• Beckah82

... Född: Juli 2007 ... 2

Då kör vi igen då

Finns massor av julibebistrådar. Men det är bara i den här jag trivts i så den får fortsätta hänga med Tråden startade senhösten 2006 när plussen började trilla in. Sen dog tråden (stämningen) ut när bebisarna föddes och vi hittade inte riktigt tillbaka förrän nu i mars 2008.

Som alltid är ALLA välkomna hit! Nya som gamla! Alla som känner att de hör hit...de hör hit, bara att skriva!

KALAAAAAAAAAAAAAS Hörrni

Julibebisarna har födelsedagskalasen bakom knuten nu. Visst är det läskigt?!  Ett år har gått sedan vi satt och letade tecken på att förlossningen skulle starta. Många minnen finns från den tiden. Ni betydde oerhört mycket då, det ska ni veta.

Julibebisarna håller som bäst på att lära sig resa sig, gå, smaka på första orden, och för all del, första glassen

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-31 10:56

BITRÅDAR

Bilder: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213936.html
    Träffas: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33213906.html
    Lista: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30308478.html (gör ingen ny, den gamla får vara om det inte skulle trilla in en massa nya medlemmar plötsligt)
  • Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2
  • L2K
    Beckah82 skrev 2008-08-10 15:10:41 följande:
    Ja självklart är hon dagmamma hade varit lite svårt att söka till henne annars tror jag
    Jajaja.... Nu ska inte du va sån.
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-10 15:13:32 följande:
    men hon börjar väl till nästa år, eller hur. har ni redan fått veta att ni får plats?
    Yups, hon börjar i januari. Och jag har värsta ångesten för att jag inte kan va hemma ända fram. Har ju bara två, tre månader kvar hemma...

Hmm... Hade vi kommit på det tidigare hade jag gärna kommit. Det är jag som har lovat att laga maten här. (Så jag slipper diska )

Imorn börjar vår vardag igen. Tony börjar jobba imorn och på tisdag är det dagis. Och fatta, det är Sebastians tre sista dagar på dagis nu!!!!! Min lilla plutt har blivit stor!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och Emilia -07
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-10 15:13:32 följande:
    men hon börjar väl till nästa år, eller hur. har ni redan fått veta att ni får plats?
    Svarade ju inte ordentligt ju... När jag kollade när vi skulle få besked om Basses fritidsplats frågade jag om Emilia och det va så gott som klart redan... Fast vi har inte fått det på papper ännu.

Men dom har öppnat dagis bla i Segersäng så då har massor av barn lämnat dagisen i Ösmo så det finns typ ingen kö alls längre.
  • Prinsessan Zelda
    L2K skrev 2008-08-10 15:29:42 följande:
    Svarade ju inte ordentligt ju... När jag kollade när vi skulle få besked om Basses fritidsplats frågade jag om Emilia och det va så gott som klart redan... Fast vi har inte fått det på papper ännu. Men dom har öppnat dagis bla i Segersäng så då har massor av barn lämnat dagisen i Ösmo så det finns typ ingen kö alls längre.
    fan vad nice. jag är orolig för att Isabel får börja annat dagis än Adam, drygt....
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-10 15:35:36 följande:
    fan vad nice. jag är orolig för att Isabel får börja annat dagis än Adam, drygt....
    Okej, vad jobbigt. Men ni har inte syskonförtur hos er då?
  • Prinsessan Zelda
    L2K skrev 2008-08-10 15:38:11 följande:
    Okej, vad jobbigt. Men ni har inte syskonförtur hos er då?
    jo. men det är måååånga syskon. och de flesta av dem har börjat nu till hösten
  • L2K
    Prinsessan Zelda skrev 2008-08-10 15:40:09 följande:
    jo. men det är måååånga syskon. och de flesta av dem har börjat nu till hösten
    Okej, men då kanske ni har lite tur när hon börjar i januari.
  • jelikas
    Donna69 skrev 2008-08-10 14:19:59 följande:
    har era pluttar kommit in på 1:a valet till dagis??jag är fasen lite pirrig för att sessan kommer in på nåt annat....
    Tore kom inte in på någon av de 2 dagis jag valt eftersom han skall börja 06.15 på morgonen så är det bara ett dagis som öppnar då.
  • Donna69
    jelikan skrev 2008-08-10 16:08:34 följande:
    Tore kom inte in på någon av de 2 dagis jag valt eftersom han skall börja 06.15 på morgonen så är det bara ett dagis som öppnar då.
    skrev ni tider redan på ansökan??
  • pilliss

På ansökan vi fick hem fick vi skriva tider för lämning/hämtning.

Donna69 skrev 2008-08-10 17:05:21 följande:
    skrev ni tider redan på ansökan??
    Veni, Vidi, Vici...........
Svar på tråden ... Född: Juli 2007 ... 2