte mig iaf, bröstvåsrtskräm och amningsnapp. Jag hade sår på ena i början för han sög så hårt innan han fick riktigt tag. Skitjobbigt.
    Lycka till hos doktorn.

Halvblod: ja va fan kan dom inte gå upp och sitta vid datan med oss längre...
    Jag tycker att jag är uppe sent nuförtiden, förr gick jag ju upp kl fem med Robin varje morgon....

(¯`°?.¸ ღ Victor 021119 & Robin 070724 ღ ¸.?°´¯)
  • ellenwesterlund
    Vos skrev 2008-07-22 07:09:12 följande:
    Ja vart är alla morgonpigga?????Hmm, fattar dom inte att dom ska vara här och inte ligga i sina varma goa sängar....
    Uppe lika tidigt som er, hinner bara inte sitta vid datorn då.
    Ger ungarna gröt vid den tiden.
    Nu är dom sjukt trötta (höll på somna i matstolarna) men nu när vi lagt ner dom står dom bara och gafflar och skriker. Fel o sova om man är trött!?
    Jag blir ensam hemma till i morgon med dessa två gaphalsar som är smått rabbiata.
    Mamma tyckte jag skulle komma till dom men jag kommer bara ryka ihop med både mamma o pappa (får bara höra allt jag gör fel), tyckte mamma kunde komma hit och hjälpa mig men då var auktion mer lockande. Få se om jag ringer svärmor om dom blir alltför jobbiga.
    Ego inlägg men det är sånt som händer.
  • Prinsessan Zelda
    H e l e n a skrev 2008-07-21 22:20:47 följande:
    Nu när du säger det så har jag nån minnesbild av ett foto där Isabel hänger i spisluckan...
    nja, det var Adam när han var 9½ månad
  • Prinsessan Zelda
    Mjukis82 skrev 2008-07-22 07:19:45 följande:
    Godmorgon på er!!!Har inte hunnit vara här inne alls på ett tag! Det är verkligen fullt upp med bröllopsplanering nu och i lördags kidnappade dom mig för min möhippa, jag hade sååå roligt!!!Dock är jag så ledsen/besviken/förbannad över att jag så sent som igår fick ett "avbok" via MAIL från ett par som vi umgås mycket med som tydligen inte kan komma pga pengar (dom har tackat JA innan, och osa var senast 1/7).... Fine att man inte har pengar, men då kanske man inte ska berätta för oss att man ska till liseberg? Besviken att man inte som en av de bästa vänner kan prioritera att vara med på mitt livs största dag! Jaja, deras förlust och fan så mycket mer jobb för mig som får göra om hela bordsplaceringen och festprogrammen får tryckas om! Sorry för mitt EGO-inlägg!Igår var Denises faddrar här och uppvaktade henne, hon fick en jättefin prinsess-bil som låter MASSOR!!! E redan ngt trött på den! Hahaha!
    liseberg är väl inte billigt direkt. det behöver ju inte kosta massor att gå på bröllop.
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2