• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Anns krypin

mörrn Elin.... garva inte utan ta lite kaffe nu, det är typ klart nu.....

• Anns krypin

sitter nu å ser ut på grå grå grå å blött *L* Känns skönt att det blöta å de grå kom idag *L*

nu när ja ändå sitter å glor så ser jag foder automaten te fåglar vafall????? den är kvar ute på räcket!!!!!

De va då egendomligt, antingen är ja blind å den igentligen inte är där eller så har gobben inte tatt ner den *grrrrrrr* jajaja då spar han tid nu till hösten då de matas igen birden..

• Donna69

Anns krypin skrev 2008-08-02 06:30:51 följande:

sitter nu å ser ut på grå grå grå å blött *L* Känns skönt att det blöta å de grå kom idag *L* nu när ja ändå sitter å glor så ser jag foder automaten te fåglar vafall????? den är kvar ute på räcket!!!!! De va då egendomligt, antingen är ja blind å den igentligen inte är där eller så har gobben inte tatt ner den *grrrrrrr* jajaja då spar han tid nu till hösten då de matas igen birden..
    asg va du mumlar!!!
  • Anns krypin

mumlar??? ahaaa äre de ja gör... ja inte så jäkla många å snack me på mörra ju.. hahaha...

mumlar mumlar asg... *lipar*

• Donna69

så....första disken klar. wooohoooo

• ellenwesterlund
    H e l e n a skrev 2008-08-01 22:40:32 följande:
    Har inte det problemet själv, men kanske trä på nåt starkt grovt tyg (som kan tas av och tvättas) runt spjälorna som de kan gnaga på istället?Enda idén jag fick spontant...
    Det är inte på spjälorna som dom tuggar utan det är på kanterna ovanpå spjälorna ...
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-01 23:00:28 följande:
    Isabel gör det med. men hon har bara tänder i nederkäken än så det blir inte så farliga märken. men det är redan märken från Adam. Jag bryr mig inte, he he. målade spjälsängen i giftfrifärg just därför. hon får gnaga upp hela sängen om hon vill
    Vi köpte ju nya sängar till dom, tro dom kostade runt 1500kr/st så liiiite rädd vill man juh va om dom ... Mina här 4 tänder uppe och 3-4 st uppe så det blir vääldigt snygga märken-not
  • Lindisen81

hmmm... för en tid sedan började Inez sova en gång om dagen bara, efter lunch... sååå skönt. nu har hon kommit in i nå nya rutiner... igen! hon är redan inne på första vilan idag och klockan är bara 8.30... hon vaknade 6.30. visst skönt, jag har hunnit dammsuga hallen, men det här med att hon sover två gånger på dagen gör ju att henes sovpass inte är så långa.... peppar peppar.

idag ska vi på kalas hon Vallmar´s Markus som blir ett år idag. Och på måndag börjar jag jobba... sjukt nervös! Sambon är oxå nervös hehe. han fattar inte hur jag hinner ha maten klar när han kommer hem samt att Inez är badad, har fått middag och jag dammsugit hemma =)

• Beckah82
    ellenwesterlund skrev 2008-08-01 21:20:22 följande:
    Nån mer som har unge/ungar som biter/bitit på spjälsängen?Mina gör det antagligen för att det klias i tänderna. Vad ska man hitta på för att få dom att sluta? Ska köpa nån bitskena på ikea så fort vi kommer oss iväg men tills dess ... "Nej!" "ajaj!" och "fy" hjälper inte Dom e så "dum" så att dom biter fast man står och tittar på dom! Sängarna blir ju så stygga av allt gnagande
    Om du har dem i en säng de kan kliva ur så kommer de sluta gnaga Alvin sover med mig på en duxmadrass utan ben. Den kliver han ju ur själv och dessutom finns inget att gnaga på.

Nu är han så pass säker på upp och nerklättrandet att benen ska tillbaka på sängen snart.

Men jag blir lite fundersam... sängen är man ju i närman sover så jag förstår inte hur ni hinner säga nej och fy? Varför inte plocka upp dem då istället? De är väl inte i sängen under vakentid? Eller är det när det är dags att sova, så de vägrar ligga och istället står och gnager?
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Anns krypin

hjohohohhooooo är ni vakna nuuu?? *L* woooow KUL

Hur mår ni alla idag då??

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2