• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • jennsans

så nu har lillkillen åkt iväg med svärmor o hennes karl.. han ska sova där inatt.. dels träning inför senare o så ska jag o sambon gå på bröllopsfest ikväll.. ska bli kul men mitt mammahjärta är trasigt.. blääää!

• Anns krypin

Min lilla johanna har börjat ändra sej i sitt sovande, idag somna hon inte förrän efter 12.20 då hade hon ätit mat, & vart vaken sen 05.30.... vissa dagar sover hon mer men oftast 1,5 tim förmiddag å eftermiddag 1,5-2 tim allt som oftast..

Hoppas mer på att hon bara vill snart sova en gång per dag å det är efter maten..skulle underlätta mycket *L* mer tid me henne vaken , suck för min man skall nu ha hand om henne fom på Måndag kl 14.00 OM det inte blir att han är hos sin MAMMA *grr* vill ju att han skall uppfostra henne me sina värderingar å inte bara hon sen... nåja det var mest bara svammel nu...

• Anns krypin
    jennsans skrev 2008-08-02 12:49:15 följande:
    så nu har lillkillen åkt iväg med svärmor o hennes karl.. han ska sova där inatt.. dels träning inför senare o så ska jag o sambon gå på bröllopsfest ikväll.. ska bli kul men mitt mammahjärta är trasigt.. blääää!
    du är duktig du vännen, jag mitt egon har inte låtit farmor ha henne en natt än...
  • jennsans

Anns krypin skrev 2008-08-02 13:28:34 följande:

du är duktig du vännen, jag mitt egon har inte låtit farmor ha henne en natt än...
    hade det inte varit för 3 mils avstånd hade jag nog hämtat hem honom
    jag = EGO! ruskigt tyst här hemma dock..
  • Anns krypin
    jennsans skrev 2008-08-02 14:12:21 följande:
    Anns krypin skrev 2008-08-02 13:28:34 följande:
    hade det inte varit för 3 mils avstånd hade jag nog hämtat hem honom jag = EGO! ruskigt tyst här hemma dock..
    min svärmor bor bara några kilometer här ifrån *S* usch kan inte tänka mej den tystnaden
  • H  e  l  e  n  a
    Mum23 skrev 2008-08-02 12:12:25 följande:
    Wow, ska se om jag tar mig iväg idag. Mår plötsligt väldigt illa
    Mår du illa?! För det är väl inte...?
    jennsans skrev 2008-08-02 12:49:15 följande:
    Hoppas ni får kul Men jag vet hur du känner (don´t we all)!
    (¯`°?.¸ ღ♥Mamma till älskade Eskil född 070707♥ღ ¸.?°´¯)
  • Mum23

Min svärmor bor i Stockholm, alldeles för långt bort. Annars hade hon mer gärna fått ta hand om lillfisenFlört.

jennsans: Ha en riktigt härlig kväll då!

• mrsbygg

sådär hemma efter vägning på akuten, Tom hade gått upp efter att fått tillägg..
    så nu får jag fortsätta amma som vanligt och dom gångerna han inte blir nöjd (vilket är i princip varje gång) så får han en flaska ersättning oxå!

Fick även kalktabletter som jag ska ta två ggr om dagen eftersom jag försöker äta mjölkfrikost så inte Tom får ont i magen!

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • mrsbygg

Sam sover en gång på dagen ungefär 1-2h efter lunch.
    sen lägger han sig runt 20 och spver oftast för natten och vaknar sedan kl.06...

Mamma till Saga 041210, Sam 070713, Tom 080718
  • jennsans

anns krypin: näe det är tomt...

H e l e n a: jo blir nog kul bara man kommer hemifrån så man slipper sitta här där det eg ska va livat..

göteborgsmorsan: ska försöka :)

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2