• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • Beckah82
    Jahapps då har Alvin äntligen varit på ettårskontroll

13 mån + 2 dagar gammal idag. Han var inte så liten som jag trodde dock.

10.020 gram och 78 cm lång med ett hattmått på 47,5

Sprutan verkar ha gått bra än sålänge iaf Det har fått en dryg halvtimme och ingen reaktion.

Har ÄNTLIIIIIIIIGEN varit på GeKås!!!!!
    Bilder kommer i bdb ikväll eller så
    ♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • Halvblod

jag var borta och vägde leia igår eftersom jag tycker att hon har blivit klenare igen. Enligt vågen ute i väntrummet (vår sköterska var inte där) så hade hon gått ner 50g på en månad och var nu nere på 8740g. Så nu blir det förmodligen extra kontroller varje månad ett tag till.

• solstraalen

Hur får man barn att sova längre?

Saga å Josef har börjat att sova bara 10 timmar per natt..

Och det funkar inte alls med att han vaknar 06 nu med dagis å allt.

Allt blir en enda soppa.

Innan sov dom till 07-08..

Kan inte dra ner på mer sömn heller då orkar ingen av dom att ens äta middag

• Halvblod

leia sover oftast "bara" 10timmar så en natt. Kanske du ska testa att låta dom vara uppe lite längre på kvällen om morgonen blir för tidig annars?

• solstraalen

Halvblod: Jo jag funderade på å låta honom sova lite extra länge nu ( han sover just nu ) å sen lägga honom senare ikväll. Vill ja minnas rätt så sov Saga oxå bara 10 timmar vissa perioder..

• Halvblod

min lilla plutt har noll rutiner när det gäller sömn. Allt beror på hur aktiv hon har varit under dagen. Ibland sover hon 4-5 timmar så dagen, ibland 1. Ibland somnar hon 19.30, ibland 23. Kanske det ändras när det är dax för dagis men om det inte gör det så är det ok för mig eftersom jag litar på att varje kropp själv vet vad som är bäst.

• solstraalen

Jo det löser sig alltid förr eller senare =)

Vi är "tvugna" att ha rutiner, Josef fungerar inte alls annars.

Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2