• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Milla med killar

Prinsessan Zelda skrev 2008-07-22 09:17:50 följande:

jag vill också ut och springa. nån som vill vara barnvakt så länge
    Kom med de bara..två till märks inte med allas barns kompisar
  • Prinsessan Zelda
    Milla med killar skrev 2008-07-22 09:47:28 följande:
    Prinsessan Zelda skrev 2008-07-22 09:17:50 följande:Kom med de bara..två till märks inte med allas barns kompisar
    också en bit...
  • Anns krypin
    Jessa6 skrev 2008-07-22 09:46:44 följande:
    Grattis Johanna!! Två dagar i rad som hon blivit firad nu då mjukis: Förstår att du är besviken, så dålig stil!mammab: ajaj, kommer ihåg det där....Milla: Du är så friskis, en annan känner sig som saccosäcken Elias fick i går
    Leer 3 dagar dop söndag,namnsdag igår Å födelsedag
  • Milla med killar
    Jessa6 skrev 2008-07-22 09:46:44 följande:
    Grattis Johanna!! Två dagar i rad som hon blivit firad nu då mjukis: Förstår att du är besviken, så dålig stil!mammab: ajaj, kommer ihåg det där....Milla: Du är så friskis, en annan känner sig som saccosäcken Elias fick i går
    Fniss..DET tror jag INTE du är
    Försten fördelen med större barn är att de passar varandra. Maken hade ju bara 2 veckor semester denna sommar och jag kan INTe avstå mina sprngturer varannan dag så de stora killarna passar treåringen då jag är borta. de är superduktiga. Belönas sen med speltid på datorn lika länge jag är borta dvs 30 min.
  • H  e  l  e  n  a
    Beckah82 skrev 2008-07-22 09:43:39 följande:
    hehe jo klart det händer. Vissa får aldrig till det och har problem hela amningsperioden och vissa ger tyvärr upp och slutar amma.Oftast beror det på feltag hos bebisen eller något annat som går att rätta till om man får hjälp.Med Victor hade jag bara "normalont" alltså lite svid, ett litet sår och sen efter några dagar var det lugnt. Victor hade en jättestor mun och tog ett stort fint tag.Med Alvin fick jag köttsår och varblåsor och mjölkstockning och hamnade på akuten skillnaden var att Alvin hade en PYTTEPYTTEliten mun och tog ett litet tag och sög in underläppen.Jag fattade inte riktigt detta från början men när jag hamnade på akuten och sedan tillbaka på BB och fick hjälp så gick det bättre sedan och efter ett par dagar var besvären typ borta.
    I vårt (haha) fall tror jag det berodde på känsliga bröstvårtor (har känslig hy och hud i övrigt också) och otroligt mycket sugande av stark bebis (han sov ju bara korta stunder och var bara nöjd vid bröstet). Tur att det gick över till slut.
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Milla med killar

Skulle jag bara träna när jag hade barnvakt så skulle det aldrig bli av heller. Har inte haft barnvakt sen 01 då vi gifte oss

• Anns krypin

Anns krypin skrev 2008-07-22 09:50:47 följande:

Leer 3 dagar dop söndag,namnsdag igår Å födelsedag
    födelsedag idag mena jag...
  • Anns krypin

Milla med killar skrev 2008-07-22 09:54:40 följande:

Skulle jag bara träna när jag hade barnvakt så skulle det aldrig bli av heller. Har inte haft barnvakt sen 01 då vi gifte oss
    aldrig barnvakt???? svärmor då???din mor?? min svärmor tjatar å tjatar ååååååååå TJATAR... så pass att hon säger till min man å åka å handla SÅ hoooon får ha johanna!! URK..
  • Milla med killar

Anns krypin skrev 2008-07-22 09:56:36 följande:

Milla med killar skrev 2008-07-22 09:54:40 följande:
    aldrig barnvakt???? svärmor då???din mor?? min svärmor tjatar å tjatar ååååååååå TJATAR... så pass att hon säger till min man å åka å handla SÅ hoooon får ha johanna!! URK..
    Hm...Näää de är inte intreserade av mer än de stora barnen som man inte behöver passa och då i sådant fall ETT barn.
    Vi får ju skylla oss själva som har så många barn och ta hand om de själva tycker dom dessvärre men men vi har vant oss...
  • Milla med killar

Sen får man höra att de är sååå mammiga och det är såå konstigt att jag inte slutar amma...Hade med svärmor på semester i 11 dagar för hon är ju ensam sen Makens pappa dog förra sommaren men hon är ju bara en x-tra att ta hand om. Ska röka direkt hon kommer ur bilen, ligger och solar och vill bli servad med mat o kaffe. men man får låta henne vara sm hon r annars får ju barnen ingen farmor alls, Min mor "orkar" inte med dom..

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2